راز های رسیدن به یک اتاق خواب بی نظیر

اتاق خواب های بی نظیری که در مجلات طراحی داخلی

راز های رسیدن به یک اتاق خواب بی نظیر

اتاق خواب مکانی برای آرامش یافتن و استراحت کردن به شمار می رود که در عین راحتی، باید زیبا و کاربردی نیز باشد. گاهی در مجلات و تصاویر مربوط به طراحی داخلی، اتاق خواب هایی دیده می شوند که بدون نقص بوده و فوق العاده به نظر می رسند. دیدن این تصاویر باعث می شود تا ما نیز به دنبال چنین اتاق خوابی برای خود باشیم. اما آیا می دانید چگونه می توان به اتاق خوابی بی نظیر دست پیدا کرد؟ راز رسیدن به اتاق خواب بی نظیر که در مجلات طراحی داخلی دیده می شوند، در پیدا کردن ترکیب بندی های زیبا و اعمال آن ها در اتاق خواب پنهان است. با پویانو همراه باشید تا راز های رسیدن به یک اتاق خواب بی نظیر را با شما در میان بگذاریم:

اتاق خواب بی نظیر

اتاق خواب هایی که در مجلات فروش روتختی ها و ملحفه های دکوراتیو می بینید که به شکلی فوق العاده طراحی شده اند و دارای هماهنگی در سبک و رنگ هستند و یک ریتم و آهنگ در آن ها جریان دارد، خیال نیستند و می توانند در واقعیت و در اتاق خواب شما نیز وجود داشته باشند. اما لازم است که برای رسیدن به چنین اتاق خوابی به برخی نکات کلیدی و اسرار پنهانی آن ها آگاه باشید.

اتاق خواب بی نظیر

  • خطوط متفاوت اتاق خواب

برخی طرح ها و نقوشی که در طراحی داخلی به کار برده می شوند، فضایی رمانتیک و یا فضایی مردانه را ایجاد می کنند. در حالی که برخی نقوش و الگوهای دیگری وجود دارند که علاوه بر این که فضایی کودکانه تر را در اختیار شما قرار می دهند، هم با شخصیت آقایان سازگار بوده و هم برای خانم ها مناسب هستند. استفاده از چنین نقوشی برای ایجاد فضایی متعادل بهتر خواهد بود.

از میان طرح هایی که بر روی روتختی وجود دارند، مشخص ترین رنگ آن را انتخاب کرده و آن را در روبالشی ها به کار برده و با یکدیگر ترکیب کنید. البته پالت رنگی ای که انتخاب می کنید نیز بسیار مهم است. در حالی که رنگ هایی مانند کرم، صورتی و رنگ های پاستلی فضایی رمانتیک ایجاد می کنند، رنگ هایی مانند لاجوردی، قهوه ای و سبز تاثیر قدرتمند تری را به نمایش می گذارند. با انتخاب ملحفه تخت، روبالشی ها و کوسن های تزئینی ساده و بافت دار، می توانید فضایی ساده تر و مدرن تر را در اتاق خواب خود ایجاد کنید.

خطوط متفاوت اتاق خواب

  • ساده، اما تاثیر گذار در اجرای دکور اتاق

اگر از ست روتختی تک رنگ و ساده استفاده کنید، می توانید دیوار پشت تخت خواب را نیز وارد طراحی کرده و از آن بهره مند شوید. برای این منظور هم می توانید از روش های خلاقانه رنگ آمیزی استفاده کرده و جلوه ای پویا به دیوار بخشیده و هم با کاغذ دیواری و یا پوشش های دیگری مانند چوب و سنگ آن را بپوشانید و به اتاق خواب جلوه ای متفاوت و زیبا ببخشید.

از روش های خلاقانه رنگ آمیزی استفاده کرده و جلوه ای پویا به دیوار بخشیده و هم با کاغذ دیواری

  • طیف های رنگی بژ و یا طوسی

استفاده از رنگ هایی مانند بژ و یا طوسی در طراحی اتاق خواب احساس راحتی و آرامش ایجاد می کنند. برای این منظور می توانید در طرح ها و نقوشی که در طراحی اتاق به کار می برید از این رنگ ها استفاده کرده و یا آن ها را با یکدیگر ترکیب کنید.

استفاده از رنگ هایی مانند بژ و یا طوسی در طراحی اتاق خواب

  • تاثیرات آرامش بخش دکوراسیون اتاق خواب

استفاده از خطوط، طرح ها و نقوش مختلف در کنار یکدیگر ممکن است در نگاه اول بسیار نا منظم و شلوغ به نظر برسد، اما با به کار بردن رنگ های خنثی می توان طرح ها و نقوش مختلف را در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار داد. البته این که نقوش مختلفی، برای مثال نقوش کلاسیک را بر روی چه نوع پارچه ای می خواهید به کار ببرید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. چنین طرح هایی را می توانید در رنگ های خنثی ای مانند طوسی و بر روی پارچه های درخشان و لوکسی مانند ساتن و یا مخمل به کار برده و با کوسن های تزئینی تکمیل کنید.

تاثیرات آرامش بخش دکوراسیون اتاق خواب

  • سبک بوهو در اتاق خواب

پارچه های طرح دار، شال، نقوش حصیری و خطوط ضخیم از جمله ویژگی های سبک بوهو و یا بوهمین به شمار می روند. اگر شما هم به سبک بوهو علاقه مند هستید پس به دنیای طرح ها خوش آمدید! البته با وجود این که طرح ها و نقوش متنوعی در این سبک کاربرد دارند، با ایجاد ارتباط رنگی میان منسوجات مختلف به کار رفته در اتاق خواب می توانید به یک هارمونی زیبا دست پیدا کنید. در این سبک، روتختی به عنوان نقش اول طراحی با نقوش قابل توجه و تاثیر گذار به کار برده می شود.

در کنار چنین رو تختی ای به جای یک ملحفه ساده، سعی کنید تا از یک ملحفه طرح دار، اما با نقوش ظریف تر استفاده کرده و یا غالب ترین رنگ روتختی را در آن به کار ببرید و با یک روبالشی ساده تر و در رنگ های خنثی تر، ظاهر تخت را کامل کنید.

سبک بوهو در اتاق خواب

  • در طراحی اتاق جسارت داشته باشید

برای این که اتاق خواب بی نظیر داشته باشید، باید جسارت به خرج دهید. برای این منظور زمانی که می خواهید تخت خواب خود را تزئین کنید، جنس های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید. تا زمانی که بالش هایی با پارچه های کتانی، روتختی ساتن و ملحفه های پنبه ای در رنگ های هماهنگ با یکدیگر انتخاب شوند، ظاهر نامناسبی ایجاد نخواهند کرد. این روش به سادگی می تواند جلوه ای زیبا به تخت خواب و اتاق شما ببخشد.

در طراحی اتاق جسارت داشته باشید

  • ترکیب نقوش قومی و هندسی در یک اتاق خواب بی نظیر

برای افرادی که به نبال ایجاد انرژی در فضای اتاق خواب هستند، نقوش قومی و هندسی می توانند انتخاب مناسبی باشند. برای ایجاد تاثیری مدرن تر می توانید نقوش هندسی را با یکدیگر ترکیب کرده و حتما یک رنگ ساده را برای آن ها به کار ببرید. زیرا نقوشی که به اندازه کافی شلوغ هستند زمانی که با رنگ های مختلف ترکیب شوند، خوابیدن و استراحت کردن در اتاق خواب را بسیار دشوار خواهند کرد.

ترکیب نقوش قومی و هندسی در یک اتاق خواب بی نظیر

  • فضای رمانتیک را در اتاق فراموش نکنید!

گل ها، پروانه ها و رنگ های ملایم از جمله عناصری هستند که فضایی رمانتیک را در اختیار شما قرار می دهند.می توان گفت که اتاق خواب، رمانتیک ترین مکان خانه به شمار می رود، اما با این وجود باید این احساس و فضای رمانتیک را در اندازه ای متعادل حفظ کرد. به همین دلیل یا طرح ها و نقوشی که در اتاق خواب به کار می برید را تا جای ممکن در تعداد کم و کوچک مورد استفاده قرار داده و یا به جای این که به طور کامل از رنگ های پاستلی استفاده کنید، رنگ های تاثیر گذارتر مانند تنالیته های رنگ قرمز، زرد و یا نارنجی را به کار ببرید.

بالش های تزئینی که جملات، کلمات و نقوش عاشقانه بر روی آن ها به کار برده شده اند را به ترکیب اتاق خواب اضافه کنید. اگر روتختی را به شکلی ساده و تک رنگ انتخاب کردید، در کنار تخت خواب و در گلدان ها از گل های تازه و رنگی استفاده کنید. گل ها باعث می شود تا روز خود را شاد تر آغاز کنید.

فضای رمانتیک را در اتاق فراموش نکنید

  • تاج تخت خواب

برای این که جلوه ای متفاوت به دیوار پشت تخت خواب ببخشید می توانید آن را با کاغذ دیواری پوشانده و یا با رنگی قابل توجه رنگ آمیزی کنید، اما اگر رنگ دیوار را بر اساس رنگی که در تمام ست روتختی وجود دارد انتخاب کنید، می توانید به یک هماهنگی بی نظیر و زیبا در اتاق خواب دست پیدا کنید. به غیر از این مورد استفاده از تاج تخت خواب نیز می تواند ظاهری زیبا و متفاوت به دیوار پشت تخت ببخشد.

برای این منظور هر چه از تاج های متفاوت تری استفاده کنید، به فضایی خاص تر دست پیدا خواهید کرد. هم چنین تاج تخت خواب چیزی است که به شما این امکان را می دهد تا سبک های متفاوتی از طراحی داخلی را به نمایش بگذارید.

تاج تخت خواب

 

 

 

 

اتاق خواب بی نظیر

تحریریه پویانو