آشنایی با کتاب های برتر معماری و طراحی داخلی

آشنایی با کتاب های برتر معماری و طراحی داخلی

اگر مدرس، دانشجو، محقق یا حتی یک طراح در زمینه معماری یا طراحی داخلی باشید، حتما باید کتاب های برتر این رشته را بشناسید. همه ساله کتاب های گوناگونی با موضوع معماری و شاخه های مرتبط با آن چاپ می شود که برخی از آن ها تا سال ها در صد جدول برترین کتاب ها باقی می مانند. ما در این مطلب، فهرستی از کتاب های برتر معماری و طراحی داخلی تهیه کردیم که می تواند راهنمای خوبی برای کسب اطلاعات در زمینه این رشته باشد. برای آشنایی با این کتاب ها همراه پویانو باشید.

This is Frank Lloyd Wright

کتاب This is Frank Lloyd Wright

این کتاب کوتاه، ترکیبی است از یک تحقیق درباره معمار معروف آمریکا، یعنی فرانک لوید رایت. فرانک لوید رایت، معماری برجسته با نگاهی تیزبینانه و شخصیتی منحصر به فرد است. وی یک معلم بزرگ می باشد و صد البته در زمینه تجارت، موفق نبوده است. فرانک لوید رایت، حتی در سبک لباس های خود نیز شاخص است. کتاب مذکور، سامل مقاله های کوتاه، تصاویر و طرح جلدی کودکانه است. این خصوصیات کتاب، باعث می شوند به خواندن آن تشویق شوید. با خواندن این کتاب می توانید فرانک لوید رایت را بهتر بشناسید.

کتاب French Style Villa

کتاب فوق، از جمله کمیاب ترین کتاب هایی است که می توانید در زمینه طراحی داخلی پیدا کنید. این کتاب را نمی توانید به راحتی و هر جایی پیدا کنید. افرادی که در زمینه طراحی داخلی فعالیت دارند، به خوبی می دانند که چنین کتاب هایی چقدر ارزش دارند. شما می توانید در این کتاب، کلکسیونی از طراهی های داخلی و خارجی ویلاهایی فرانسوی را ببینید. در میان تصاویر، پلان نیز وجود دارد. از ویژگی های مثبت این کتاب می توان به اطلاعاتی اشاره کرد که در آخر آن آمده است. شما با خواندن این اطلاعات می توانید موارد مورد استفاده در دکوراسیون را پیدا کرده و فراهم سازید.

کتاب 100 Favorite Designer Rooms

در این کتاب می توانید عکس هایی با مضمون 70 درصد طراحی داخلی و 30 درصد منظره را ببینید. دکوراسیون های به نمایش گذاشته شده در این کتاب را طراحان معروف جهان طراحی کرده اند که سبک هایی از پست مدرن گرفته تا کلاسیک را دارا هستند. شما می توانید طرح های متنوعی از طراحی داخلی را در این کتاب ببینید.

کتاب 101 Things I Learned In Architecture School

کتاب بعدی، کتابی برای کارگاه معماری است. این کتاب را بهتر است در کوله پشتی خود نگه دارید. در این کتاب، نکات و مطالب دشواری که شاید در کلاس های معماری به درستی نفهمید را به زبان ساده یاد می گیرید. این کتاب با توجه به اسمش، یک جور راه حل برای درس گرفتن و عدم تکرار اشتباهات معمول است. کتاب فوق، حکم پرایمر را در ادبیات معماری دارد. اگر آن را بخوانید، زمینه خوبی برای گیرایی ایجاد کرده اید.

کتاب THE BLDG BLOG BOOK

نام این کتاب از سایتی به همین اسم گرفته شده است. سایت BLDG به خاطر بیان کردن داستان هایی از گذشته درباره امروز و تعمق در مورد فردا، هزاران بازدید کننده داشته است. این وبسایت با یک روش سرگرم کننده، دیتیل حاشیه های معماری امروزی را ارائه می دهد.

در کتاب فوق، نویسنده باد بصیرت منحصر به فردش، تاریخ، محیط های شهری، طراحی عملی – تخیلی، تغییرات آب و هوا و برنامه ریزی شهری را با هم ترکیب کرده است، زیرا معتقد است همه این ها جنس معماری دارند. این کتاب می تواند الهام بخش شما باشد.

کتاب TRANSLATION LAR

فرناندو رومرو در سال 1995 از مدرسه معماری مکزیکو سیتی فارغ التحصیل شده و با معماران برجسته ای مثل انریک میرالس، ژان نوول و رم کولهاس به همکاری می پردازد. وی در سال 1999، دفتر معماری خودش را با نام LCM تاسیس کرد. این دفتر از جمله معدود دفاتر معماری است که طرح های تجربی را در محیط کشورهایی مثل مکزیک که به خاطر دلایل اقتصادی با مشکل مواجه هستند، در انحصار خود در می آورد. رومرو در سال 2005، یک آزمایشگاه معماری تاسیس می کند که با نام LAR شناخته می شود. کتاب فوق، طرح های LCM و LAR را به سه بخش تقسیم بندی کرده است و ابتکار و فناوری های به کار رفته در طرح های آن ها را تفسیر می نماید.

کتاب A Pattern Language: Towns, Buildings, Construction

این کتاب، دومین کتاب از مجموعه ای سه جلدی می باشد که جایگزینی برای بیان نمودن اندیشه های معماری، ساختمان و برنامه ریزی ارائه می دهد. شما با خواند این کتاب با بیش از 250 نقش یا پترن آشنا می شوید. این نقوش، هر کدام یک مشکل در طراحی را بازگو می کنند و بحث ها، عکس ها و راه حل هایی دارند. با شناخت پیدا کردن از مسائل بازدارنده طراحی، شما می توانید نقوش طرح خودتان را پیدا و تکفیک کرده و با استفاده از آن ها زبانی اختصاصی و منسجم ایجاد کنید.

کتاب Toward A New Architecture

این کتاب را می توان مهم ترین کتاب در حیطه معماری مدرن و مطمئنا نکوهش شده ترین کتاب در این زمینه دانست. نویسنده این کتاب، لوکوربوزیه است. وی با مبالغه، تسلط معمار عصر نو و ماشینی را نسبت به کسانی که از سبک های تاریخی و سنتی استفاده می کنند، ارجحیت می دهد. لوکوربوزیه با ارائه تصاویری از اصولی که فکر می کند باید در معماری حاکم باشند، بناهای تاریخی را نقد می کند و اعلام می کند که باید برای تناسبات، رویه ای جدید پیش گرفت.

کتاب 10 X 10

این کتاب، نگرشی جامع در رابطه با معماری معاصر ما دارد و آثار 100 معمار برتر جهان را معرفی می کند. با خواندن این کتاب می توانید کلکسیونی متفاوت و الهام بخش از آثاری که توسط 10 منتقد معروف معماری انتخاب شده اند را مشاهده کنید. آثار آورده شده در این کتاب، شامل 250 طرح هستند که هر یک 4 صفحه معرفی و نقد به خود اختصاص داده اند.

کتاب ALMANAC of ARCHITECTURE & DESIGN

بیش از یک دهه است که سالنامه معماری و طراحی، اتفاقات فراگیر، نقاط عطف و موفقیت های طراحی را همراه با نقد در اختیار خواننده های خود می گذارد. در این سالنامه می توانید با مرتفع ترین بناها، برنده های جوایز معماری، مطرح ترین پروژه ها و دفاتر آشنا شوید. این سالناه هر سال منتشر می شود.

کتاب A History of the Future

تحولات زیاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اوایل قرن 20 منجر به ارائه راهکارهای متنوعی برای آینده، مثل ساماندهی فضاهای شهری و انسانی کردن فضاهای صنعتی متراکم شد. همزمان با این که طراحی مفهومی به یک ابزار جهت کشف اندیشه های جدید تبدیل گشت، گفتمانی میان فناوری و طراحی به وجود آمد. کتاب فوق، می خواهد تاثیر فناوری را بر طراحی کشف کند. این کتاب شامل طرح های دارای ویژگی های مشترک در زمینه فیلم، عکاسی و طراحی صنعتی نیز می باشد.

کتاب Ecology of Fear

دهه 90 میلادی برای شهر لس آنجلس، دهه خوبی نبود. افزایش شدید ترس از بلایای طبیعی در جنوب ایالت کالیفرنیا، در سینمای هالیوود هم منعکس شد. موضوع این کتاب درباره لس آنجلس و بلایای طبیعی آن است، اما درس هایی نیز درباره رابطه مسائل زیست محیطی و برنامه ریزی شهری دارد. اگر به تاریخ طبیعی یا سیاست های شهری علاقه دارید، این کتاب را بخوانید.

کتاب Becoming an Architect: A Guide to Careers in Design

کتاب Becoming an Architect: A Guide to Careers in Design

معماران چه کار می کنند؟ آن ها باید چه آموزش هایی ببینند؟ کارآموزها با چه مسائلی درگیر هستند؟ چکونه می توان پروانه اشتغال معماری را گرفت؟ آینده حرفه معماری چگونه است؟ این ها سوالاتی است که جواب آن ها را در کتاب فوق پیدا می کنید. این کتاب، یک راهنمای کامل است که راهکارهای شفافی برای رسیدن به موفقیت، پیش رویتان می گذارد.

 

 

 

کتاب های برتر معماری

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری