طراحی مجموعه ورزشی بیس‌بال و سافت‌بال شارون فیلدز / design/buildLAB

طراحی مجموعه ورزشی بیس‌بال و سافت‌بال شارون فیلدز / design/buildLAB

طراحی مجموعه ورزشی بیس‌بال

معماری : design/buildLAB

موقعیت: مدرسه شارون، کلیفتون فورج، ایالات متحده

Sharon Fields / design/buildLAB

«شارون فیلدز» فاز دوم و آخر یک مجموعه کوچک ورزشی بیس‌بال و سافت‌بال است که به دختران و پسران 3 الی 18 ساله در شهر آلگانی در ایالت ویرجینیا، خدمات ارائه می‌دهد.

 

پروژه شامل دو ناحیه زمین بازی( یکی با ایعاد 225  و دیگر با ابعاد 300 فوت)، جایگاه تماشاچیان، بردهای امتیازات، پناهگاه‌ها، اتاق‌های انبار لوازم ضروری زمین، جایگاه خبرنگاران، و جایگاه تماشاچیان می‌باشد.

زمین‌ها واقع بر روی یک تپه مطبق هستند. ایده ساماندهی و طراحی پروژه برگرفته از این موضوع است که زمین‌ها خودشان فضاهای اصلی هستند و فضاهای ساخته شده عناصری در خدمت تقویت هویت زمین‌ها هستند. با در نظر داشتن این موضوع، هر زمین در طبقه خود قرار دارد و زمین به جای آن که به سادگی تخت شود، قطع شده‌است. شیب‌های حاصل و فضاهای تماشاچیان هردو فضا را تعریف می‌کنند و تسلط بهتر را برای تماشاچیان فراهم می‌کنند.

 

پناهگاه‌ها، فضاهایی خنک، سفید و ساخته شده از نوارهای چوب بلوط هستند که از افراد در برابر نور خورشید در تابستان محافظت می‌کنند. دیوارهای پشت آن‌ها برش خورده، تاشده و اریب بوده، و نیکمت‌ها و صفحاتی را به همراه نور فیلتر شده و نسیم ملایم برای بازیکنان و داوران بوجود می‌آورند. اتاق‌های انبار تجهیزات مکعب‌های سفید دارای درب‌های با ارتفاع و عرض کامل هستند. هنگامی که بسته باشند گمنام و ناشناس اند و هنگامی که گشوده شوند، توسعه‌ای از زمین محسوب می‌شوند. اتاق‌های خبرگزاران فرم یک برج مستقل را گرفته‌اند تا به حداکثر بازدهی دست یابند. جعبه‌ها هر یک خودشان در بالای بالای برج جای گرفته‌اند و هریک به سمت زمین مربوط به خود جهت‌گیری نموده‌اند. درب‌هایی با محورهای افقی توسط یک موتور بلند می‌شوند تا سایبانی را برای ثبت‌کننده رکوردها فراهم کند و صندلی‌های استیل حفره‌دار، به نور طبیعی اجازه می‌دهد به جایگاه اختصاصی در تکیه‌گاه برج بتنی نفوذ کند. در بعد از ظهرها، نقاطی از نور سفید بخ شکل صورت فلکی بر سقف چوبی تمام ساختمان‌ها پدیدار می‌گردد.

 

در چنین منظر غنی‌ای، فرم‌های انتزاعی و جزییات نامحسوس معماری را با حضور صلح‌آمیز و حال‌وهوایی سحرانگیز برای ورزش‌های خانوادگی در طبیعت حل می‌کند.

این پروژه از سه فرم ابتدایی ساخته شده‌است، که هر یک دارای مصالحی متفاوت است: پایه ستون‌های بتنی، اتاق‌های چوبی و صفحات استیل. نقشه‌های اجرایی هر قسمت از یک مدل کامپیوتری استخراج شد که پیش‌ساختگی خارج از سایت را تسهیل و با نمود.

طراحی مجموعه ورزشی بیس‌بال
طراحی مجموعه ورزشی بیس‌بال

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: archdaily