آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد؟

آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد؟

آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد؟

به همان اندازه که دنیای کاغذ دیواری ها گسترده است، سوالاتی که درباره انتخاب و نصب آن ها وجود دارد نیز زیاد هستند. یکی از این سوالات که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد، این است که آیا باید همه دیوارهای منزل را با کاغذ دیواری پوشاند؟ این که بهترین انتخاب برای اجرای کاغذ دیواری چیست، مسئله ای می باشد که خودتان باید به پاسخ آن برسید. پویانو در این مطلب به شما خواهد گفت چگونه. بنابراین تا انتهای این مطلب، همراه ما باشید.

آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد؟

پاسخ سوالی که در مقدمه مطلب ذکر شد، کاملا به متراژ خانه شما بستگی دارد. اگر صاحب یک خانه کوچک هستید و مایلید از کاغذ دیواری استفاده کنید، بهتر است این را بدانید که پوشاندن همه دیوارها با این کاغذهای زیبا و وسوسه انگیز، کار درستی نیست. انجام این کار باعث کوچک تر به نظر رسیدن منزل شما خواهد شد، خصوصا اگر از کاغذ دیواری های طرح دار استفاده کنید.

به طور کلی در یک خانه با متراژ کم، استفاده از کاغذ دیواری های ساده با رنگ روشن پیشنهاد می شود. اگر از طرح های شلوغ و رنگ های تیره استفاده کنید، فضای منزلتان دلگیر خواهد شد و این چیزی نیست که شما بخواهید. در صورتی که خانه بزرگی دارید، دست شما بازتر است، اما باز هم لزومی ندارد همه دیوارها را با کاغذ دیواری بپوشانید. می توانید از نکات زیر برای اجرای هر چه بهتر کاغذ دیواری بهره بگیرید:

یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید

یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید

انتخاب کاغذ دیواری می تواند بسیار هوشمندانه باشد. چطور؟ اگر در منزلتان نقطه عطفی وجود دارد که می خواهید بیش تر جلوه پیدا کند، می توانید از کاغذ دیواری ها کمک بگیرید. به عنوان مثال، دیوار پشت شومینه از بهترین نقاط برای نصب کاغذ دیواری به شمار می رود. کاغذ دیواری می تواند کاری کند که شومینه منزل شما به خاص ترین بخش خانه تبدیل شود. به طور کلی، نصب کاغذ دیواری ها به صورت تک و تنها در برخی از قسمت ها انتخابی هوشمندانه است.

کاغذ دیواری های طرح دار را محدود کنید

کاغذ دیواری های طرح دار را محدود کنید

اگر به ا کاغذ دیواری های طرح دار علاقه مند هستید و مایلید از آن ها در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده نمایید، بهتر است تنها در یک سری از دیوارها این کار را انجام دهید. ما دیوارهایی که امتداد دیگری ندارند را پیشنهاد می کنیم. منظورمان این است که کاغذ دیواری طرح ها نباید روی سطح دیوار بچرخد و در دیوار کناری امتداد پیدا کند.

برای فضاهای خاص فکر دیگری داشته باشید

برای فضاهای خاص فکر دیگری داشته باشید

شما می توانید از کاغذ دیواری های خاص برای دکوراسیون داخلی فضاهای خاص منزلتان استفاده کنید. با انتخاب یک کاغذ دیواری منحصر به فرد و متمایز می توان روی تفاوت و مجزا بودن یک فضا تاکید کرد. این ترفند برای جدا کردن فضا در منازلی که پلان آزاد دارند، خیلی به کار می آید.

عیب و ایرادات فضای خانه خود را بپوشانید

عیب و ایرادات فضای خانه خود را بپوشانید

یکی از موهبت های نصب کاغذ دیواری، قدرتی است که این پوشش در پنهان کردن عیوب دیوار دارد. اگر دیوارهای منزل شما دارای فرو رفتگی یا برجستگی هستند، یکی از بهترین راهکارها برای پوشاندنشان، استفاده از همین کاغذ دیواری است. بهتر است این دیوارها را شناسایی کرده و ابتدا آن ها را پوشش دهید. سپس می توانید بقیه دیوارها که سالم هستند را بدون پوشش رها کنید.

در ترکیب پترن ها با یکدیگر محتاط باشید

در ترکیب پترن ها با یکدیگر محتاط باشید

مواظب بر هم خوردن تعادل دکوراسیون منزل خود باشید. برخی پترن ها به قدری قدرتمند و اصطلاحا بولد هستند که کل دکوراسیون منزل را تحت تاثیر قرار می دهند. ممکن است در مواجهه با دنیای رنگارنگ کاغذ دیواری ها و مشاهده پترن های مختلف، دچار سردرگمی شوید و ندانید انتخاب درست چیست. شاید هم بخواهید چند طرح و رنگ انتخاب کنید، اما بدانید که این کار درستی نیست، چون تعدد طرح و رنگ باعث به هم خوردن تعادل دکوراسیون داخلی می شود. پترن ها را محتاطانه انتخاب کنید و ترکیب آن ها را با هم مورد بررسی قرار دهید.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو