فود کورت آدرس ؛ شرکت معماری و دکوراسیون داخلی خیابان فرشته /  مهندس فرهاد ظفری

فود کورت آدرس ؛ شرکت معماری و دکوراسیون داخلی خیابان فرشته / مهندس فرهاد ظفری

فود کورت آدرس ؛ شرکت معماری و دکوراسیون داخلی خیابان فرشته /  مهندس فرهاد ظفری

پای فود کورت ها مدت زیادی نیست که به ایران باز شده، اما شهرت و محبوبیت آن ها به اندازه رستوران ها زیاد است، شاید هم بیش تر! چیزی که فود کورت ها را جالب و متمایز می کند، قرار داشتن شان در قلب مراکز عمومی و شلوغ است که امکان لذت بردن از غذا در حین پرداختن به دیگر کارها را فراهم می سازد. کیفیت غذای فود کورت ها مثل رستوران هاست و دامنه گزینه های منو نیز در بخش های مختلف یک فود کورت بسیار گسترده تر از چیزی است که تصور می کنید. در فود کورت های بزرگ، تقریبا همه چیز پیدا می شود. البته درباره فود کورت های موفق، تنها مفصل بودن منو و کیفیت غذا رمز موفقیت نیست، بلکه طراحی و اجرای زیبا نیز نقش مهمی ایفا می کند. در همین راستا و در این مطلب به بررسی یک نمونه کار اجرایی فود کورت آدرس از شرکت معماری و دکوراسیون داخلی مهندس فرهاد ظفری خواهیم پرداخت؛ فود کورتی که از دیدنش شگفت زده خواهید شد. اگر مایل به آشنایی با فضای این فود کورت هستید، این مطلب را از دست ندهید.

فود کورت به گونه‌ای میدان عمومی در مراکز خرید، فرودگاهها و ساختمان‌های دیگر گفته می شود

فود کورت به گونه‌ای میدان عمومی در مراکز خرید، فرودگاهها و ساختمان‌های دیگر گفته می شود که انواع و اقسام رستوران‌ها و غذاخوری‌ها گرداگرد آن و به شکل به ‌هم ‌پیوسته قرار گرفته‌اند. در فود کورت ها معمولا فست فود به فروش می رسد و مشتریان همه بخش ها پشت میزهای میانه فود کورت می نشینند. در واقع، فود کورت را می توان یک سالن بزرگ غذاخوری دانست که حول آن رستوران های کوچک و بزرگ با غذاهای متنوع وجود دارند.

ایجاد فود کورت، مدیریت و تأمین موارد مورد نیاز برای غذاخوری ها را ساده تر می سازد. از طرفی وجود داشتن یک فضای غذاخوری در مجتمع های تجاری – تفریحی و همچنین فرودگاه ها و این گونه موارد، بسیار محبوب است، چرا که مردم دوست دارند در حین خرید یا در مدت زمان انتظار برای سوار شدن به هواپیمای خود از خوردن غذا و نوشیدنی لذت ببرند.

فود کورت آدرس، یکی از فود کورت های جذاب شهر تهران است که در خیابان فرشته قرار دارد.

فود کورت آدرس، یکی از فود کورت های جذاب شهر تهران است که در خیابان فرشته قرار دارد. این فود کورت در زمینی به مساحت 800 متر مربع واقع است و دارای رستوران های ایرانی، ایتالیایی، مکزیکی، برگری و … می باشد. نوبتی هم که باشد، وقت بررسی دکوراسیون این فود کورت است.

پیش از هر چیزی با نگاه کردن به تصاویر این فود کورت، در یک کلام می توان گفت

پیش از هر چیزی با نگاه کردن به تصاویر این فود کورت، در یک کلام می توان گفت که سبک دکوراسیون به کار رفته در فضای داخلی آن سبک صنعتی یا اینداستریال می باشد؛ سبکی که با ترکیب متریال های غیر منتظره و جالب، مانند چوب، سیمان، فلز و … در کنار هم واقعا نفس گیر و دوست داشتنی جلوه می کند.

اکسپوز بودن عناصر، یکی از خصوصیات بارز سبک صنعتی است

اکسپوز بودن عناصر، یکی از خصوصیات بارز سبک صنعتی است

اکسپوز بودن عناصر، یکی از خصوصیات بارز سبک صنعتی است که در این فود کورت مشاهده می کنید. پلکان فود کورت آدرس، فلزی است؛ آن هم نه از آن فلزهای براق و متالیک لوکس، بلکه فلزی زنگ زده که همین باعث جذابیتش شده است. اگر به ترکیب آجرهای روی دیوار و گلدان های رنگ و رو رفته نگاهی بیندازید، بهتر متوجه جذابیت ساده و بی زرق و برق این سبک می شوید.

پشت کانتر فود کورت آدرس، شما شاهد دیوارهای سبز کوچکی هستید

پشت کانتر فود کورت آدرس، شما شاهد دیوارهای سبز کوچکی هستید که به فضا روح و جان داده اند. وقتی گیاهان را به درون چنین سبکی می کشانید، به تمام معنا می توانید مدعی شوید که فضای دکوراسیون شده ابدا سرد و بی احساس نیست، بلکه دوست داشتنی، گرم، صمیمی و حتی خودمانی نیز هست.

میز و صندلی های فلزی، نقاشی های روی دیوار، دوچرخه ای که به دیوار زده شده، طناب های روی نرده و تقریبا هر چیز دیگری که در این فود کورت به چشم می خورد، همه و همه تابع خصوصیات سبک صنعتی هستند. گلدان های رنگ و رو رفته ای که پیش تر از آن ها صحبت شد هم دقیقا مطابق یکی از رکن های اساسی این سبک انتخاب شده اند: “هر چیز دور ریختنی و کهنه ای می تواند یک عنصر جذاب و مبتکرانه باشد”.

فود کورت آدرس با طراحی بی نظیر و عناصر دکوری خود به ما نشان می دهد که سبک صنعتی می تواند یک انتخاب گرم و دعوت کننده برای جلب نظر مشتریان باشد، دقیقا چیزی که شاید دور از ذهن باشد. مهم انتخاب صحیح عناصر و ترکیب مبتکرانه آن ها با هم است؛ یعنی همان چیزی که هنر دکوراسیون نام دارد.

در ادامه می توانید سایر تصاویر این فود کورت طراحی شده توسط شرکت فرهاد ظفری  را نیز مشاهده نمایید.

 

 

 

 

فود کورت آدرس

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری