نکات مهم در طراحی داخلی بوتیک و لباس فروشی

نکات مهم در طراحی داخلی بوتیک و لباس فروشی

طراحی داخلی بوتیک ها برای صاحبان این مغازه ها خیلی اهمیت دارد. بیش تر مشتری ها جذب بوتیک هایی می شوند که طراحی داخلی جذاب تری دارند و در یک نگاه، توجه مخاطب را به اجناس داخل بوتیک جلب می کنند. برای این که بتوان طراحی داخلی بوتیک را به بهترین شکل ممکن انجام داد، نکاتی وجود دارد که پویانو در این مطلب، آن ها را با شما در میان خواهد گذاشت. برای آشنایی با این نکات، همراه ما باشید.

نحوه نورپردازی و چیدمان وسایل از اهمیت زیادی برخوردار است

دنیای مد و طراحی لباس، دنیایی است که نیازمند طراحی داخلی هوشمندانه برای بهتر به نظر رسیدن اجناس می باشد. با پیشرفت صنعت مد، کاملا طبیعی است که نحوه طراحی دکوراسیون فروشگاه های لباس و بوتیک ها نیز باید شانه به شانه این پیشرفت، به روز گردد. در طراحی داخلی بوتیک ها مواردی چون المان های مورد استفاده برای دکوراسیون، نحوه نورپردازی و چیدمان وسایل از اهمیت زیادی برخوردار است، اما نکته ای که نباید نادیده گرفته شود، تجهیزات دکوراسیون بوتیک ها می باشد.

نوع چیدمان و نورپردازی اجناس

در گذشته نه چندان دور، تنها قسمت بوتیک که به طراحی آن اهمیت داده می شد، ویترین بود، اما این روزها سطح توقعات از طراحی داخلی بوتیک ها خیلی فراتر از این دیدگاه می باشد و تجهیزات نیز اهمیت زیادی در طراحی دارند.

انجام این کار به دو شکل ممکن می باشد:

  • راه اول: طراحی داخلی بوتیک از لحاظ عناصر معماری، به شکلی که با طراحی و اجرای دکورهای زیبا، اجناس به بهترین شکل در آن ها قرار بگیرند.
  • راه دوم: بهره گرفتن از تجهیزات فروشگاه پوشاک که تنوع بسیار زیادی دارند و غیر از عملکرد بسیاری مفیدی که دارند، می توانند به عنوان نوعی عنصر دکوراتیو نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

در طراحی داخلی باید به راحتی مشتری نیز توجه کرد.

در طراحی داخلی باید به راحتی مشتری نیز توجه کرد. مشتری باید به راحتی به همه اجناس دستری داشته باشد و بتواند انتخاب خود را به سادگی انجام دهد. اگر فضای بوتیک شما این اجازه را می دهد، مکان مناسبی برای استراحت همراهان در نظر بگیرید. بسیار پیش می آید که همراهان فردی که برای خرید به داخل بوتیک می آید، به خاطر خسته شدن، او را از ادامه خرید منصرف می سازند.

نکته دیگری که وجود دارد، نوع چیدمان و نورپردازی اجناس می باشد. این کار باید به شکلی انجام شود که مشتری ها جذب شوند. تابش نور به صورت مستقیم به اجناس، فکر خوبی نیست. نور باید با زاویه به اجناس تابیده شود تا بهترین نمای کالا مشاهده گردد.

عناصر مهم در طراحی داخلی بوتیک

عناصر مهم در طراحی داخلی بوتیک

به طور کلی برای طراحی و اجرای دکوراسیون بوتیک، باید یک سری موارد را در نظر گرفت و بر اساس آن ها کار را پیش برد. برخی از این موارد به شرح زیر هستند:

  • ویترین بوتیک
  • رگال ها
  • چیدمان اجناس
  • زیبایی کفپوش ها و دیوارها
  • طراحی بر اساس سبک های مطرح
  • ایجاد قفسه های منحصر به فرد
  • نحوه چیدمان اجناس
  • فضای استراحت یا نشیمن
  • المان های دکوری
  • اتاق پرو
  • نورپردازی

نقش مهم دکوراسیون اختصاصی در لباس فروشی

نقش مهم دکوراسیون اختصاصی در لباس فروشی

همان طور که احتمالا می دانید، دکور و ویترین فروشگاه، محلی است که مشتری ها را به سمت فروشگاه می کشاند. از این رو، اهمیت طراحی آن کاملا مشخص می باشد. در مورد بوتیک ها که از طریق ویترین، اجناس برگزیده خود را به نمایش می گذارند، اهمیت طراحی ویترین، بیش تر هم هست. به طور ملی، طراحی ویترین می تواند نقش تعیین کننده ای در جذب مشتری داشته باشد و اگر بر اساس اصول و استانداردها انجام شود، باعث موفقیت بوتیک می شود. در ادامه، نکاتی ذکر شده که می توانند تاثیر زیادی در بهبود بوتیک شما در جلب مشتری داشته باشند:

به کار بردن رنگ های جذاب

به کار بردن رنگ های جذاب

بوتیک یا لباس فروشی، مکانی است که نیازمند قدرت بی نظیر رنگ هاست. وقتی از قدرت رنگ ها صحبت می کنیم، منظورمان قابلیت جلب توجه آن ها می باشد که سبب می گردد مشتری ها به بخش های مختلف بوتیک شما سر بزنند. برای این که جذابیت دکوراسیون بوتیک خود را بیش تر کنید، می توانید از چند رنگ خاص و خیره کننده استفاده کنید. حتی می توانید کمی زیاده روی کنید! البته توجه داشته باشید که هر رنگی برای هر بوتیکی مناسب نیست. برای مثال، برای بوتیک های دخترانه، بهتر است از رنگ هایی مثل صورتی و گلبهی استفاده کنید و برای بوتیک های پسرانه به سراغ رنگ هایی مثل آبی و سبز بروید. حواستان به هارمونی میان رنگ ها هم باشد.

تغییر چیدمان اجناس

تغییر چیدمان اجناس

چیدمان تکراری و خسته کننده اجناس را کنار بگذارید و یک روش جدید را برای چیدمان امتحان کنید. برای مثال، به جای استفاده از رگال و قفسه های روتین و کلیشه ی به سراغ گزینه های جدید و کم تر دیده شده بروید. حتی بهتر است طراحی آن ها را خودتان انجام دهید. به جای استفاده از قفسه های دیواری از طاقچه های امروزی و مدرن بهره بگیرید. سعی کنید از متریال ها و ایده های نوین استفاده کنید. ایده های بکر و متفاوت به کار ببرید و تلاش کنید بوتیک خود را متفاوت از دیگر بوتیک ها طراحی نمایید. این کار سبب جلب نظر مشتری ها می شود.

جای استفاده از قفسه های دیواری از طاقچه های امروزی و مدرن بهره بگیرید.

استفاده از گیاهان طبیعی

گیاهان، گزینه های همه پسندی هستند که در طراحی داخلی اکثر فضاها به کمک ما می آیند و جذابیت خاصی به محیط می دهند. اگر در بوتیک شما گلدانی به چشم نمی خورد، همین حالا اقدام کنید. به کار بردن فضای سبز، کمک می کند محیط داخل بوتیک خود را زنده کنید و حال و هوای جدیدی به آن ببخشید. شما می توانید بخشی از فضا را به گیاهان اختصاص دهید. از گل های آپارتمانی که نگهداریشان زیاد سخت نیست، استفاده کنید و با سلیقه به چیدن آن ها در گلدان بپردازید.

استفاده از گیاهان طبیعی

نور پردازی مناسب

اگر می خواهید هیچ بخشی از دکوراسیون داخلی بوتیک شما از چشم مشتری ها پوشیده نماند و مایل هستید یک نمایش تمام عیار از اجناس خود ارائه دهید، نباید نورپردازی را فراموش نکنید. نورپردازی عادی و کلیشه ای را فراموش کنید. نورپردازی، نقش مهمی در طراحی داخلی دارد و اگر به آن توجه نکنید، مقدار زیادی از زحماتتان به هدر خواهد رفت. بخش هایی که نیازمند توجه بیش تر هستند را با دقت بیش تری نورپردازی نمایید. سعی کنید از روش های نوین برای این کار کمک بگیرید. استفاده از نور مخفی در برخی قسمت ها می تواند ظاهر جالبی به فضا بدهد.

نور پردازی مناسب

اهمیت مانکن‌ ها

بوتیک ها بدون حضور مانکن ها معنایی ندارند. این مانکن ها هستند که به بوتیک شما جلوه و زیبایی می دهند. مانکن ها فضای بوتیک را زنده و پویا می کنند و کمک می کنند اجناس خود را به نمایش بگذارید. استفاده از مانکن ها را حتما در دستور کار خود قرار دهید. در ضمن، سعی کنید در نحوه پوشاندن لباس به مانکن ها نیز دقت و سلیقه به خرج دهید. ظاهر مانکن ها، نشان دهنده زیبایی اجناس شماست.

اهمیت مانکن‌ ها

چیدمان قفسه ها

معرفی و نمایش اجناس موجود در بوتیک، مهم ترین کاری است که شما باید انجام دهید. سعی کنید در طراحی داخلی بوتیک خود تنها به یک نوع خاص قفسه بسنده نکنید. از باکس های مختلف با تنوع فرم استفاده کنید. برخی قفسه ها را به دیوار بزنید و برخی را روی زمین قرار دهید. در انتخاب متریال و رنگ قفسه ها نیز دقت کنید. در آخر، سعی کنید اجناس را به شکل مناسبی در قفسه ها بچینید.

چیدمان قفسه ها

چکیده

با توجه به چیزهایی که در این مطلب گفته شد، احتمالا متوجه شده اید که مزون ها و بوتیک ها فقط با اجناسشان جلب توجه نمی کنند. دکوراسیون جذاب و خیره کننده، عاملی قوی و تاثیرگذار است که می تواند دقیقا به اندازه کیفیت و زیبایی اجناس داخل بوتیک، نظر مشتریان را جلب کرده و آن ها را برای چرخ زدن در فضای بوتیک و خرید تحریک کند. اگر می خواهید صاحب یک بوتیک منحصر به فرد باشید، باید دکوراسیون داخلی را نیز در حد و اندازه اجناس خود شکل دهید. چیزی که در این رابطه به شما کمک می کند، دیدن نمونه های زیاد از دکوراسیون بوتیک های زیباست. در ادامه می توانید چند بوتیک مختلف با دکورهای متنوع ببینید که می توانند الهام بخش باشند.

شلف در دکوراسیون بوتیک

نورپردازی در دکوراسیون مزون لباس

دکوراسیون بوتیک

معماری داخلی بوتیک لباس

طراحی مزون لباس

دکوراسیون مناسب بوتیک لباس

طراحی داخلی بوتیک لباس

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری