روز خود را شاد و سالم در اتاق خواب آرامش بخش آغاز کنید

روز خود را شاد و سالم در اتاق خواب آرامش بخش آغاز کنید

روز خود را شاد و سالم در اتاق خواب آرامش بخش آغاز کنید

شاید به نظر شما کمی اغراق آمیز باشد، اما راز تجربه یک زندگی سالم و شاد که گویی در داخل بهشت حضور دارید، در یک خواب راحت و سالم پنهان است! و اما خواب راحت و سالم نیز بستگی به نوع طراحی و دکوراسیون اتاقی دارد که به عنوان اتاق خواب آرامش بخش مورد استفاده قرار می دهید.

قبلا بارها در مورد این که چگونه می توان خوابی سالم و راحت را تجربه کرد صحبت کرده و مطالبی را با شما در میان گذاشته ایم، اما این بار به نکات دیگری در این مورد خواهیم پرداخت که بسیار کارآمد هستند. پس با پیانو همراه باشید تا بتوانید روز خود را شاد تر و سالم تر آغاز کنید:

روز خود را شاد و سالم در اتاق خواب آرامش بخش آغاز کنید

ممکن است با آرزوی یک خواب راحت بخوابید، اما همیشه خوابی راحت و رویا های شیرین را تجربه نکنید. این موضوع به عوامل بسیاری از جمله سلامت جسم گرفته تا سلامت روح شما بستگی دارد، اما ما در این مطلب به موضوع دکوراسیون و راحتی اتاق خواب در تجربه یک خواب سالم خواهیم پرداخت.

نکات بسیاری در طراحی یک اتاق خواب آرامش بخش وجود دارد، اما برخی از آن ها از بقیه مهم تر و موثر تر هستند و به همین دلیل توجه به آن ها می‌تواند در سلامت روح و روان شما و به دنبال آن در تجربه یک خواب راحت، تاثیر بیشتری داشته باشند.

دکوراسیون و راحتی اتاق خواب در تجربه یک خواب سالم

  • ایجاد تعادل رنگی در اتاق خواب

تاثیر مثبت و منفی انرژی و روانشناسی رنگ ها بر روی انسان، یک حقیقت علمی و اثبات شده است. به همین دلیل لازم است که در اتاق خواب یک تعادل در میان انرژی و آرامش رنگ ها ایجاد شود. زیرا در اتاق خوابی که تنها با رنگ های انرژی بخش و تاثیرگذار طراحی شده باشد، تجربه یک خواب راحت و آرام امکان پذیر نخواهد بود. هم چنین در یک اتاق خواب تک رنگ و مونوکروم نیز انرژی شما کاهش یافته و انگیزه خود را از دست خواهید داد. به همین دلیل ترکیب رنگ های انرژی بخش و رنگ های آرامش بخش با یکدیگر،  فضایی کاملا متعادل را در اختیار شما قرار خواهد داد.

برای مثال بر روی یک دیوار ساده و سفید رنگ، با استفاده از رنگ سبز و یا رنگ زرد می توانید انرژي بیشتری به اتاق بخشیده و یک تعادل احساسی ایجاد کنید. هم چنین ترکیب رنگ های تیره و روشن نیز برای ایجاد تعادل در اتاق خواب  بسیار موثر خواهد بود. برای مثال یک رنگ طوسی تیره زمانی که با یک رنگ صورتی روشن ترکیب شود جلوه بی نظیری به اتاق خواب بخشیده و بر روی شما تأثیرات مثبتی ایجاد خواهد کرد.

ایجاد تعادل رنگی در اتاق خواب

  • ایجاد تعادل در دمای اتاق خواب

برخی از افراد از خوابیدن در هوای سرد لذت برده و برخی دیگر خوابیدن در هوای گرم را ترجیح می‌دهند. این موضوع از فردی به فرد دیگر تغییر می‌کند، اما در هر صورت ایجاد یک تعادل در دمای اتاق خواب از بروز سرما خوردگی، گرفتگی بینی، عطسه های صبحگاهی و یا عرق کردن های اضافه جلوگیری کرده و فضای مناسبی را برای خوابیدن در اتاق خواب ایجاد خواهد کرد.

متخصصین معتقد هستند که برای تجربه یک خواب راحت، دمای اتاق خواب باید بین ۱۴ تا ۲۰ درجه سانتیگراد باشد. اگر شما فضایی گرم تر را  برای خوابیدن ترجیح می دهید می توانید با استفاده از یک پتوی ضخیم، یک روتختی پشمی و یا رواندازی که از نظر ظاهری نیز احساس گرما به انسان می بخشد استفاده کرده و خود را گرم نگه دارید. ایجاد دمای متعادل در اتاق خواب از تاثیر گذار ترین موارد در تجربه یک خواب سالم و راحت به شمار می رود.

ایجاد تعادل در دمای اتاق خواب

  • آرامش طبیعت را در اتاق خواب فراموش نکنید

لمس کردن طبیعت و قدم گذاشتن بر روی خاک، انرژی انسان را متعادل می کند. به همین دلیل لازم است که حتما در اتاق خواب خود بافتی از چوب، نمادی از گل ها و گیاه ها و درخت ها، طرحی از دریا و یا هر چیزی که الهام گرفته از طبیعت باشد را مورد استفاده قرار دهید. البته سبک طراحی داخلی مورد نظر خود را نیز نادیده نگیرید.

برای مثال اگر به سبک مدرن علاقه مند هستید، از طرح ها و نقش های گرافیکی و تصویرسازی شده استفاده کنید و در حالی که رنگ سفید رنگ غالب اتاق خواب است، رنگ های قرمز، سیاه، قهوه‌ای و یا لاجوردی را در کنار آن به کار ببرید. با این روش می توانید به صورت انتزاعی طبیعت را به اتاق خواب آرامش بخش خود بیاورید.

آرامش طبیعت را فراموش نکنید

  • فضایی ایجاد کنید که در آن احساس شادی داشته باشید

ویژه ترین مکان در هر خانه ای، اتاق خواب است. دلیل این موضوع در یک خواب سالم و راحت پنهان است. اما در هر صورت لازم است که فضایی را در اتاق خواب ایجاد کنید که در آن راحت خوابیده و شاد از خواب بیدار شوید. کار را با بررسی سبکی که به آن علاقه دارید شروع کنید؛ پرکاربرد ترین رنگ ها و جزئیاتی که در آن سبک وجود دارند، می توانند الهام بخش شما باشند. برای مثال اگر به سبک فرانسوی علاقه مند هستید با استفاده از پارچه های کتانی، نقوش ظریف و قلاب بافی می توانید به آن دست پیدا کنید.

فضایی ایجاد کنید که در آن احساس شادی داشته باشید

زمانی که می خواهید اتاق خواب خود را طراحی کنید نیازی نیست که از سبک طراحی اصلی ای که بر کل خانه حاکم است دور بمانید. برای مثال اگر در خانه شما سبک کلاسیک حاکم است، می توانید نوع آرام تر و ساده تر آن را در اتاق خواب خود به کار ببرید.

فراموش نکنید که نباید در اتاق خواب جزئیات و طرح های خسته کننده و آزار دهنده وجود داشته باشند. زیرا این موضوع می‌تواند خواب شما را تحت تاثیرات منفی قرار دهد. هم چنین اگر سبک طراحی خانه شما سبک مینیمال است، می توانید به رنگ های متالیک، سیاه و سفیدی که در این سبک حاکم هستند، جزئیات ملایم تر و نرم تری را  اضافه کرده و در اتاق خواب خود به کار ببرید. این گونه می توانید فضای متعادل و آرام تری را به اتاق خواب خود ببخشید.

فضای متعادل و آرام تری را به اتاق خواب خود ببخشید

فراموش نکنید که اتاق خواب حریم خصوصی شما است و بر خلاف مکان‌های دیگر خانه مانند اتاق نشیمن که بیشتر برای تحت تاثیر قرار دادن مهمان ها طراحی می‌شود، اتاق خواب باید شما را تحت تاثیر قرار دهد تا بتوانید در آن به آرامش رسیده، خوابی سالم را تجربه کرد و روز خود را شاد تر آغاز کنید. تجربه یک خواب راحت بر انرژی شما در طول روز تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. پس تحت هیچ شرایطی راحتی خود را به خاطر هیچ چیز دیگری نادیده نگیرید.

 اتاق خواب حریم خصوصی شما است

اتاق خواب آرامش بخش به سبک روستیک

تاثیر گیاه در اتاق خواب آرامش بخش

استفاده از رنگ روشن و گیاه در طراحی

رنگ های خنثی و کمی تیره در اتاق خواب