نکات کلیدی در طراحی کافه و رستوران

طراحی کافه و رستوران

نکات کلیدی در طراحی کافه و رستوران

طراحی کافه و رستوران بسیار متفاوت از طراحی خانه بوده و باید به گونه ای انجام شود که با زیبایی خود توجه مشتری ها را به خود جلب کرده و دارای راحتی ای باشد که مشتری ها در داخل آن احساس راحتی و آرامش داشته باشند. به همین دلیل طراحی مکان هایی مانند کافه و رستوران دارای نکات کلیدی است که باید به آن ها توجه داشت. اگر شما صاحب کافه و رستوران هستید و یا به ایجاد چنین مکان هایی فکر می کنید، این نکات می توانند در طراحی درست مکان به شما کمک کنند. پس با پویانو همراه باشید:

رستوران ها و کافه ها که بخشی از زندگی اجتماعی به شمار می روند، امروزه برای جلب توجه مشتری ها با اکسسوار های مخصوص پر می شوند. این در حالی است که زمانی که می خواهید یک کافه یا رستوران را طراحی کنید ابتدا باید چیدمانی را انجام دهید که مشتری ها در آن احساس راحتی کنند، اما متاسفانه امروزه این الویت در درجه دوم قرار گرفته و در درجه اول دکوراسیون کافه با استفاده از اکسسوار های مختلف قرار دارد. در طراحی رستوران های لوکس نیز، در کنار راحتی مشتری ها، تزئینات رستوران و ایجاد فضای داخلی ای که مشتری در آن احساس شادی کند در حال الویت گرفتن است.

تزئین کافه با استفاده از اکسسوار ها و دکوراسیون یک رستوران لوکس

زمانی که یک کافه یا رستوران طراحی می شود، اولین قدمی که برداشته می شود این است که تا جایی که فضای موجود امکان آن را ایجاد می کند، از میز و صندلی استفاده شود. از آن جایی که تعداد میز و صندلی ها مفاهیمی هستند که تعداد و میزان مشتری را تعیین می کند، تهیه یک طرح چیدمان توسط یک معمار داخلی حرفه ای بسیار حائز اهمیت است. یک معمار و طراح داخلی، بر اساس فضای کافه و رستوران، با ایجاد یک طرح اندازه گیری شده، چیدمان میز و صندلی ها را مشخص می کند. بعد از این مرحله نوبت به تزئین کافه با استفاده از اکسسوار ها و دکوراسیون یک رستوران لوکس می رسد.

کافه ها باید به گونه ای دکوراسیون شوند که از نظر دید بصری برای مشتری ها خوش آیند بوده

کافه ها باید به گونه ای دکوراسیون شوند که از نظر دید بصری برای مشتری ها خوش آیند بوده و هم چنین باعث از بین رفتن تمرکز آن ها نشوند. معماران و طراحان داخلی با استفاده از دیوار ها و سقف کافه ها، دنیای متفاوتی را در این مکان ها به نمایش می گذارند. دکوراتور ها که با کمک تورفتگی های روی دیوارها، قفسه های دیواری و طناب های آویز دیواری تزئينات فوق العاده ای را در کافه ها به نمایش می گذارند، در هنگام طراحی رستوران ها نیز بدون از بین بردن مفهوم طراحی رستوران های لوکس، تزیینات خاصی را انجام می دهند. طراحان با استفاده از مصالح متنوعی مانند چوب و سنگ تزئینات منحصر به فردی را برای رستوران ها طراحی می کنند.

امروزه دکوراسیون های چوبی یک سبک طراحی محبوب در طراحی داخلی رستوران ها به شمار می روند

امروزه دکوراسیون های چوبی یک سبک طراحی محبوب در طراحی داخلی رستوران ها به شمار می روند. به همین دلیل استفاده از تنه درخت و طراحی های چوبی در دکوراسیون رستوران ها به یک طراحی داخلی پر طرفدار و محبوب تبدیل شده است. تزئینات چوبی رستوران ها و طراحی مناسب کافه ها از جمله اصلی ترین عواملی هستند که باعث خوشحالی مشتریان و در نهایت جذب مشتری بیشتر می شوند. به همین دلیل است که امروزه تمام رستوران ها و کافه ها با استفاده از اکسسوار های خاص تزئیناتی را انجام داده و به کمک دکوراسیون، حض بصری را افزایش می دهند.

معیارهای طراحی بر اساس فضای موجود

  • معیارهای طراحی بر اساس فضای موجود

در دکوراسیون کافه و رستوران، باید طراحی بر اساس فضای موجود در الویت قرار بگیرد. مدل میز و صندلی هایی که قرار است در این مکان ها مورد استفاده قرار بگیرند باید توسط یک طراح داخلی انتخاب شده و قرار گیری آن ها توسط طراح انجام شود. به این ترتیب، هم دکوراسیون کافه و رستوران با حداکثر ظرفیت مشتری ها ساخته شده و هم می توان از فضا حداکثر بهره وری را انجام داد.

