کاغذ دیواری زرشکی ، دکوراسیون تاثیرگذار و مجلل !

کاغذ دیواری زرشکی ، دکوراسیون تاثیرگذار و مجلل !

کاغذ دیواری زرشکی ، فضاهایی را تصور کنید که با نور کم و تلالو نور شمع دان های روی دیوار ، پارچه های مخملین تیره به رنگ قرمز تیره ، وسایل و اشیا و دکوری طلایی رنگ و کوسن های ساتن سنگ دوزی شده به روی مبل های عثمانی آراسته شده اند. خدمه و حشمه با لباس های کارشده و پارچه های طرح داماس همه جا به چشم می خورد. شما را یاد چه می اندازند؟ بله فضاهای شاهانه مشرق زمین ! رنگ منتخب امروز ما یک نوع رنگ قرمز تیره است که در زبان فارسی ما به رنگ زرشکی شناخته می شود.

شناخت رنگ زرشکی

رنگ زرشکی قرمزی است که مقداری با رنگ آبی ترکیب شده است و از قرمز خالص تیره تر است. امروزه در زبان فارسی نام خود را از زرشک که به این رنگ است برگرفته است. در قدیم در زبان فارسی میانه به این رنگ ها «کرمست» می‌گفتند. که هم ریشه با  Cramoisi در زبان فرانسوی است. معادل این رنگ در ویکی پدیا به زبان انگلیسی CRIMSON  است.

کاغذ دیواری زرشکی

کاغذ دیواری طرشکی طلایی
کاغذدیواری زرشکی طلایی

فضاهایی که با رنگ زرشکی آراسته می شوند بسیار مجلل و لاکچری نشان می دهد. در واقع یک رنگ سلطنتی از دوران قدیم شناخته میشود. رنگ زرشکی بیشتر به سبک های سنتی و کلاسیک نزدیک است . با این حال در فضاهای مدرن امروزی نیز حضور خود را پر رنگ کرده است و گرما و انرژی را به فضاهای دکوراسیون مدرن دعوت می کند.

طرح و رنگ کاغذ دیواری زرشکی

کاغذ دیواری زمینه زرشکی با طرح های گل دار رنگی زرد

کاغذ دیواری زمینه زرشکی با طرح های گل دار رنگی زرد

ترکیب های رنی که با زرشکی ست می شوند
ترکیب های رنگی که با زرشکی ست می شوند

رنگ زرشکی از آنجایی که از تون رنگی قرمز است یک رنگ پر شور و حرارت و دراماتیک است. رنگ قرمز خالص که از نظر روانشناختی یک رنگ پر از هیجان ، عاشقانه ، پر انرژی است این رنگ با ترکیب با آبی به اندازه قرمز این ویژگی ها را ندارد، کمتر جیغ است و به جای آن جلا و شکوه و وقار را از هم ریشه خود رنگ آبی به ارمغان گرفته است. از انجایی که ذاتا رنگ زرشکی یک رنگ کلاسیک به نظر می آید، این رنگ با ترکیب های رنگی طلایی و نقره ای عالی می شود و یک فضای رمانتیک و شیک خاص ابجاد می کند.

ترکیب رنگی با زرشکی
ترکیب رنگی با زرشکی

کاغذ دیواری زرشکی از آنجایی که رنگ قوی ای است بهتر است با تون های رنگی روشن ترکیب شود. تعدادی از این رنگ ها رنگ کرم ، بژ و تون های زرد می تواند باشد. اگر دکوراسیون فضای شما کلاسیک است تون های رنگ کرم ، بژ و طلایی مناسب است و اگر دکوراسیون مدرن تون های رنگی طوسی ، نقره ای و … می تواند خوب باشد.

کاربرد کاغذ دیواری زرشکی

کاغذ دیواری زرشکی برای اتاق خواب

کاغذ دیواری زرشکی برای پذیرایی

کاغذ دیواری زرشکی در دکوراسیون مدرن
کاغذدیواری زرشکی در دکوراسیون مدرن
کاغ ذدیورای زرشکی طرح آجر دیوار پشت تی وی
کاغذدیواری زرشکی طرح آجر دیوار پشت تی وی

کاغ ذیدورای زرشکی دکوراسیون پذیرایی
کاغذدیواری زرشکی دکوراسیون پذیرایی