ایده های دکوراتیو برای اتاق خواب دخترانه

اتاق خواب دختر ها

ایده های دکوراتیو برای اتاق خواب دخترانه

اتاق خواب دخترانه : در مطالب طراحی داخلی، معمولا زمانی که صحبت از اتاق کودکان می شود، این مکان ها تقریبا به عنوان مهم ترین نقاط خانه شناخته شده و بیان می شود که باید به طراحی و دکوراسیون آن توجه ویژه شود. در دکوراسیون سایر اتاق ها زیبایی، راحتی و کارآمدی عناصری مهم به شمار می روند، اما زمانی که صحبت از اتاق کودک می شود، علاوه بر این موارد، ایجاد فضایی که در رشد کودک تاثیر گذار باشد نیز اهمیت بالایی می یابد.

طراحان حرفه ای زمانی که می خواهند اتاق یک کودک را طراحی کنند، برای این که به یک ایده مناسب دست پیدا کنند، ابتدا رده سنی و جنسیت کودک را مورد بررسی قرار می دهند، زیرا هر کودکی در هر رده سنی ای دارای نیاز ها، الویت ها و سبک های متفاوتی است و خواسته های کودکان دختر و کودکان پسر نیز با یکدیگر بسیار متفاوت است. قبلا در مورد ایده های دکوراتیو برای اتاق پسر ها صحبت کرده ایم و در این مطلب ایده های زیبا، سالم و کارآمدی را ارائه خواهیم کرد که برای والدینی که به دنبال طراحی اتاق فرزند دختر خود هستند بسیار مفید خواهد بود. پس با پویانو همراه باشید:

دکوراسیون داخلی اتاق دخترانه

هر کودک دختری دارای شخصیت، علایق و سلیقه متفاوتی است و این موارد از جمله عناصری هستند که هر دکوراسیون را متفاوت از دیگری کرده و باید مورد توجه قرار بگیرند. این که دختر ها به خصوص در سنین بلوغ، اتاق خود را مانند دنیای مخصوص به خود تصور کنند در روند رشد کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع در طراحی اتاق خواب دختر ها در مورد رنگ ها، طرح ها و جزئیات متنوع، فضای بسیاری وجود دارد که می تواند برای ایجاد خلاقیت مناسب باشد. طراحی های متفاوتی از جمله طراحی اتاق پرنسس ها یا طراحی های سرگرم کننده و پر انرژی که از هر رنگ رنگین کمان استفاده شده است تا طراحی ای شگفت انگیز از یک سبک ساده و سرد را می توان در اتاق کودکان دختر به نمایش گذاشت.

دکوراسیون داخلی اتاق دخترانه

  • قفسه های باز در اتاق خواب دخترانه

شلف ها و قفسه های باز تنها فضایی برای نگه داری از کتاب ها نیستند. هم چنین تنها وسیله ای کاربردی نیز به شمار نمی روند، بلکه از نظر زیبایی نیز بر محیط اطراف خود تاثیر می گذارند. استفاده از قفسه های باز در اتاق کودک باعث می شود تا دخترتان بتواند هر گونه که می خواهد و به سبک خود، اشیاء و اسباب بازی های خود را به نمایش بگذارد.

دکوراسیون داخلی اتاق دخترانه

  • تنالیته های گرم و تاثیر گذار رنگ زرد در اتاق خواب دخترانه

رنگ زرد را برای اتاق پسر ها پیشنهاد داده بودیم، این رنگ برای اتاق خواب دخترانه نیز توصیه می شود. زرد رنگی است که برای هر دو جنسیت مناسب بوده و با ساختار گرم و صمیمی خود و با انرژی امید بخشی که دارد، باعث افزایش انرژی مثبت در اتاق نوجوان ها می شود. تنالیته های قدرتمند تری مانند رنگ خردلی برای اتاق هایی به سبک مدرن و مینیمال و تنالیته های درخشان تر و نئونی رنگ زرد برای اتاق های تزئینی و مجلل پرنسسی مناسب تر خواهند بود.

تنالیته های گرم و تاثیر گذار رنگ زرد در اتاق خواب دخترانه

  • مبلمانی با طراحی های خاص و ویژه در اتاق

اگر می خواهید اتاق فرزند دختر شما مکانی خاص و منحصر به فرد باشد، باید از مبلمان و اکسسوار هایی با طراحی های خاص استفاده کنید. مدل تخت خواب و تاج تخت از جمله عناصری هستند که می توانند فضای معمولی اتاق را تغییر داده و شخصیتی متفاوت به آن ببخشند. اگر تاج تخت با طراحی های خاص را بر اساس سلیقه فرزند خود انتخاب کنید، ظاهری بی مانند در اتاق ایجاد خواهید کرد.

مبلمانی با طراحی های خاص و ویژه در اتاق

  • جزئیات شخصیت بخش در اتاق خواب

در اتاق خواب دخترانه به خصوص در سنین بلوغ، یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه شود این است که دکور اتاق باید بازتابی از سبک جدید دختر شما که در حال شکل گیری است و ویژگی های شخصیتی او که هر روز در حال تکامل است، باشد. حتی اگر زیبا ترین اتاقی را که بهترین طراحان دنیا آن راطراحی کرده اند را ایجاد کنید، تا زمانی که اشیائی که مورد انتخاب دختر شما هستند و شخصیت او را بازتاب داده و نمادی از او به شمار می رود در اتاق وجود نداشته باشند، تبدیل اتاق به مکانی مخصوص دخترتان کمی دشوار خواهد شد. حتما باید تصویری، تابلو ای، پوستری، طرحی و یا اکسسواری که مورد انتخاب دختر شما باشد در طراحی اتاق مورد استفاده قرار بگیرد.

جزئیات شخصیت بخش در اتاق خواب

  • رنگ ها: اتاقی رنگارنگ مانند رنگین کمان!

یکی از امتیازات بزرگ طراحی اتاق دختر بچه ها این است که دختر ها به رنگ ها بسیار علاقه مند هستند. معمولا پسر ها از طراحی ها و عناصر دکوراتیو بسیار رنگی، زنده و درخشان رو برمی گردانند، زیرا یکی از مهم ترین چیز ها برای پسرها در سنین بلوغ این است که بسیار سرد و خنثی به نظر برسند و استفاده از رنگ های متعدد این فضای سرد را از بین می برد. در حالی که دختر ها از بازی کردن با رنگ ها و حضور رنگ در اطراف خود لذت می برند. به همین دلیل اگر دختر شما کودکی شاد و با نشاط است که به رنگ های درخشان و زنده علاقه مند است، می توانید روش هایی را به کار ببرید که بتوانید تمام رنگ های رنگین کمان را در طراحی اتاق آن ها به کار ببرید.

اتاقی رنگارنگ مانند رنگین کمان

  • رنگ ها: رنگ فیروزه ای و فضایی متفاوت در اتاق خواب دخترانه

رنگ آبی به عنوان یک کلیشه معمولا در اتاق پسر بچه ها مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که کارشناسان معتقد هستند که ایجاد تفاوت جنسیتی در مورد رنگ ها برای رشد کودکان مناسب نخواهد بود. هر کودکی، چه دختر و چه پسر، باید بتواند هر رنگ مورد علاقه خود مانند آبی، صورتی، قرمز و یا سیاه را انتخاب کرده و سبک خود را کاملا آزادانه و بر اساس سلیقه خود شکل دهد.

رنگ فیروزه ای نیز از جمله رنگ هایی است که بر خلاف این باور کلیشه ای که دختر ها به رنگ صورتی علاقه مند هستند، مورد پسند بسیاری از دختر بچه ها است. رنگ فیروزه ای دارای ظرافت و کاریزمایی منحصر به خود است و به همین دلیل در سنین بلوغ، برای کودکانی با شخصیت های قدرتمند، بسیار مناسب است.

رنگ فیروزه ای و فضایی متفاوت در اتاق خواب دخترانه

دختر ها بر خلاف بسیاری از پسر ها، به درس های خود بسیار اهمیت می دهند و از نظر نظم نیز بسیار موفق تر از پسر ها شناخته می شوند. هم چنین دختر ها به دفتر و کتاب و لوازم تحریر نیز بسیار علاقه مند هستند. به همین دلیل در اتاق دختر هایی که هم درس خوان و هم منظم هستند، حتما باید میز تحریری بزرگ و ارگونامیک قرار دهید.

میز تحریر بزرگ در اتاق

در طراحی اتاق کودکان دختر، با استفاده از دیوار ها می توانید از نظر زیبایی فضایی فوق العاده و منحصر به فرد ایجاد کنید. از سنین کودکی تا پایان سنین بلوغ، کاغذ دیواری هایی با موضوعات متفاوت وجود دارند که خود شما نیز به راحتی می توانید آن ها را به دیوار نصب کنید. این کاغذ دیواری ها که مخصوص اتاق کودک تولید می شوند، قابل شستشو بوده و از مواد طبیعی بدون ضرر ساخته می شوند.

کاغذ دیواری های جذاب اتاق خواب دختر ها

  • استفاده از سطوح نرم و پاف ها در اتاق خواب دخترانه

یکی از مواردی که دختر بچه ها به آن بسیار علاقه دارند، سطوحی مانند فرش های نرم، سطوح لطیف و پاف ها هستند که فضایی بسیار زیبا و راحت ایجاد می کنند. به خصوص اگر می خواهید اتاق فرزند دختر خود را به شکلی طراحی کنید که بسیار شلوغ و خسته کننده نباشد، پاف های کوچک انتخاب های بسیار کاربردی ای خواهند بود.

استفاده از سطوح نرم و پاف ها در اتاق خوب