نورپردازی ورودی خانه ، ترفند های روشن تر کردن راهروی ورودی منازل

ترفند های روشن تر کردن راهروی ورودی منازل

نورپردازی ورودی خانه ، ترفند های روشن تر کردن راهروی ورودی منازل

نورپردازی ورودی خانه : راهرو های ورودی اولین تصویر از سبک و طراحی دکوراسیون خانه را به مخاطب ارائه می کنند. به همین دلیل زمانی که صحبت از طراحی داخلی منازل می شود نباید راهرو های ورودی را فراموش کرد. معمولا دیزاین و طراحی راهرو ها نسبت به سایر نقاط خانه از اهمیت کمتری برخوردار بوده و نادیده گرفته می شود، اما با اقدامات بسیار کوچک می توان فضای راهرو ها را به طور کامل تغییر داد.

اگر تصمیم دارید که فضای راهروی ورودی خانه خود را تغییر دهید، بهتر است در مورد سیستم های روشنایی که می توانند ظاهر مکان را تغییر دهند اطلاعات کافی داشته باشید. با ترفند ها و سیستم های روشنایی زیبا و دکوراتیو می توانید ظاهر مورد نظر خود را در ورودی خانه ایجاد کنید.

مدل های متنوعی مانند چراغ های دیواری، لامپ های سقفی، سیستم های روشنایی غیر مستقیم، لوستر هایی با سبک های مختلف و آباژور های شیک برای روشن تر کردن و دیزاین راهروهای ورودی وجود دارند. با توجه به سبک طراحی ای که در نظر دارید می توانید سیستم روشنایی مناسب را انتخاب کنید.

برای ایجاد فضایی روشن و دلباز با به کار بردن نورپردازی ورودی خانه با مدل های متنوع روشنایی، بررسی نمونه های ارائه شده در این مطلب می توانند بسیار الهام بخش باشند. با پویانو همراه باشید:

نورپردازی ورودی خانه

انواع نورپردازی ورودی خانه

  • سیستم روشنایی ال ای دی

سیستم روشنایی ال ای دی یکی از روش های روشنایی جدید و بسیار پرکاربرد است. این سیستم روشنایی نسبت به سایر روش های نور پردازی مصرف برق کمتری داشته و استفاده از آن بسیار ایده آل است. این سیستم روشنایی این امکان را ایجاد می کند تا بر اساس نیاز خود در راهرو و یا مکان های دیگر از چراغ های ال ای دی در رنگ های متفاوت استفاده کنید.

برای ایجاد ورودی ای دلباز و استفاده از سیستم های متنوع روشنایی ، با استفاده از چراغ های ال ای دی در کنار لوستر های سقفی و یا چراغ های دیواری، راهرو ای روشن و زیبا را طراحی کنید. برای استفاده از سیستم روشنایی ال ای دی می توانید با ایجاد فرم های هندسی در سقف، به مکان تحرک و پویایی ببخشید.

سیستم روشنایی ال ای دی

چراغ های دیواری سیستم های روشنایی ای هستند که با استفاده از آن ها می توان دیوار هایی با ظاهری بسیار زیبا و شیک ایجاد کرد. نیازی نیست که تنها به لوستر های سقفی اکتفا کنید، با به کار بردن چراغ های دیواری در کنار لوستر های سقفی می توانید راهروی ورودی روشن و درخشان ایجاد کرده و هماهنگی ای زیبا در دکوراسیون آن به دست بیاورید. هم چنین می توانید از هالوژن های سقفی و چراغ های دیواری در کنار یکدیگر استفاده کرده و فضایی ایجاد کنید که هم کارآمد بوده و هم زیبا باشد.

در چراغ های دیواری از سبک کلاسیک گرفته تا سبک مدرن، مدل های بسیار متنوعی وجود داشته و با در نظر گرفتن سلیقه و سبک خود می توانید از آن ها استفاده کنید. برای مثال با استفاده از یک آینه و دو چراغ دیواری در اطراف آن می توانید ظاهری چشم نواز به راهروی ورودی ببخشید. با تغییرات بسیار کوچک دیوار ها را روشن تر کرده و با ایجاد تعادل در روشنایی راهرو، فضایی هماهنگ ایجاد کنید.

