کاربردهای گوناگون آینه در طراحی داخلی منزل

کاربردهای گوناگون آینه در طراحی داخلی منزل

آینه از وسایلی است که در همه خانه ها یافت می شود. هر جا که افرادی مشغول زندگی و گذران وقت باشند، حداقل یک آینه دارد. آینه ها در تصور ما بیش تر کاربردی هستند، اما می توانند در نقش عناصر دکوراتیو نیز ظاهر شوند. تلفیق عملکرد و زیبایی در استفاده از آینه در طراحی داخلی دکوراسیون فضاهای مختلف تا حد زیادی دارای تنوع است. اگر خلاق و مبتکر باشید، می توانید هزاران راه جدید برای به کارگیری آینه ها در سرتاسر محیط منزل تان پیدا کنید.

می توانید آینه های فعلی تان را با ترفندهای جالب، زیباتر کنید و از ظاهر قدیمی آن ها به ظاهری جدید و منحصر به فرد برسید. همچنین می توانید در جاهایی که حتی فکرش را هم نمی کردید از آینه استفاده کنید. اگر کاربردهای معجزه آور آینه در طراحی داخلی منزل را به خوبی نمی دانید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید و با چندین نمونه از جالب ترین استفاده هایی که می توان از آینه کرد، آشنا شوید.

آینه ها در ساده ترین شکل با قاب هایی در فرم های مختلف به دیوار کوبیده می شوند

آینه ها در ساده ترین شکل با قاب هایی در فرم های مختلف به دیوار کوبیده می شوند. این شکل، شناخته شده ترین نوع استفاده از آینه را نشان می دهد. آینه های قاب دار را می توان بالای میز کنسول، روی میز توالت، در فضای راهرو، ورودی منزل و حتی دیوارهای نشیمن و اتاق خواب نصب کرد. این آینه ها از فروشگاه های لوازم دکوری مختلف قابل خریداری هستند و تنها چیزی که در استفاده از آن ها اهمیت دارد، نصب شان در فضای صحیح است.

می توانید یک کلکسیون کوچک یا بزرگ از آینه های متنوع تهیه کرده و به دیوار متصل کنید.

اگر شما یک کلکسیونر حرفه ای هستید یا حتی فقط از جمع کردن لوازم دکوری در کنار یکدیگر و ساخت یک مجموعه از آن ها لذت می برید، داشتن یک دیوار که سطح آن از آینه های دکوری مختلف با فرم های گوناگون و اندازه های متفاوت پوشیده شده است، می تواند ایده جالبی برای تان باشد. در صورتی که یکی از دیوارهای منزل تان خالی است و شما نمی دانید چطور آن را تزیین کرده و از یکنواختی بیرون آورید، می توانید یک کلکسیون کوچک یا بزرگ از آینه های متنوع تهیه کرده و به دیوار متصل کنید.

این آینه ها مانند یک تابلوی هنری در قسمتی که آن ها را نصب می کنید، جلب توجه می کنند.

مورد بعدی در لیست کاربردهای آینه، تشکیل فرم های هندسی و حتی غیر هندسی با قرار دادن قطعات ریز و درشت آینه در کنار یکدیگر روی سطح دیوار است. حتما شما هم نمونه های مشابه این کار را دیده اید. چنین فرمی از آینه که حاصل از گرد هم آمدن قطعات زیاد است، بیش تر دارای زیبایی است تا عملکرد. این آینه ها مانند یک تابلوی هنری در قسمتی که آن ها را نصب می کنید، جلب توجه می کنند.

 می توانید از متریال های گوناگونی در همنشینی با آینه کمک بگیرید

این که آینه به چه صورت روی سطح دیوار جای می گیرد به خلاقیت و سلیقه شما بستگی دارد. شما می توانید از متریال های گوناگونی در همنشینی با آینه کمک بگیرید تا عناصر دکوراتیو زیبایی را خلق کنید. یکی از ایده ها در این راستا استفاده از تنه درخت است. تنه درخت برش خورده می تواند با قرار گرفتن روی دیوار، پذیرای حضور یک آینه باشد. فرم سطح مقطع قطعات بریده شده برای برش آینه منظور می شود تا آینه به صورت کاملا منطبق بر لبه های چوب روی آن بنشیند.

 در برخی از منازل، یکی از دیوارها به صورت تمام آینه ای دکور شده است

حتما دیده اید که در برخی از منازل، یکی از دیوارها به صورت تمام آینه ای دکور شده است. استفاده این چنینی از آینه به غیر از این که کاربرد همیشگی خود را دارد، دیوار را از یکنواختی بیرون آورده، فضا را دلبازتر می کند و نور فضا را افزایش می دهد. یک دیوار تمام آینه ای در میان سایر دیوارها کاملا به چشم می آید. چنین دیواری می تواند باعث شود اندازه فضا دو برابر به نظر برسد. می توان به جای استفاده از یک آینه پیوسته و یکدست، برش های مختلفی در سطح آن به وجود آورد.

همیشه یکی از گزینه های محبوب برای پوشاندن درب کمدها آینه بوده است.

همیشه یکی از گزینه های محبوب برای پوشاندن درب کمدها آینه بوده است. آینه هایی که روی قسمت بیرونی درب کمدهای اتاق خواب نصب می شوند، کمد را به کلی از چشم پنهان می کنند. از طرف دیگر، این آینه ها فضای اتاق شما را بزرگ تر از آن چه در واقعیت هست، جلوه می دهند. آینه هایی که ارتفاع شان معادل ارتفاع کمد است به عنوان آینه قدی کاربرد دارند و در مواقعی که می خواهید ظاهر خود را چک کنید، به کار می آیند.

کاربرد آن به عنوان پارتیشن یا همان دیوار جدا کننده است

یکی دیگر از استفاده های آینه در طراحی داخلی، کاربرد آن به عنوان پارتیشن یا همان دیوار جدا کننده است. پارتیشن های آینه ای را می توان در فضاهای مختلف، از جمله نشیمن، اتاق خواب و حمام به کار برد. علت استفاده از چنین پارتیشن هایی در حمام این است که اولا فضای دستشویی و بخش مربوط به کابین دوش و وان حمام را از هم جدا می کنند و دوما باعث می شوند فضای حمام که عموما کوچک است خیلی بزرگ تر به نظر بیاید.

تایل های آینه ای به مانند کاشی و سرامیک برای پوشاندن دیواره حمام، دستشویی و آشپزخانه

آینه به صورت تایل نیز کاربرد دارد. تایل های آینه ای به مانند کاشی و سرامیک برای پوشاندن دیواره حمام، دستشویی و آشپزخانه به کار می روند. این تایل ها بعد از اجرا درخشندگی خاصی به فضا می دهند. آینه ها نیز مانند کاشی ها و سرامیک ها قابل شستشو هستند. تایل های آینه ای نیز برای روشن تر کردن هر چه بیش تر فضا و دلباز کردن آن به کار می آیند و یک انتخاب لوکس و خیره کننده برای دکوراسیون به شمار می روند.

چند قطعه آینه در کنار هم باشند که مجموعا باعث می شوند دو فضا از یکدیگر جدا شوند.

پارتیشن وال ها یا همان دیوارهای جدا کننده می توانند روکش آینه ای داشته باشند یا در هر دو طرف خود سطح آینه ای را به نمایش بگذارند. این پارتیشن ها می توانند به جای پیوسته بودن و داشتن شکلی مشابه دیوار، شامل چند قطعه آینه در کنار هم باشند که مجموعا باعث می شوند دو فضا از یکدیگر جدا شوند.

درب های آینه ای برای کابینت ها انتخابی منحصر به فرد هستند.

یکی دیگر از کاربردهای جالب دیگر آینه، قابلیت به کارگیری آن به عنوان درب کابینت یا بدنه کانتر جزیره ای است. اگر یک آشپزخانه لوکس و بی نظیر می خواهید که نمونه آن کم تر دیده شده است، آینه می تواند گزینه مناسبی برای کمک به شما باشد. درب های آینه ای برای کابینت ها انتخابی منحصر به فرد هستند. داشتن یک کانتر آینه ای در مرکز آشپزخانه نیز جلوه بی نظیری به آشپزخانه می دهد.

تعبیه نور مخفی در فضای پشت آینه

شاید یک آینه ساده به خودی خود زیاد تحسین برانگیز نباشد، اما این موضوع به محض این که نورپردازی فوق العاده ای برای آن در نظر بگیرید، عوض خواهد شد. تعبیه نور مخفی در فضای پشت آینه یا همان قسمتی که بین آینه و دیوار قرار می گیرد، باعث ایجاد یک هاله باریک نور در اطراف آینه می شود که به مثابه یک قاب عمل می کند. این ایده برای آینه سرویس بهداشتی، مناسب است.

آینه های قدی از گذشته تا امروز به عنوان وسیله ای کاربردی در اکثر منازل حضور داشته اند

آخرین کاربرد آینه در طراحی داخلی نیز همان فرم قدی آن است که تقریبا همه به خوبی با آن آشنایی دارند. آینه های قدی از گذشته تا امروز به عنوان وسیله ای کاربردی در اکثر منازل حضور داشته اند. این آینه ها که معمولا در اتاق جای می گیرند، همیشه در هنگام لباس پوشیدن و هنگامی که می خواهید از منزل خارج شوید، به کمک شما می آیند.