۱۱ راهکار پیشنهادی طراحان داخلی، برای اینکه سقف خانه بلندتر به نظر برسد

۱۱ راهکار پیشنهادی طراحان داخلی، برای اینکه سقف خانه بلندتر به نظر برسد

برای اینکه سقف خانه بلندتر به نظر برسد پرده‌ها را در بالاترین قسمت دیوار نصب کنید

به جای اینکه پرده را بالای پنجره نصب کنید، آن را در بالاترین قسمت دیوار بالای پنجره نصب کنید. به این ترتیب وقتی کسی به پرده نگاه کند ناخودآگاه نگاهش به بالای دیوار و سقف می‌افتد و این باعث می‌شود سقف اتاق بلندتر به نظر برسد.

1481645049-ceiling-designer-tricks-window-treatments

راهکار پیشنهادی طراحان داخلی، برای اینکه سقف خانه بلندتر به نظر برسد
راهکار پیشنهادی طراحان داخلی، برای اینکه سقف خانه بلندتر به نظر برسد

از مبل های کوتاه استفاده کنید

اگر از مبل‌هایی با ارتفاع کم در فضا استفاده کنید فاصله‌ی خالی بین مبل تا سقف بیشتر می‌شود و این فضای دید بیشتر باعث می‌شود احساس کنید ارتفاع اتاق بلندتر است.

3دیوارهایی با راه راه عمودی

نکته کلیدی برای بلندتر به نظر رسیدن سقف خانه، استفاده از تکنیک هایی است که نگاه افراد را به سقف جلب کند و یکی از این راه ها استفاده از خطوط عمودی در فضا است. با استفاده از رنگ یا کاغذ دیواری خطوط راه راه عمودی روی دیوار ایجاد کنید تا سقف اتاقتان بلندتر به نظر برسد

راهکار پیشنهادی طراحان داخلی، برای اینکه سقف خانه بلندتر به نظر برسد
راهکار پیشنهادی طراحان داخلی، برای اینکه سقف خانه بلندتر به نظر برسد

استفاده از آینه در ارتفاع بالا

وسایلی که سطوح انعکاسی دارند باعث می شوند فضا بزرگ تر به نظر برسد. این تاثیر وقتی بیشتر می شود که در ارتفاعی بالاتر از حد معمول نصب شوند. استفاده از آینه ها و نصب آنها در ارتفاع بالا نه تنها باعث بلندتر به نظر رسیدن سقف می شوند، بلکه باعث می شوند فضا شیک و لوکس به نظر برسد.

5از نور پردازی به میزان احتیاج استفاده کنید

استفاده از یک آباژور یا لامپ دیواری فضا را لوکس و رمانتیک می‌کند، همان طور هم باعث کوتاه به نظر رسیدن سقف می‌شود. بنابراین اگر می خواهید سقف اتاقتان بلندتر به نظر برسد از لامپ‌های سقفی و تنها به میزانی که روشنایی فضا را تامین کند استفاده کنید.

6با کنتراست ارتفاع بازی کنید

همان طور که در بالا گفته شد یکی از راهکارهای بلندتر به نظر رسیدن سقف استفاده از مبلمان با ارتفاع کم است، اما این برای سایر وسایل صدق نمی کند. استفاده از وسایلی با ارتفاع بلند و چیدمان ارتفاع های مختلف باعث می شود فضا بزرگ تر و سقف بلندتر به نظر برسد.

7از جزییات استفاده کامل ببرید

از جزئیاتی مانند گچ‌بری و تزییات سقفی استفاده کنید تا سقف فضای شما چشم‌ها را به خود خیره کند. همان طور که گفته شد این کار باعث می شود سقف بلندتر به نظر برسد

8از مبل هایی با رنگ روشن استفاده کنید

استفاده از مبل هایی با رنگ روشن در فضا به خلوت به نظر رسیدن فضا کمک شایانی می کند. اگر اهل استفاده از رنگ های شاد و زنده هستید نگران نباشید، می توانید مبل ها را با رنگی خنثی و روشن انتخاب کنید و از کوسن ها و جزییات رنگی برای تکمیل فضا استفاده کنید.

9از شومینه بیشترین بهره را ببرید

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد خوش شانس هستید که در خانه خود شومینه دارید بیشترین استفاده را از شومینه برای بلندتر به نظر رسیدن خانه ببرید. کافی است ساختار و جزییات بالای شومینه را تا سقف ادامه دهید. این کار نه تنها باعث می شود فضای شما بلندتر به نظر برسد بلکه شومینه را به یک نقطه کانونی در فضا تبدیل می کند.

10رنگ و طرح سقف را عوض کنید

استفاده از یک رنگ جدید، نقاشی و کاغذ دیواری، باعث می‌شود سقف خانه شما به نقطه کانونی فضا تبدیل شود و چشم‌ها را به خود خیره کند. استفاده از رنگ‌های براق هم گزینه خوبی است که با ایجاد انعکاس به بلندتر به نظر رسیدن سقف کمک بیشتری می کند

1481645086-ceiling-designer-tricks-clutterخانه را مرتب نگه دارید

داشتن یک فضای مرتب و تمیز باعث می شود فضا روشن تر و بزرگ تر به نظر برسد. وسایل را در کمدها یا سبدهای یک شکل نگه دارید و فضای خانه را تمیز و مرتب نگه دارید تا بزرگ تر به نظر برسد.

منبع: Elledeor

تحریریه پویانو| خانی