آبی فیروزه ای در دکوراسیون داخلی

آبی فیروزه ای در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون با آبی فیروزه ای : رنگی روشن و شاد اما آرامش بخش ، این رنگ ویژگی‌های جذاب برای استفاده در دکوراسیون داخلی را دارد. طرفداران دکوراسیون و طراحی داخلی عاشق طیف‌های رنگ آبی هستند. یکی از زیباترین‌ها و پرکاربردترین‌ها آبی فیروزه‌ای است. اگر شما هم علاقه‌مند به این رنگ هستید و میخواهید در دکور منزلتان از این رنگ استفاده کنید ما راهکارهایی را ارائه کرده‌ایم:

به دکور خاکستری روح تازه‌ای می بخشد. این تصویر و دیزاین را بدون وجود آبی فیروزه‌ای تصور کنید. درست است کاغذ دیواری طرح بتن اکسپوز بافت زیبایی را در این طراحی خنثی وارد میکند اما کوسن‌ها و دو میز کنار تختی به رنگ فیروزه‌ای به مجموعه دکور جان می بخشند.

فیروزه‌ای را با سفید ترکیب کنید. در چنین فضایی مانند این حمام دیوار مرکزی بهترین قسمت برای اضافه کردن رنگ در کنار این همه سفیدی است. طراح کاشی آبی فیروزه ای با همان مدل کاشی‌های سفید بقیه قسمت‌ها انتخاب کرده است اما تنها به صورت عمودی اجرا شده است تا کنتراست به وجود بیاید. ملات بندکشی زرد هم حرکت غیر منتظره دیگر در این طراحی است.

اگر در خانه گلخانه دارید یا در قسمتی از خانه گل و گیاه زیادی نگهداری میکنید دیوارها را به رنگ فیروزه‌ای دراورید. این رنگ در کنار رنگ سبز گیاهان ترکیب زیبایی را به وجود می‌آورد و پس زمینه‌ای منحصر به فرد برای مبلمان چوبی و قاب عکس‌های مشکی ایجاد میکند.

یک راه دیگر برای فضایی مینیمالیست این است که طرحی روی کفپوش اجرا کنید تا نظر را به خودش جلب کند. این کاشی‌های پنج ضلعی به خوبی این کار را انجام میدهند. اگر چنین دیزاین شاخصی را روی کف اجرا میکنید بهتر است قسمت‌های دیگر فضا را ساده و تک رنگ نگه دارید تا کف کانون توجه باشد.

این نشیمن به سبک بوهو ممکن است التقاطی و تصادفی به نظر برسد اما در حقیقت پالت رنگی مورد توجه بوده است. بیشترِ فضا با رنگ‌های خنثی دکوراسیون شده است و این بافت‌ها و اشکال مختلف هستند که به اتاق حس دوست داشتنی میدهند ؛ البته به همراه آبی فیروزه‌ای صندلی‌های غذاخوری. اگر میخواهید آبی را به شیوه‌ای ظریف به کار ببرید این گزینه برای شماست.

بازی با متریال‌ها. با نشان دادن آبی فیروزه‌ای در متریال‌های مختلف این اتاق از تک بعدی بودن خارج شده است. رنگ شفاف روی گلدان و لامپ کنار تخت کنتراست زیبایی را در کنار پارچه پرده و کوسن ایجاد کرده است.

آبی فیروزه ای و چوب. این تصویر از یک حمام به خوبی نشان میدهد که فیروزه‌ای و چوب تیره چه ترکیب چشم‌نوازی را به وجود می‌آورند. کابنیت‌های چوبی کاشی‌های آبی رنگ را قاب کرده است که یادآور دریا و انتخابی مناسب برای حمام میباشد. برای تاثیر گذاری بیشتر طراح قسمت‌های دیگر فضا را ساده نگه داشته است.

در آشپزخانه همان خانه دیوارها با دو متریال کاشی و کاغذدیواری به رنگ آبی درامده اند و در کنار آن از رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای برای صندلی‌های بار و اکسسوری‌های دیگر استفاده شده است. رنگ‌های سیر بهترین انتخاب برای طراحی لوکس و مجلل هستند.

آبی فیروزه اییک عنصر شاخص. تنها یکی از لوازم منزل به رنگ فیروزه‌ای میتواند برای تغییر دادن یک فضا کافی باشد. مثل این مبل تک نفره که اینکار را انجام میدهد. یک تابلو نقاشی متضاد در دیوار بالای آن نصب شده و یک میز و لامپ در دو طرف آن قرار گرفته اند. شما میتوانید از اکسسوری‌های مشابه برای آوردن رنگ‌های مکمل استفاده کنید تا فیروزه‌ای بیشتر خودش را نشان بدهد.

این کاشی‌های آبی فیروزه ای  دارای سطحی براق هستند که اجازه میدهد نور در آن انعکاس داشته باشد. همانطور که میبینید در سطح بزرگی از حمام رنگ به کار رفته است که تنوع رنگ و بافت‌ها آن را دوست داشتنی میکند.

 

 

 

 

 

تحریریه پویانو|نبیلو

منبع: houzz