آپارتمان بازسازی شده در پراگ

آپارتمان بازسازی شده در پراگ

آپارتمان بازسازی شده ؛ در این خانه‌ی بازسازی شده‌ی متعلق به سال 1930 ، کابینت‌هایی از جنس چوب فشرده‌ی” توس” به طور کامل دورتادور پنجره را را گرفته. خلق یک فضای دنج و جادار با ایجاد تجهیزات کم‌جا.

شرکت معماری “111”، وظیفه‌ی ترکیب دو آپارتمان جداگانه و ایجاد یک واحد بزرگتر برای خانواده‌‌ای در حال رشد را بر عهده گرفت.

مشتریان، یک روانشناس و یک نویسنده با دو فرزند کوچک، که صاحب یک  آپارتمان بودند و آپارتمان همسایه‌ی خود را هم خریداری کردند تا خانه‌ی خودشان را گسترش بدهند.

جستجوهای معماران برای ایجاد بیشترین فضا در این آپارتمان 116 متری، آنها را به فکر استفاده از مبل طاقچه‌ای انداخت که اصلی‌ترین فضای نشیمن است

آنها از چوب فشرده‌ی “توس” برای ساخت کمدهای اطراف پنجره‌ها استفاده کردند. این قسمت یک مبل بزرگ با قفسه‌هایی در کناره‌ها و همچنین یک کشو در قسمت زیرین ایجاد کرده.

معمار، از آن به عنوان یک “المان خاص” یاد میکند. به گفته‌ی آنها ، مبل در قسمت طاقچه مانندی که فضای پیش‌آمده‌ی کمدها ایجاد کرده، جاسازی شده.

رنگبندی خنثی در کل آپارتمان پیداست. با دیوارهای سفیدرنگ و لوازم و اثاثیه‌ای از جنس چوب “توس” که مکمل پارکت‌های بلوط متعلق به سال 1930 هست.

در آشپزخانه‌ی اپن، سطوح چوب بلوط با پارکت کف همخوانی دارد در حالی که کابینت‌ها و دیوارهای سفید، نوری که از پنجره‌ی بزرگ فضا را روشن کرده، منعکس میکنند.

تابل‌های شش‌ضلعی و  سفیدرنگ، دیوار پشت آشپزخانه را پوشانده‌اند که بندکشی مایل به صورتی‌رنگ آنها مکمل تخته‌ی چوبی و بقیه‌ی سطوح است.

مقابل فضای پخت و پز، یک میز ناهارخوری با دو چراغ آویز سبزرنگ قرار دارد که از سقف آویزان شدند، کنار صندلی و  محدوده‌ی پنجره. معمار اضافه میکند : فقط با کمی تغییرات، میتوانیم آسایش بیشتری برای زندگی فراهم کنیم. ما محل دنج و راحتی برای کل خانوده خلق کردیم.

به خاطر تلفیق دو واحد آپارتمان با همدیگر، قسمت راهروی این خانه، ظاهری غیرعادی و کمی طویل پیدا کرده. انتهای این راهرو اتاق اصلی قرار دارد که بیشتر کمدهای آن، درب کشویی یا تا شونده دارد. این اتاق به یک بالکن کوچک و رو به خیابان و همچنین یک حمام اختصاصی ختم میشود.

حد فاصل اتاق اصلی و اتاق دو فرزند، حمام اصلی قرار گرفته که حال و هوای طبیعی بقیه‌ی فضاهای عمومی را بازتاب میدهد. در اتاق هر یک از بچه‌ها، درب ورودی دارای یک پنجره است که اجازه میدهد نور از اتاق به بیرون بتابد. همچنین یک در و بازشو به فرم یک خانه‌ی کوچک بین اتاق‌هاست که آنها را به هم مرتبط میسازد.

این آپارتمان اخیرا به جمع دیگر اماکن مسکونی بازسازی شده در جمهوری چک پیوسته، مانند یک خانه‌ی تابستانی که به یک منزل مسکونی دائمی در “بوهمیا” تبدیل شده.

 

 

 

منبع: dezeen