سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی و آشنایی کامل با آن

سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی و آشنایی کامل با آن

سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی و آشنایی کامل با آن

سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی برای زیبایی این فضاها و همچنین جلوگیری از نم دادن در آن ها استفاده می شود. تقریبا همه حمام ها و دستشویی های امروزی به این سقف مجهز هستند و در غیر این صورت، حتی اگر بحث زیبایی هم نباشد، به خاطر وجود رطوبت با مشکل مواجه می شوند. شما می توانید هم در زمان ساخت یک خانه جدید و هم در زمان بازسازی خانه فعلی خود جهت اجرای سقف کاذب برای حمام و دستشویی اقدام کنید. سقف کاذب سرویس بهداشتی برای زیبایی، نورپردازی و پوشاندن تاسیسات و حتی عیوب سقف اصلی به کار می رود. به کار بردن سقف های کاذب ساده و باکس های نور مخفی می تواند ایده جالبی برای طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی باشد. برای آشنایی کامل با سقف کاذب، مزایا و اجرای آن و همچنین مدل های مختلفی که در بازار وجود دارند، پویانو را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی و آشنایی کامل با آن

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب به سقفی گفته می شود که عموما و در بیش تر مواقع به اسکلت یا سازه ساختمان وصل است و باری که دارد را به سازه وارد می کند. می توان سقف کاذب را به سقف اصلی جوش داد یا آویزان کرد. بین سقف اصلی و سقف کاذب، معمولا فضایی خالی وجود دارد. سقف های کاذب را می توان به صورت ساده یا طرح دار ساخت. همچنین این سقف ها در فرم یکپارچه و تایل دار اجرا می شوند. سقف کاذب را باید با مصالح کم وزن ساخت. قاب بندی سقف کاذب بایستی به صورت صحیح به سازه وصل شود.

سقف کاذب چیست؟

مزایای سقف کاذب

  • سرعت اجرای زیاد
  • راحتی اجرا
  • انعطاف پذیری برای اجرای طرح های مختلف
  • عایق صوتی و حرارتی
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • مقاومت در برابر پوسیدگی
  • مقاومت در برابر آتش
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • زیبایی
  • پوشاندن عیوب سقف اصلی
  • پوشاندن تاسیسات

مزایای سقف کاذب

اجرای سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی

سقف کاذب در حمام و سرویس بهداشتی برای جلوگیری از بروز مشکلات رطوبتی که باعث ایجاد خسارت زیادی می شوند، به کار می رود. سقف کاذب با توجه به این که با مصالح مختلفی ساخته می شود، در کنار این که از رخ دادن چنین مشکلاتی پیشگیری می کند، مزایای دیگری نیز مثل زیبایی، امکان نورپردازی و پنهان کردن تاسیسات دارد. اگر می خواهید سقف حمام و سرویس بهداشتی خود را در برابر آب مقاوم کنید، سقف کاذب برای شما مناسب است.

اجرای سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی

امروزه از سقف کاذب در بخش های مختلف ساختمان ها استفاده می شود. سقف های کاذب به طور معمول پایین تر از سقف اصلی ساختمان جای می گیرند و تاسیسات ساختمان را از چشم ما می پوشانند. سقف کاذب به شکل های مختلفی از جمله سقف کناف، سقف کشسان، آسمان مجازی، پلکسی، آلومینیومی، طلقی و پی وی سی اجرا می شود.

هر یک از این سقف ها خصوصیات مخصوص به خود را داشته و مزایا و معایب خاصی نیز دارند. حمام و سرویس بهداشتی از آن جایی که با آب و بخار آب در تماس هستند، باید برای پوشش آن ها اقدام نمود. سقف کاذب باید سبک باشد تا وزن زیادی به سازه ساختمان وارد نسازد. همچنین سقف های کاذب باید قابلیت نورپردازی و دسترسی راحت به تجهیزات و تاسیسات را ایجاد کنند.

انواع سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی

انواع سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی

پیش تر گفته شد که مدل های متنوعی از سقف کاذب برای حمام و سرویس بهداشتی وجود دارد. در ادامه، برخی از این مدل ها و خصوصیات آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

سقف کاذب طلقی

سقف کاذب طلقی، نوعی از سقف کاذب است که کمک می کند نورپردازی را پشت آن انجام دهید. این سقف کاذب به این خاطر خوب است که دیگر نگران پاشیدن آب به لامپ ها و سوختن آن ها نخواهید بود، زیرا پوشش دارند. در ضمن، سقف کاذب طلقی باعث کم شدن ارتفاع سقف اصلی نمی شود. همچنین اگر از این سقف کاذب استفاده کنید، هر گاه بخواهید به فضای بالای سقف دسترسی داشته باشید، فقط کافی است طلق های سقف را جا به جا کنید و برای انجام این کار هیچ نیازی به افراد متخصص نخواهید داشت. به علت این که ممکن است این سقف کاذب در برابر بخار آب موجود در حمام و سرویس بهداشتی زنگ بزند، پیشنهاد می شود از پوشش های آلومینیومی و گالوانیزه یا هر پوشش دیگری که ضد زنگ هستند، برای آن ها استفاده کنید.

سقف کاذب آسمان مجازی

آسمان مجازی، نوعی سقف کاذب طلقی می باشد که به تازگی سر از معماری و طراحی داخلی درآورده است. این سقف کاذب ار زیبایی خاصی برخوردار است و توانسته در همین مدت کم، طرفداران زیادی را برای خود جلب کند. آسمان مجازی به صورت شبکه های مربع شکل اجرا می شود و طرح های مختلفی دارد. شما می توانید با به کار بردن این سقف کاذب، چشم انداز زیبایی در سقف حمام و سرویس بهداشتی ایجاد کنید.

سقف کاذب پلکسی گلاس

سقف کاذب پلکسی گلس نیز تا حد زیادی شبیه به سقف کاذب طلقی است، اما از یک نوع پلاستیک تولید می شود که شباهت بسیار زیادی به شیشه دارد و شفاف است. پلکسی گلس یک نوع پلیمر است و در تولید آن از پلی کربنات بهره گرفته می شود. معمولا در اطراف صفحات پلکسی گلس، برچسب مقوایی چسبانده می شود. این برچسب از صفحات پلکسی گلس محافظت می کنند و نمی گذارند گرد و خاک به داخلشان نفوذ کند. مزیت پلکسی گلس نسبت به شیشه، مقاومت بیش تر آن است. پلکسی گلس ها وزن کمی دارند، در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند، هزینه کمی در بر می گیرند و از درصد جذب رطوبت کمی نیز برخوردار هستند که از دیگر مزایایی آن ها به شمار می روند.

سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی به نوعی از سقف کاذب گفته می شود که از یک نوع پلیمر تولید می شود. این پلیمر در صنعت ساختمان بسیار کاربرد دارد. از جمله خصوصیات مثبت سقف کاذب پی وی سی می توان به وزن کم، ضد آب بودن و عایق حرارت بودن اشاره کرد. جالب است بدانید که سقف کاذب پی وی سی می تواند از تلف شدن انرژی نیز جلوگیری کند. سقف های کاذب پی وی سی از زیبایی خاصی برخوردار هستند و نصب آن ها با هیچ گونه محدودیتی رو به رو نیست. طرح و رنگ این سقف ها خیلی متنوع است و سرعت اجرای آن ها نیز زیاد است.

سقف کاذب تایل

نوع دیگری از سقف کاذب نیز وجود دارد که به صورت تایل های مربعی شکل تولید می شود. این تایل ها ابعاد 60 * 60 دارند. سقف کاذب تایل دارای کاربرد فراوانی است. نصب این سقف به این صورت است که ابتدا سقف اصلیتان با پروفیل های سپری از جنس آلومینیومی یا گالوانیزه به صورت شبکه های 60 * 60 سانتی متری آماده می شود. بعد از این که زیرسازی انجام شد، تایل های پی وی سی با اندازه مورد نظر روی پروفیل های قرار داده شده جای می گیرند و نصب سقف تمام می شود. یکی از ویژگی های این سقف کاذب، سرعت زیاد اجرای آن است. سقف کاذب تایل ضد رطوبت است و برای مناطق دارای رطوبت زیاد پیشنهاد می شود. این سقف کاذب به سادگی قابل اجراست و طرح های آن نیز متنوع هستند. شما می توانید از سقف کاذب تایل در کنار انواع دیگر سقف کاذب استفاده کنید. طراحی دریچه در این سقف کاذب باعث می شود هر وقت تمایل داشته باشید، به سادگی به تاسیسات پشت سقف کاذب دسترسی پیدا کنید.

سقف کاذب کشسان

از جمله جدیدترین سقف های کاذب مورد استفاده برای حمام و سرویس بهداشتی می توان به سقف کاذب کشسان اشاره کرد. سقف کاذب کشسان دارای طرح های بی نظیر و متنوع است. این سقف ها نیز هیچ محدودیتی در اجرا ندارند و می توان از آن ها در فضاهای دارای رطوبت زیاد مثل حمام و سرویس بهداشتی نیز بهره گرفت. سقف کاذب کشسان در برابر فرسودگی ناشی از رطوبت زیاد مقاوم می باشد.

سقف کاذب کشسان

 

 

 

دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری