طراحی رستوران ساحلی در یونان با الهام از امواج دریا / دفتر طراحی K-Studio

طراحی رستوران ساحلی در یونان با الهام از امواج دریا / دفتر طراحی K-Studio

رستوران باربونی BARBOUNI  رستورانی است که در بخشی از ساحل کاستا ناواریو  کشور یونان قرار گرفته است.
کانسپت طراحی این رستوران یک ایده کلی یکپارچه است ، و در وقع همه عناصر پروژه یک داستان مشترک را بیان می کند . المان های طراحی این رستوران در کنار هم قرار می گیرند تا فضایی الهام بخش و در عین حال خلوت را برای مراجعین آن ایجاد کنند ، این مکان فضایی کاملا مناسب برای نشستن های طولانی مدت فراهم کرده است.

رستوران روی عرشه چوبی از ارتفاع ماسه ای قرار گرفته است که به امواج اجازه می دهد زیر آن بخروشند. ساختار ساختمان توسط شبکه ای از ستون های چوبی طبیعی تشکیل شده است. در میان آنها ، مانند یک قلعه شن ، یک حجم L به شکل شن و ماسه ساخته شده است ، در میان “جنگل”ی از تنه درختان قرار دارد تا تمام مناطق تاسیسات مانند آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و انبار را در خود جای دهد.

در قسمت میزهای سالن ، مجموعه ای از ورقهای پارچه ای آویزان ، سایبان را تشکیل می دهد که در در باد جریان پیدا می کنند. جریان باد از میان پارچه ها به حاضرین آرامش می دهد و باعث گردش هوا می شود. همین عمل مانند یک ایرکاندیشنر طبیعی باعث خنک شدن فضای زیر سایه بان نیز می شود.. در طول روز ، نور خورشید از طریق ورق ها فیلتر می شود ، به طور همزمان فضا را روشن می کند و هم اینکه سایه می اندازد . سقف متحرک شبیه به موج های ساحل است و دقیقاً مثل تنفس آدمی ، ریتمی  زندگی بخش را به رستوران ارائه می دهد.

ترکیبی از عناصری که هدفمند طراحی شده و به طور طبیعی در حال ایجاد یک معماری چند حسی می باشند ، در هماهنگی با محیط قرار دارند ، یک پناهگاه طبیعی و راحت از این عناصر فراهم می کند و فضایی هیجان انگیز و اجتماعی را برای مشتریان این رستوران ساحلی ایجاد می کند.