مفهوم تجملات به عنوان پوشش ویژه دکوراسیون

  • مفهوم تجملات به عنوان پوشش ویژه دکوراسیون

هنگام طراحی یک رستوران مجلل یا دکوراسیون یک کافه لوکس، باید به تمام جزئیات با دقت بیشتری پرداخته شود. از بزرگی تا مدل لوستری که از سقف آویزان می شود، انواع میز و صندلی هایی که به کار برده می شوند و از پوشش دیوار ها گرفته تا کفپوش، همگی مفهوم تجملات و لوکس بودن را به نمایش می گذارند. با ترکیب خوب این جزئیات می توان رستوران ها و کافه های مجللی را ایجاد کرد.

  • کافه های رنگی

گاهی اوقات مشتری ها می خواهند که در کافه ها یک دنیای رنگی را تجربه کنند. اگر شما نیز چنین ترجیحی دارید، باید در دکوراسیون کافه تا جای ممکن اکسسوار هایی با رنگ های مختلف را انتخاب کرده و بر روی ساخت یک دنیای رنگی تمرکز کنید.

کافه های رنگی

  • دکوراسیون دیوار ها

برای این که فضای داخلی کافه ها و رستوران ها باعث خرسندی مشتری ها شده، توجه ها را به خود جلب کرده و برای این که فضای داخل کافه نمادی از نام مکان باشد، لازم است که به دکوراسیون و تزئینات دیوار ها توجه بیشتری شود. اگر رنگی که برای دیوار ها انتخاب می شود در مدل میز و صندلی ها نیز به کار برده شود، هم در ایجاد یکپارچگی و هم در ایجاد دکوراسیونی رنگی به شما کمک خواهد کرد.

دکوراسیون دیوار ها

  • نقش اکسسوار ها در طراحی داخلی

در طراحی داخلی کافه و رستوران با استفاده از اکسسوار های دکوراتیو می توانید شگفتی خلق کنید. اکسسوار هایی که بر روی دیوار ها و یا به کمک قفسه ها و شلف های دیواری به نمایش گذاشته می شوند، می توانند مکان را به فضایی باز تبدیل کنند که به عنوان یک منطقه خاص مورد توجه مشتریان قرار بگیرد.

نقش اکسسوار ها در طراحی داخلی

  • کتابخانه های دیواری

کتابخانه های دیواری که در کافه ها و رستوران های اروپایی بسیار کاربرد دارند، در سال های اخیر در کشور ما نیز محبوبیت بسیاری یافته اند. کتابخانه های دیواری را می توان به عنوان تزئینی برای دیوار ها به کار برد، زیرا باعث می شوند تا فضای بسیار متفاوتی در مکان ایجاد شد.

کتابخانه های دیواری

  • دکوراسیون مدرن کافه

امروزه در طراحی کافه و رستوران، ایجاد دکوراسیون مدرن به اندازه زیبایی بصری اهمیت دارد. ایجاد یک طراحی مدرن حتی در مکانی با متراژ کوچک، باعث جلب توجه و افزایش بیشتر مشتری خواهد شد.

دکوراسیون مدرن کافه

  • رستوران های درخشان

امروزه در طراحی کافه ها و رستوران ها، استفاده از چراغ های متعدد دیواری و ایستاده در کنار لوستر های سقفی و ایجاد فضایی درخشان و قابل توجه نیز یکی دیگر از روش های محبوب طراحی داخلی به شمار می رود.

رستوران های درخشان

  • سادگی سبکی برای زندگی

زمانی که می خواهید یک کافه یا رستوران را طراحی کنید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که انسان هایی با سبک های مختلف زندگی در میان مشتری های شما قرار خواهند داشت. به همین دلیل بهتر است که در میان میز و صندلی هایی که به کار برده می شوند، مدل های ساده تر و با رنگ های آرامش بخش نیز قرار داشته باشند. با در نظر گرفتن مشتری هایی که می خواهند تنها باشند، می توانید در میان میز و صندلی های مشابهی که به کار می برید، بخشی را مخصوص این مشتری ها قرار دهید.

سادگی سبکی برای زندگی

  • نقشه چیدمان

در طراحی داخلی چیدمانی که توسط طراحان داخلی برای کافه ها و رستوران ها ایجاد می شود، بسیار مهم است که به تعداد مشتری ها، اسکان حداکثر مشتری ها در یک زمان و ایجاد تزیینات راحت و زیبا توجه شود. موضوع دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که استفاده از میز و صندلی هایی با مدل های متفاوت به مشتری ها حق انتخاب بیشتری بخشیده و همین موضوع در جذب آن ها تاثیر گذار خواهد بود.

نقشه چیدمان

طراحی کافه و رستوران

طراحی کافه و رستوران

 

 

طراحی کافه و رستوران

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو