سبک های محبوب آشپزخانه در طراحی داخلی

سبک های محبوب آشپزخانه

سبک های محبوب آشپزخانه در طراحی داخلی

اولین قدم برای طراحی داخلی آشپزخانه، انتخاب سبک دکوراسیون است. با گذشت زمان و پخته شدن هر چه بیش تر معماری، سبک های بسیار زیادی به این هنر وارد شده اند که هر کدام دارای خصوصیات و زیبایی های مربوط به خود هستند. سبک های دکوراسیون از بخش های مختلف جهان برخاسته و سپس شهرت بین المللی پیدا می کنند. در این میان، هر سبکی طرفداران خودش را دارد. برخی از سبک ها هستند که محبوبیت بیش تری نسبت به سایر سبک ها پیدا کرده اند. این سبک های محبوب آشپزخانه شهرت جهانی دارند و معمولا جزو انتخاب های اصلی کارفرمایان به شمار می روند. اگر می خواهید مثل یک معمار به طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود بپردازید، بهتر است قبل از اقدام به هر کاری با خواندن این مطلب به آشنایی بیش تر با این سبک های محبوب دست پیدا کنید.

سبک صنعتی

سبک صنعتی

سبک صنعتی که نام انگلیسی آن سبک اینداستریال است، سبکی است که ممکن است انتخاب اول بسیاری از افراد نباشد، اما انتخابی متفاوت و جسورانه است. متریال هایی که در این سبک کاربرد دارند، عموما متریال های خام و بدون پرداخت هستند. مصالحی مانند آلومینیوم، آهن، بتن، آجر و غیره از جمله این متریال ها هستند. در طراحی آشپزخانه نیز استفاده از دیوارهای آجری، لوله های فلزی روکار، لامپ های ساده و بدون حباب و دستگیره های فلزی بدون روکش می تواند به اجرای این سبک کمک کند.

سبک مدرن

سبک مدرن

سبک مدرن از جمله سبک های شناخته شده در دکوراسیون داخلی است که این روزها به اولین انتخاب افراد تبدیل شده است. از آنجایی که دکوراسیون خانه های امروزی، بیش تر مطابق با اصول سبک مدرن اجرا می شود، سبک مدرن می تواند انتخاب مناسبی برای طراحی داخلی آشپزخانه این خانه ها باشد. در سبک مدرن از متریال هایی مثل سنگ، شیشه و چوب به فرم تراش خورده و مسطح استفاده می شود. در آشپزخانه هایی که به این سبک اجرا می شوند، خطوط مستقیم و لوازم ساده از جمله خصوصیات برجسته به شمار می روند.

سبک مینیمالیسم

سبک مینیمالیسم

سبک دیگری از سبک های محبوب آشپزخانه که به عنوان یکی از زیر مجموعه های سبک مدرن شناخته می شود، سبک مینیمالیسم است. این سبک که به ساده گرایی نیز شهرت دارد، همان طور که از نامش پیداست به نوعی از دکوراسیون اشاره دارد که در آن از حداقل ها برای رسیدن به نتیجه استفاده می شود. مصالح این سبک نیز شبیه به سبک مدرن هستند. در این سبک از تریینات خبری نیست. دکوراسیون آشپزخانه های مینیمال به طور عمده با استفاده از رنگ سفید طراحی می شود. کابینت ها در چنین سبکی پیوسته و عموما بدون دستگیره هستند و تک رنگ اجرا می شوند.

سبک روستیک

سبک روستیک

روستیک، سبکی است که از طراحی داخلی خانه های روستایی برگرفته شده و جای خود در میان سبک های پرکاربرد در خانه های شهری باز کرده است. از خصوصیات دکوراسیون سبک روستیک می توان به استفاده از متریال های طبیعی بدون پرداخت و در فرم اولیه اشاره کرد. چوب از جمله مشهورترین متریال های این سبک است و معمولا جلا داده نمی شود. استفاده از چراغ هایی به شکل فانوس می تواند به اجرای این سبک کمک کند.

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک که از سبک های قدیمی در طراحی داخلی است، خصوصیات معماری گذشته را شامل می شود. در اجرای این سبک در آشپزخانه از کابینت های نه چندان یکپارچه و دارای سطوح فرورفته و بیرون زده استفاده می شود که معمولا دستگیره های فلزی با فرم های متنوع دارند. سنگ و چوب از مصالح اصلی این سبک هستند. استفاده از کابینت هایی با درب شیشه ای، لوستر کلاسیک و تزیینی و صندلی های لوکس با پایه های تراش خورده و منحنی از ویژگی های طراحی داخلی آشپزخانه به این سبک است.

سبک معاصر

سبک معاصر

سبک معاصر که در بسیاری از مواقع با سبک مدرن اشتباه گرفته می شود نیز از سبک های محبوب آشپزخانه به شمار میرود، شامل خصوصیاتی است که می توانند هم از سبک مدرن و هم از سبک های دیگر سرچشمه بگیرند. شما برای اجرای دکوراسیون آشپزخانه خود به سبک معاصر می توانید از مصالح جدید یا قدیمی، طبیعی یا صنعتی و ساده یا پرداخت شده استفاده کنید. در چنین سبکی محدودیت ها برداشته می شود و می توان با ترکیب عناصر مدرن و کلاسیک به اجرای دکور مورد علاقه خود پرداخت.

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری