آکواریوم در دکوراسیون داخلی منزل: بهترین محل برای اقیانوس کوچک شما

آکواریوم در دکوراسیون داخلی منزل: بهترین محل برای اقیانوس کوچک شما

آکواریوم در دکوراسیون داخلی : آکواریوم ها جادوی دنیای شگفت انگیز زیر آب را به منازل شما می آورند. زمانی که یک آکواریوم را وارد دکوراسیون منزل خود می کنید، در واقع بخشی از طبیعت را به فضای زندگی خود دعوت کرده اید. آکواریوم یک نمونه کوچک اما زنده از اقیانوس است که می تواند در هر قسمتی از دکوراسیون فضی مورد نظر شما جای بگیرد. با استفاده از این عناصر دکوری منحصر به فرد، می توان جذابیت و آرامش را به فضای منزل آورد و تغییرات بسیار خاصی در دکوراسیون آن ایجاد کرد. اما واقعا بهترین جا برای قرار دادن آکواریوم کجاست؟

پاسخ سوال مطرح شده می تواند موارد بسیار مختلفی را دربرگیرد. مطمئنا هر فضایی را می توان برای قرار دادن آکواریوم انتخاب کرد، اما اگر به دنبال ایجاد بیش ترین تاثیر هستید، باید کمی خلاقانه تر فکر کنید. اگر با دیدی مبتکرانه به این موضوع نگاه کنید، فضاهای بسیاری جالبی را کشف خواهید کرد که می توانند مکان مناسبی برای جایگذاری آکواریوم تان باشند. بسیاری از این فضاها دارای جلوه خاصی هستند که قادر است زیبایی و جذابیت آکواریوم شما را دو چندان کند. برخی قسمت ها نیز به خاطر این که بیش تر در معرض دید هستند، انتخاب مناسب تری به عنوان محل قرارگیری آکواریوم خواهند بود.

در این مطلب، شما را با ایده های مختلفی برای قرار دادن آکواریوم در فضاهای مختلف منزل آشنا خواهیم کرد. همراه پویانو باشید.

آکواریوم در دکوراسیون داخلی اتاق غذا خوری

اگر یک اتاق یا فضای مخصوص غذاخوری در منزل خود دارید، بدانید که یکی از بهترین قسمت ها برای گذاشتن آکواریوم در اختیار شما قرار دارد. وجود آکواریوم در چنین فضایی می تواند محیط غذاخوری شما را بسیار زیبا و دلپذیر کند. شما می توانید همیشه در هنگام صرف غذا و وقت گذراندن با اعضای خانواده از تماشای آکواریوم زیبای تان لذت ببرید. آکواریوم را می توانید در فضای دیوار تعبیه کرده یا به صورت مجزا در گوشه ای از اتاق قرار دهید. همچنین می توانید یک آکواریوم سفارشی به شکل میز غذاخوری درست کنید.

اطراف شومینه

یک از انتخاب های بسیار جالب برای قرار دادن آکواریوم در منزل، فضای اطراف شومینه است. از آن جا که معمولا فضای دور شومینه کاربرد خاصی ندارد، می توانید در هنگام طراح دکوراسیون و پیش از اجرا، یک آکواریوم را برای این قسمت در نظر بگیرید. این آکواریوم می تواند دقیقا بالای شومینه قرار داشته یا حتی جالب تر از آن به شکل یک حجم کامل آن را احاطه کند. از آن جا که شومینه ها اکثر اوقات به عنوان نقطه کانونی فضا در نظر گرفته می شوند، با این کار، آکواریوم خود را نیز در معرض توجه قرار داده و بهترین مکان را به آن اختصاص می دهید.

بالای تخت

اگر می خواهید آکواریوم خود را در اتاق قرار دهدی، یکی از بهترین فضاها که می توان برای قرار دادن آن پیشنهاد داد، قسمت بالای تخت است. آکواریوم هایی که در فضای بالای تخت قرار داده می شوند، معمولا به صورت توکار درون دیوار قرار می گیرند که به اجرای کناف نیازمند است تا بتوان به خوبی پارتیشن را در آن جای داد. البته می توان طراحی تخت را به صورتی انجام داد که تاج آن به شکل آکواریوم باشد یا آکواریوم را به عنوان یک حجم خارجی به دیوار اضافه کرد که مسلما جذابیت پیشنهاد اول را ندارند.

داخل شلف

شلف های دکوری یکی دیگر از فضاهای جذاب برای قرار دادن آکواریوم را تشکیل می دهند. شلف ها می توانند به صورت همزمان در نقش عملکردی و دکوراتیو ظاهر شده و قابلیت های متنوعی به شما ارائه دهند. یکی از این قابلیت ها این است که شما می توانید آکواریوم کوچکی را درون یکی از طبقات آن ها جاسازی کنید. برای این کار می توانید ابعاد را اندازه گیری کرده و اندازه باکس آکواریوم خود را در همان اندازه سفارش دهید. می توان با نورپردازی شلف و آکواریوم داخل آن به این مجموعه ظاهر فریبنده تری داد. با این کار، شلف خود را بسیار زیباتر خواهید کرد.

داخل کابینت

شاید تا به حال با یک کابینت به شکل اقیانوس مواجه نشده باشید. این دقیقا همان چیزی است که این ایده را بکر و جذاب می کند. قرار دادن یک آکواریوم مکعبی کشیده در فضای داخل کابینت ها می تواند بسیار جذاب و نوآورانه باشد. برای این کار باید از ابتدا و پیش از انجام طراحی داخلی آشپزخانه به همه چیز فکر کرده باشید. یک مجموعه از کابینت ها را از کاربرد خود خارج کرده و به فضای لازم برای تعبیه آکواریوم تبدیل کنید. این آکواریوم می تواند یک منظره زیبا و شگفت انگیز به فضای آشپزخانه شما بدهد.

درون دیوار

با ورود کناف ها به طراحی و ساخت دکوراسیون، بسیاری از ایده های بکر و منحصر به فرد، قابلیت اجرا پیدا کرده اند. شما با استفاده از کناف ها می توانید یک دیوار کاذب به وجود آورده و آکواریوم نواری خود را به زیبایی در میان آن قرار دهید. اگر یک دیوار سازه ای دارید و می خواهید چنین آکواریومی را روی سطح آن داشته باشید، می توانید ابتدا روی آن یک سطح کاذب ایجاد کرده و سپس آکواریوم را داخل آن جاسازی نمایید. این ایده را می توان روی دیوار هر قسمتی از منزل اجرا کرد.

دیوار جدا کننده

یکی دیگر از پیشنهادهای جالب برای طراحی و جایگذاری آکواریوم، قرار دادن آن در داخل پارتیشن ها یا استفاده از خود آن ها به عنوان پارتیشن است. برای مثال، اگر شما در قسمتی از فضای منزل که شامل دو اتاق مجاور می شود، نیاز به تفکیک فضا دارید، می توانید آکواریوم خود را به صورت یک دیوار جدا کننده طراحی کرده و در فضای مابین اتاق ها قرار دهید و یا اگر در حال حاضر یک پارتیشن در میان آن ها قرار دارد، آکواریوم را داخل آن قرار دهید. با این کار دو فضا را تفکیک کرده اید و از نمای هر دو طرف آکواریوم نیز بهره خواهید برد.

روی اپن

اپن آشپزخانه معمولا جزو قسمت های مهم منزل به شمار می آید و اکثر اوقات در دید قرار می گیرد. به همین خاطر است که طراحی این قسمت به ابتکار و زیبایی نیاز دارد. شما می توانید با قرار دادن آکواریوم خود روی سطح اپن، یک تغییر زیبا با جلوه ای باور نکردنی به اپن آشپزخانه خود بدهید. این قسمت به این خاطر که معمولا مابین نشیمن و آشپزخانه قرار دارد، از هر دو فضای نام برده دید داشته و زیبایی خاصی به هر دو قسمت می دهد. به عبارت دیگر، با به اجرا درآوردن این ایده شما با یک تیر دو نشان خواهید زد.

آکواریوم در دکوراسیون داخلی فضای نشیمن

مطمئنا یکی از بهترین فضاهای ممکن برای قرار دادن آکواریوم در هر منزلی سالن نشیمن است. سالن نشیمن جایی است که شما بیش ترین زمان را در آن گذرانده و بسیاری از اوقات، دوستان و آشنایان خود را نیز در همان جا پذیرایی می کنید. به همین خاطر است که این فضا یکی از بهترین قسمت های منزل برای تعبیه ی آکواریوم شناخته می شود. بهتر است آکواریومی که در این فضا طراحی و اجرا می کنید، جزیی از فضا باشد. برای مثال می توان آکواریوم را داخل دیواری کار گذاشت که مبل های شما در مجاورت آن قرار می گیرند.

کانتر آشپزخانه

به سراغ دومین ایده برای کار گذاشتن آکواریوم در فضای آشپزخانه می رویم. آشپزخانه های جزیره ای که دارای یک کانتر مرکزی هستند، پتانسیل فوق العاده ای برای ایجاد یک اقیانوس کوچک در میان فضا دارند. یک کانتر بزرگ که در مرکزیت آشپزخانه شما قرار دارد را می توان به عنوان بهترین نقطه برای یک آکواریوم در نظر گرفت. آکواریوم شما طبق این ایده باید به صورت توکار، داخل فضای کانتر قرار بگیرد. به این شکل، شما با گردش در فضای آشپزخانه و ایستادن در هر نقطه ای از آن می توانید شاهد فضای داخل آکواریوم باشید.

آکواریوم در دکوراسیون داخلیکنار راه پله

یکی دیگر از جاهایی که احتمالا کم تر کسی برای تعبیه آکواریوم امتحانش کرده است، فضای کنار راه پله است. راه پله ها به طور کلی فضاهای تکراری و خسته کننده ای هستند که نمی توان کار زیادی برای جذاب نشان دادن آن ها کرد، اما مطمئنا روش هایی هستند که می توانید با اجرای آن ها راه پله تان را زیباتر کنید. برای این کار می توانید از آکواریوم های استند یا توکار استفاده کنید و آن ها را در مسیر راه پله یا پاگردها قرار دهید. با این کار راه پله تان را از حالت خسته کننده و یکنواخت در خواهید آورد.

میز قهوه خوری

یکی دیگر از ایده های منحصر به فرد برای آوردن آکواریوم به فضای منزل تان، استفاده از آن در قالب میز قهوه خوری است. آکواریوم های مدرن آن قدر متنوع هستند که تقریبا می توان آن ها را در هر فرم و با هر خصوصیتی پیدا کرد. حتی در غیر این صورت هم اگر خلاق و مبتکر باشید، می توانید نمونه ی دلخواه و نوآورانه ی خود را سفارش دهید. یکی از مدل های جدید آکواریوم که می تواند در فضای میانی سالن نشیمن شما جای بگیرد، میز قهوه خوری است. با داشتن این آکواریوم می توانید از صرف چای و قهوه در کنار خانواده و دوستان خود لذت ببرید.

 

 

 

 

آکواریوم در دکوراسیون داخلی

تحریریه پویانو