8 نکته قبل از خرید مبلمان که باید در نظر داشته باشید

نکات قبل از خرید مبلمان

8 نکته قبل از خرید مبلمان که باید در نظر داشته باشید

یکی از مراحل مهم طراحی داخلی خانه، خرید مبلمان و چیدمان آن ها است. اگر چه چیدمان بی نظیر و بی نقص یک خانه کار دشواری است، اما به همان اندازه نیز لذت بخش و سرگرم کننده خواهد بود. مبل ها، عناصر روشنایی بخش، اکسسوار ها، رنگ ها، طرح ها و بافت ها از جمله عواملی هستند که سبک طراحی داخلی یک مکان را مشخص کرده و بر فضای آن تاثیر مستقیم می گذارند. به همین دلیل زمانی که می خواهید مبلمان مورد نیاز خود را خریداری کنید، نکاتی وجود دارند که باید مورد توجه قرار بگیرند و ما در این مطلب به چند نکته قبل از خرید مبلمان باید در نظر داشته باشید خواهیم پرداخت. پس اگر قصد خرید مبلمان جدیدی را دارید با پویانو همراه باشید تا بهترین انتخاب را انجام دهید:

نکته قبل از خرید مبلمان

  1. از فروشگاه های پر طرفدار مبلمان خرید نکنید!

خرید از مغازه ها و فروشگاه های بزرگ و مشهوری که بدون شک همه به آن مراجعه می کنند، برای افرادی که به دنبال ایجاد فردیت و هویتی منحصر به فرد در محیط زندگی خود هستند هیچ تفاوتی را ایجاد نخواهد کرد. قبل از این که به فروشگاه هایی مراجعه کنید که همه افراد مبلمانی مشابه را از آن ها خریداری می کنند، کار های دیگری هستند که می توانید انجام دهید.

اگر نمی خواهید زمانی که به خانه اقوام و یا دوستان خود رفت و آمد می کنید، کتابخانه ای را مشاهده کنید که دقیقا مشابه آن در خانه شما نیز وجود دارد، به جای مراجعه به فروشگاه های بزرگ، به مکان هایی سر بزنید که مبلمانی خاص تر را به فروش می رسانند. هم چنین می توانید ساخت این مبلمان را نیز به عنوان یک گزینه در نظر گرفته و مدل مورد نظر خود را بسازید تا به مبلمانی با هویت منحصر به فرد دست پیدا کنید.

از فروشگاه های پر طرفدار مبلمان خرید نکنید

  1. جایگزین های موجود خرید مبلمان را در نظر داشته باشید

امروزه جایگزین دیگری نیز برای مغازه ها و فروشگاه های بزرگ وجود دارد! اگر نمی خواهید شکل ها و بافت های همه گیر را در خانه خود مورد استفاده قرار دهید از جایگزینی استفاده کنید که قابل مقایسه با برند های تجاری است و آن چیزی نیست به غیر از اینترنت… امروزه که اینترنت برای اهداف بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد، به شما این امکان را می دهد تا انتخاب های بسیاری را با یک کلیک در اختیار داشته باشید و حق انتخاب های خود را افزایش دهید. مراجعه به سایت های فروش مبلمان به شما کمک خواهد کرد تا اشیاء خاص تری را برای خانه خود خریداری کنید.

جایگزین های موجود خرید مبلمان را در نظر داشته باشید

  1. مبلمان خود را بسازید

نظر شما در مورد پروژه های خودتان بسازید چیست؟ همان طور که اشاره شد می توانید مبلمان مورد نظر خود را طراحی کرده و توسط افراد حرفه ای و یا حتی به صورت شخصی آن ها را بسازید. این یک گزینه بسیار کاربردی است که در پیش روی شما قرار دارد. این پروژه ها که امروزه طرفداران بسیاری دارند به شما این امکان را می دهند تا به مبلمانی دست پیدا کنید که تنها در خانه شما وجود داشته و کاملا منحصر به فرد هستند. ساخت چنین اشیائی آن قدر ها که تصور می کنید کار دشواری نیست.

راحت ترین کار این است که از یک فرد حرفه ای کمک گرفته و طرح و ابعاد مورد نظر خود را به یک نجار ارائه دهید تا به راحتی به آن چه که در نظر دارید دست پیدا کنید. فراموش نکنید که جایی که در آن بهترین احساس ها را تجربه خواهید کرد خانه تان است و به همین دلیل باید در اتاق نشیمن از مبلمانی استفاده کنید که در عین راحتی، زیبایی را نیز به همراه داشته باشند.

مبلمان خود را بسازید

  1. در ساخت مبلمان از مواد بازیافتی استفاده کنید.

اگر به طراحی های خلاقانه و اورجینال علاقه مند هستید، می توانید با مواد بازیافتی اکسسوار ها و مبلمان های متنوعی بسازید. می توانید با فنجان های شکسته لوستر و چراغ طراحی کرده و با پالت های چوبی میز و صندلی های کاربردی بسازید. این روش به شما این امکان را می دهد تا اشیاء قدیمی را مجددا مورد استفاده قرار داده، رنگ کرده، بازسازی کرده، با تغییر دادن کاربری آن ها هویتی جدید به آن ها بخشیده و به عبارتی آن ها را بازیافت کنید.

در ساخت مبلمان از مواد بازیافتی استفاده کنید

  1. به عتیقه فروشی ها و فروشگاه های آنتیک سر بزنید

اگر به دنبال اشیاء و اکسسوار های خاص هستید، عتیقه فروشی ها می توانند چنین مبلمانی را در اختیار شما قرار دهند که در هیچ جای دیگری قابل مشاهده نباشد. این گونه می توانید لوازمی لوکس و حتی گاهی ارزان قیمت، اما بسیار خاص را خریداری کرده و لوازمی اورجینال را در خانه خود جای دهید. اگر در این کار عجله نکنید، غافل گیری های بسیاری را در عتیقه فروشی ها تجربه خواهید کرد.

به عتیقه فروشی ها و فروشگاه های آنتیک سر بزنید

  1. چند نکته قبل از خرید مبلمان در خرید آنلاین

اگر نمی خواهید برای خرید اشیاء عتیقه و آنتیک به مغازه های عتیقه فروشی مراجعه کنید، می توانید سایت های فروش آنلاین لوازم دست دوم را بررسی کنید. فروشگاه های آنلاین امکان خریدی راحت و سریع را در اختیار شما قرار می دهند. هم چنین با این روش می توانید بودجه خود را به شکل بهتری مدیریت کرده و با یک کلیک قیمت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و مناسب ترین آن ها را خریداری کنید.

چند نکته قبل از خرید مبلمان در خرید آنلاین

  1. جنس و بافت مبل مورد نظر خود را مشخص کنید

در فروشگاه های بزرگ مبلمان و برند های معروف امکان یافتن محصولات با مصالح طبیعی و منحصر به فرد بسیار دشوار خواهد بود. اگر در فکر این هستید که مبلمان مورد نظر خود را توسط یک استاد کار و یا به صورت شخصی بسازید، ابتدا باید مصالح و جنسی که می خواهید در ساخت مبلمان به کار ببرید را مشخص کنید.

برای کسب اطلاعات کافی در مورد بافت ها و جنس های مختلف می توانید باز هم از اینترنت کمک بگیرید و مصالحی را انتخاب کنید که ماندگاری و طول عمر بالایی داشته باشند. شاید این مصالح هزینه بیشتری به همراه داشته باشند، اما در طولانی مدت این هزینه بیشتر را جبران خواهند کرد.

جنس و بافت مبل مورد نظر خود را مشخص کنید

  1. تجربه خرید راحت مبلمان

بسیاری از انسان ها به خرید کردن از فروشگاه های بزرگ علاقه مند هستند، اما برخی نیز وجود دارند که این کار را ترجیح نمی دهند. اگر مراجعه به فروشگاه ها و تجربه خرید مناسب بر اساس نیاز های شخصی برای شما دشوار است و در تصمیم گیری دچار مشکل هستید، می توانید جلوی کامپیوتر خود نشسته و بدون زحمت خاصی خرید خود را انجام دهید. جستجو های آنلاینی که راحتی را برای شما به همراه دارند، چنان تجربه ای را در اختیارتان قرار می دهند که گویی به چندین فروشگاه مراجعه کرده اید.

اما قبل شروع خرید مراقب باشید تا اشتباهات متداولی که در خرید های اینترنتی صورت می گیرند را انجام ندهید! خرید اینترنتی به شما این امکان را می دهد تا بدون صرف هزینه رفت و آمد و بدون خسته شدن، مبلمان مختلف با یکدیگر مقایسه کرده و خریداری کنید. این روش علاوه بر راحتی شما، در کاهش ترافیک شهری نیز تاثیر گذار خواهد بود.

تجربه خرید راحت مبلمان

ما نیز در پویانو امکان خرید آنلاین را در اختیار شما قرار می دهیم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شروع به جستجوی مبلمان مورد نظر خود کنید.

 

 

 

 

چند نکته قبل از خرید مبلمان

تحریریه پویانو