چراغ های دیواری دکوراتیو

  • نورپردازی ورودی خانه با هالوژن های سقفی

هالوژن ها سیستم روشنایی ای هستند که با فاصله های مشخصی در سقف جاسازی شده و با کاربرد و ظاهر دکوراتیو خود فضایی شیک و زیبا در راهرو های ورودی ایجاد می کنند. این هالوژن برای استفاده در سیستم های روشنایی سنسوردار و اتوماتیک نیز بسیار پرکاربرد هستند. با به کاربردن هالوژن های سقفی می توانید ورودی ای شیک و روشن و راهروای دلباز طراحی کنید. با استفاده از عناصر دکوراتیو زیبا راهروی ورودی را به مکانی خاص و قابل توجه تبدیل کنید.

به کار بردن تابلو ها و آثار هنری، مجسمه ها، اکسسوار ها، شلف ها و عکس های خانوادگی در این مکان نیاز به نورپردازی مناسب خواهد داشت و شما با استفاده از هالوژن های سقفی می توانید این روشنایی مناسب را در راهرو ایجاد کنید. هم چنین استفاده از هالوژن های سقفی در کنار یک لوستر زیبا به شما این امکان را می دهد تا راهرویی خاص و شیک طراحی کنید. این هالوژن های سقفی برای هر سبک دکوراسیونی مناسب و کارآمد هستند.

نورپردازی ورودی خانه با هالوژن های سقفی

  • سیستم روشنایی غیر مستقیم

برای این که تمام روشنایی را به سمت سقف و یا دیوار ها هدایت کنید می توانید از سیستم روشنایی غیر مستقیم بهره ببرید. هدف استفاده از این سیستم روشنایی بیشتر از این که ایجاد فضایی روشن باشد، رسیدن به مکانی است که از نظر ظاهری چشم گیر و زیبا به نظر برسد. روشنایی موجود در سیستم های غیر مستقیم مانند سایر سیستم های روشنایی، قدرتمند نبوده و به طور میانگین روشنایی ای میان 0٪ تا 10٪ ایجاد می کند. اما زمانی که به سیستم های روشنایی مستقیم نگاه کنید نور 100٪ را مشاهده خواهید کرد.

این سیستم روشنایی با ایجاد فرو رفتگی در سقف و پنهان کردن چراغ های ال ای دی در آن ایجاد می شود. از آن جایی که می ان روشنایی این سیستم نسبت به روشنایی های مستقیم کمتر است، نوری ملایم ایجاد می کند و می توانید از رنگ های متنوعی برای آن استفاده کنید. بر روی دیوار های راهرو نیز می توان از این سیستم روشنایی استفاده کرده و با ترکیب آن با روشنایی سقف فضایی دلباز ایجاد کرد.

سیستم روشنایی غیر مستقیم

آباژور ها برای روشن تر کردن تمام نقاط خانه از جمله راهرو های ورودی به عنوان راه حلی بسیار شیک و چشم نواز شناخته می شوند. اگر از یک کنسول در راهروی ورودی استفاده می کنید، می توانید آن را با به کار بردن سیستم های روشنایی شیک و زیبا دکوراسیون کنید. بر روی کنسولی که گل های دکوراتیو، آثار هنری و اکسسوار های زیبا قرار دارند با استفاده از چراغی زیبا می توانید فضایی متفاوت ایجاد کنید.

در راهروی ورودی بر اساس سبکی که در نظر دارید از آباژور هایی با مدل های خاص و زیبا استفاده کنید. برای مثال اگر می خواهید راهرویی با سبک مدرن طراحی کنید، می توانید از فرم های هندسی به صورت قرینه استفاده کنید. به کار بردن آباژور در مکانی مانند راهروی فضایی متفاوت و خاص به مکان می بخشد.

نورپردازی ورودی خانه با آباژور ها

برای نورپردازی ورودی خانه بسته به سبک مورد نظر خود می توانید از لامپ های آویز در مدل های کلاسیک و یا مدرن نیز استفاده کنید. می توانید در رنگ لامپ های آویز و لوازم به کار رفته در راهرو هماهنگی ایجاد کرده و یا با استفاده از رنگی متفاوت کنتراست ایجاد کنید.

این لامپ های آویز که در آن ها سیم ها و شکل لامپ نمایان هستند در مکانی با سقف و دیوار های روشن کنتراستی زیبا ایجاد کرده و ظاهری مدرن به مکان می بخشد. با استفاده از این لامپ ها که فرم و رنگ آن ها در الویت قرار دارد ظاهری متفاوت به راهروی ورودی خانه خود ببخشید.

نورپردازی ورودی خانه با لامپ های آویز