آن چه که در طراحی داخلی باید به آن ها توجه داشته باشید!

آن چه که در طراحی داخلی باید به آن توجه کرد

آن چه که در طراحی داخلی باید به آن ها توجه داشته باشید!

در طراحی داخلی یک خانه، باید انتخاب های مختلفی که در زمینه رنگ ها، بافت ها و مصالح متنوع وجود دارند را در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار داده و انتخاب مبلمان را بر اساس سبک و طراحی مکان، همزمان با بررسی موارد مختلف انجام داد. علاوه بر این موارد عناصر روشنایی بخش و سیستم نورپردازی، کفپوش ها و تزئینات دیوار ها که باعث صرفه جویی در فضا می شوند نیز از جمله مواردی هستند که باید در نظر گرفته شوند. ما در این مطلب به آن چه که در طراحی داخلی یک مکان باید در نظر داشته باشید خواهیم پرداخت. پس اگر تصمیم به ایجاد تغییر در دکوراسیون محیط زندگی خود داشته و یا می خواهید طراحی یک مکان از ابتدا انجام دهید با پویانو همره باشید:

امروزه در طراحی داخلی جزئیاتی وجود دارند که می توانند در ایجاد دکوراسیونی زیبا به کار برده شوند. برای مثال باغچه های عمودی امکان رسیدگی بسیار ساده ای را در اختیار شما قرار داده و گلدان های دیواری، تزئیناتی زیبا برای دیوار ها به شمار می روند. هم چنین با استفاده از تصاویر دیواری ، پوستر ها و تابلو های نقاشی نیز می توانید هنر را به خانه خود دعوت کنید. برای استفاده از اکسسوار هنری به عنوان عناصری دکوراتیو نیز می توانید شلف های دیواری و قفسه های باز را به کار برده و سبک های منحصر به فردی را با یکدیگر ترکیب کنید. با ما همراه باشد تا ایده های کارآمد و عملی را به راحتی در این مطلب بیابید.

آن چه که در طراحی داخلی باید به آن ها توجه داشته باشید

  • عناصر روشنایی بخش زیبا و کارآمد را در خانه فراموش نکنید!

در طراحی داخلی، عناصر روشنایی بخش و چراغ ها نیز به اندازه رنگ ها، بافت ها و مبلمان از اهمیت بالایی برخوردار هستند. فضای یک اتاق نشیمن را با استفاده از سیستم روشنایی و نورپردازی مناسب می توانید به طور کامل تغییر دهید. برای مکان هایی مانند اتاق نشیمن و اتاق خواب که فضایی برای استراحت کردن و آرامش هستند، بهتر است که از نور زرد استفاده کرده و برای مکان هایی مانند اتاق کار و سرویس بهداشتی و هم چنین مکان هایی که به فضای پویا تری نیاز دارند، نور سفید را به کار ببرید. برای این که فضایی صمیمی و دل گرم کننده در اختیار داشته باشید، نور زرد رنگی را به کار ببرید که به نور خورشید، یعنی نور طبیعی، نزدیک تر باشد.

اگر می خواهید از ایجاد فضایی دلگیر جلوگیری کرده و فضایی متفاوت به دست بیاورید، لازم است که اکسسوار های روشنایی بخش را در نظر داشته باشید. روشنایی مناسب، نور کافی و میزان نور مورد نیاز در هر مکان، از جمله مواردی هستند که در طراحی داخلی و دکوراسیون اهمیت بسیار بالایی داشته و باید مورد توجه قرار بگیرند.

عناصر روشنایی بخش زیبا و کارآمد را در خانه فراموش نکنید

  • از ایده های کارآمد استفاده کنید

اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید، متوجه خواهید شد که دیوار ها بخش زیادی از فضای خانه را اشغال کرده و سطوح وسیعی را در اختیار شما قرار می دهند. به همین دلیل بهتر است که از این فرصت استفاده کرده و تزئینات و دکوراسیون دیوار ها را به گونه ای انجام دهید که هم از نظر زیبایی و هم از نظر کارآمدی مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال در فضایی مانند اتاق کار، آشپزخانه و اتاق کودک می توانید از تخته سیاه برای تزئین یکی از دیوار ها استفاده کرد و هم نیاز های روزانه خود را برطرف کرده و هم ظاهری متفاوت به دیوار ها ببخشید. هم چنین می توانید کمد هایی که دارای درب های بزرگ هستند را نیز به تخته سیاه تبدیل کرده و با استفاده از رنگ های مخصوص به راحتی این کار را انجام دهید. تخته سیاه از جمله اکسسوار و تزئینات کارآمدی است که می توان در سبک های متعدد به کار برده شود.

