آبنما در طراحی حیاط و پاسیو : جدیدترین نمونه های مدرن را بشناسید!

آبنما در طراحی حیاط و پاسیو : جدیدترین نمونه های مدرن را بشناسید!

آبنما در طراحی حیاط یکی از عناصری است که حضور آن در کنار فضای سبز حیاط و پاسیو الزامی نیست، اما می تواند تاثیر قابل توجهی بر زیبایی محیط بگذارد. تقریبا همه فضاهای باز یا نیمه بازی که به صورت لوکس و طبق متدهای طراحی روز اجرا می شوند، آبنما را به عنوان بخشی از پیکره خود دارند. شاید در گذشته، آبنماها تنوع سبک و طرح محدودی داشتند، اما امروزه می توان مدل های بسیار گوناگونی از آن ها را مثال زد که هر کدام دارای خصوصیات منحصر به فرد هستند و برای انواع فضاهای کوچک و بزرگ به کار می آیند. این روزها اگر بخواهید یک آبنما برای حیاط یا پاسیو منزل خود انتخاب کنید، احتمالا با وجود تنوع بی نظیری که از آن صحبت شد، کمی گیج می شوید. در میان جدیدترین آبنماهای امروزی، انواع مدرن با فرم ساده و متفاوت خود جذابیت بیش تری دارند. در این مطلب، چند نمونه از آبنماهای مدرن را به شما معرفی خواهیم کرد. همراه پویانو باشید.

چگونه می توان بهترین آبنما را انتخاب کرد؟

تعریف بهترین آبنما می تواند برای هر کسی متفاوت باشد. سلیقه شما در انتخاب عناصر دکوری در این زمینه نیز حاکم خواهد بود و صد البته نباید انکار کرد که سبک طراحی فضایی که قرار است آبنما را در آن قرار دهید نیز تا حد زیادی روی انتخاب تان تاثیر خواهد گذاشت. به طور کلی می توان گفت که در بناهای امروزی که اکثرا به سبک مدرن طراحی و اجرا می شوند، آبنماهای مدرن در مقایسه با دیگر نمونه ها مناسب تر هستند. البته باید این را هم اضافه کرد که سبک مدرن، خود به چند شاخه تقسیم می شود. اگر می خواهید بهترین انتخاب را از میان آبنمای موجود انجام دهید، پیشنهاد من این است که خطوط و فرم های به کار رفته در طراحی فضا را در نظر بگیرید و با توجه به آن ها تصمیم گیری کنید. هر چه فرم و شکل کلی آبنما با فضای اطراف آن بیش تر در تطابق باشد، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

آبنمای Mottled Trio

اگر یک آبشار مینیاتوری و جمع و جور در فضای سبز منزل خود می خواهید، احتمالا آبنمای زیر می تواند نظرتان را جلب کند. سه شکاف کوچک در سطح یک تخته از جنس سنگ مصنوعی، همه آن چیزی هستند که این آبنمای ساده و زیبا را ساخته اند و دقیقا تصویری مشابه منظره یک آبشار را در ابعاد کوچک به نمایش گذاشته اند.

آبنمای Solitary Pour

آبنمای بعدی، نمونه ساده تری است که فقط از یک سطح عمودی با شکاف و یک قدح به شکل نیم کره تشکیل شده است. برای کسانی که فرم های منحنی و نرم تر را ترجیح می دهند، این آبنما می تواند گزینه جالب تری باشد. سادگی طرح آبنما در حدود سبک مینیمالیسم است و زیبایی خاصی به نمای آن می دهد.

آبنمای Avant Garde

برای آن ها که طرح های متفاوت را بیش تر می پسندند و در انتخاب های خود جسورانه تر وارد عمل می شوند، شاید یک آبنما با حال و هوای آوانگارد از نمونه های ساده و صد البته کلیشه ای که در همه جا دیده می شوند، جذابیت بیش تری داشته باشد. آبنمای زیر با فرم خود می تواند در نقش یک المان نیز به کار برود که آن را شاخص تر می کند.

 

 

 

 

 

آبنما در طراحی حیاط

تحریریه پویانو