10 مدل آینه زیبا که خودتان می توانید بسازید

10 مدل آینه زیبا که خودتان می توانید بسازید

10 مدل آینه زیبا ؛ آینه یکی از المان های مهم و پای ثابت دکوراسیون منازل است. آینه ها فضای خانه شما را بزرگ تر و پر نور تر نشان می دهند. با انتخاب یک آینه مناسب می توانید علاوه بر این، به زیبایی دکوراسیون منزل خود بیافزایید. لازم نیست همیشه به دنبال خرید آینه های گرانقیمت بروید، گاهی می توانید با کمی خلاقیت خودتان آینه های زیبایی برای منزل خود درست کنید. در ادامه با ده ایده ساده و کاربردی برای ساخت آینه های زیبا و منحصر به فرد آشنا می شوید.

آینه ای ساده و کاربردی برای ورودی خانه

 

با یک ورق چوبی یا ام دی اف و یراق آلات ساده می توانید این آینه زیبا و کاربردی را برای ورودی منزل خود بسازید. با نصب چند طبقه کوچک در کنار آینه فضای کافی برای وسایل ضروری خواهید داشت و دیگر کلیدهای خانه را فراموش نخواهید کرد.

کاشی های از جنس آینه

 

این آینه در عین سادگی زیبایی خاصی به فضای پذیرایی می بخشد. کافی است روی یک ورقه چوبی آینه هایی با ابعاد کوچک و مناسب فضای خود بچسبانید و در پایان با قاب کردن آن، کار خود را تکمیل کنید. اگر به دنبال طرح ساده تری هستید می توانید از قاب کردن آن چشم پوشی کنید.

آینه هالیوودی

 

اگر به دنبال یک آینه شیک و پر زرق و برق هستید این آینه به سبک هالیوودی را بسازید. برای این کار به یک قاب چوبی نیاز دارید و لامپ های کوچکی که با فاصله ها مساوی رو آن نصب شوند. این آینه برای اتاق خواب و میز آرایش یک گزینه بسیار عالی است.

مدل آینه زیبا و تزیین شده

آینه ای به شکل درگاه

 

اگر به معماری علاقه مندید، می توانید آینه ای به شکل یک درگاه رومی بسازید. برای این کار کافی است آینه ای را روی یک ورقه چوبی بچسبانید و با جزییات معمارانه سبک رومی آن را تزیین کنید. از این آینه می توانید برای جداسازی فضاهای مختلف نیز استفاده کنید.

آینه ای به شکل پنجره

 

با چسباندن آینه به یک پنجره چوبی قدیمی می توانید یک آینه خاص و منحصر به فرد داشته باشید. اگر به یک پنجره قدیمی دسترسی ندارید می توانید با یک قاب چوبی و چند تکه چوب یک پنجره ساده بسازید و آینه خود را تکمیل کنید. اگر می خواهید آینه پنجره ای شما حس و حالی قدیمی داشته باشد، از تکنیک های پتینه برای کهنه کاری قاب آن بهره بگیرید.

آینه ای در میان گل ها

 

ساخت این آینه بسیار ساده است و وقت بسیار کمی از شما می گیرد. کافی است گل های مصنوعی یا خشک شده را با چسب روی یک قاب قدیمی بچسبانید. شاید استفاده از گل های طبیعی برای این کار منطقی نباشد، اما داشتن یک آینه با گل های طبیعی در جشن ها و مناسبت های خاص، ایده بکر و فوق العاده ای خواهد بود.

آینه خورشیدی

 

ساخت این آینه هم بسیار ساده و کم هزینه است. کافی است تعداد مناسبی چوب های باریک را به یک قاب دایره ای شکل بچسبانید و آن را رنگ کنید. می توانید از چوب بستنی یا هر وسیله دیگری که نتیجه دلخواه شما را داشته باشد استفاده کنید. بهتر است از اسپری های رنگ برای رنگ آمیزی این آینه استفاده کنید تا نتیجه کار یکدست و زیبا باشد.

مدل آینه زیبا و تزیین شده

آینه شفاف با تیله های درخشان

قاب آینه ای که نور را از خود عبور بدهد بسیار زیبا و خیره کننده است. برای ساخت چنین آینه ای کافی است آینه ای را در مرکز یک سینی پلاستیکی شفاف بچسبانید و دور آن را با تیله ها و سنگ های شفاف تزیین کنید. از پایه های نگه دارنده ظروف برای قرار دادن این آینه روی میز استفاده کنید و از زیبایی این آینه شفاف لذت ببرید.

آینه مینیمال

 

اگر به سبک مینیمال علاقه مندید، می توانید آینه ساده و زیبایی به همین سبک بسازید. کافی است از دو پایه چوبی ساده استفاده کنید و یک آینه مستطیل شکل را در میان آن قرار دهید. با این کار یک آینه ساده، مینیمال و منحصر به فرد خواهید داشت.

مدل آینه زیبا و تزیین شده
مدل آینه زیبا و تزیین شده

آینه طلایی

رنگ های طلایی و مسی کمی حال و هوای لوکس بودن دارند. اگر به این رنگ ها علاقه مندید می توانید با کمی ورق طلا یا مس یک آینه شیک بسازید. برای این کار از چسب مخصوص ورق طلا استفاده کنید. آن را روی قاب قدیمی خود بزنید و با ورق طلا آن را پوشش دهید. می توانید تمام قاب را به این شکل طلایی کنید یا تنها رنگ بخشی از قاب را تغییر دهید.