تزئینات و دکوراسیون دیوار

  • با توجه به هدف، میان رنگ ها تعادل ایجاد کنید!

اگر می خواهید اتاق خوابی با فضای آرامش بخش ایجاد کنید، باید رنگ هایی که باعث افزایش کیفیت خواب می شوند را انتخاب کرده و یک پالت رنگی برای دیوار ها، کفپوش، روتختی، پرده ها و تمام سطوح موجود در اتاق خواب مشخص کنید. برای مثال رنگ های پاستلی هم مکانی آرام و هم فضایی خلاق ایجاد می کنند. سطوح سفید رنگ نیز باعث می شوند تا خوابی راحت را تجربه کرده و زمانی که با سطوح طبیعی ای مانند چوب ترکیب شود، فضایی آرامش بخش در اتاق ایجاد خواهد کرد. رنگ های ملایم، تنالیته های روشنی که فضایی آرام و فرح بخش ایجاد می کنند و رنگ آبی آرامش بخش، از جمله رنگ هایی هستند که برای فضا های آرام و مکان هایی که برای استراحت هستند، انتخاب مناسبی به شمار می روند.

با توجه به هدف، میان رنگ ها تعادل ایجاد کنید

استفاده از شلف ها و قفسه های دیواری از جمله مواردی هستند که باعث می شوند تا در فضای موجود صرفه جویی بیشتری صورت بگیرد. اگر از مصالح طبیعی برای تزئینات این چنینی استفاده کنید ، به فضایی زیبا و قابل توجه در محیط زندگی خود دست پیدا خواهید کرد. اگر به سبک های طراحی داخلی مانند سبک کانتری علاقه مند هستید، بهره بردن از گرمای چوب و ارتباط با طبیعت می تواند مورد توجه شما قرار بگیرد.

جزئیات را در طراحی داخلی مورد توجه قرار بدهید

  • از ایده های متنوع برای تزئين دیوار ها استفاده کنید

تابلو ها، تصاویر، عکس های خانوادگی و یا پوستر های هنری از جمله انتخاب های متنوعی هستند که می توانید برای تزيین دیوار های محیط زندگی خود از آن ها استفاده کنید. هم چنین باغچه های عمودی و گلدان های دیواری نیز از جمله انتخاب های زیبا و بی نظیری به شمار می روند که می توانند جلوه ای متفاوت و دلنشین به محیط زندگی شما و دیوار ها ببخشند. گلدان های رنگی، تصاویر زیبا و باغچه های عمودی از جمله انتخاب های زیبایی هستند که در میان ایده های کارآمد برای تزئین دیوار ها جای می گیرند.

از ایده های متنوع برای تزئين دیوار ها استفاده کنید

  • کلمات کلیدی: زیبایی، راحتی و کارآمدی در طراحی های مدرن !

در راه حل ها و طراحی های مدرن، زیبایی، راحتی و کارآمدی، سه گانه جدایی ناپذیر هستند! اگر می خواهید خانه مدرن و معاصر امروزی خود را با دیدگاه ها و طراحی های نوآورانه تزئین کنید، هنگام مشخص کردن سبک طراحی داخلی مورد نظر خود، لازم است که این سه گانه مهم، یعنی راحتی، زیبایی و کارآمدی را در الویت قرار بدهید.

زیبایی، راحتی و کارآمدی در طراحی های مدرن

گاهی ما انسان ها تصور می کنیم که برای داشتن خانه ای مناسب با طراحی ای زیبا و منحصر به فرد باید کار خاصی انجام داده و فکر می کنیم که انجام چنین کاری از توان ما خارج است. در حالی گاهی توجه به چند نکته ساده، اما مهم و کارآمد، می تواند تفاوتی چشمگیر در محیط زندگی ما ایجاد کرده و فضایی زیبا و کارآمد را در اختیار ما قرار دهد. نکاتی که در این مطلب ارائه شد از جمله همین موارد مهم و کلیدی هستند که با توجه به آن ها می توانید به دکوراسیونی زیبا و مناسب دست پیدا کنید.