ساخت لوازم دکوری با وسایل دور ریختنی و قدیمی در منزل

ساخت لوازم دکوری با وسایل دور ریختنی و قدیمی در منزل

ساخت لوازم دکوری با وسایل دور ریختنی ؛ راه های مختلفی برای ساخت لوازم دکوراتیو وجود دارد. یکی از این راه ها که جزو ساده ترین و کم هزینه ترین آن ها نیز به شمار می رود، استفاده از ویابل دور ریختنی و قدیمی است. بسیاری از وسایلی که شما دیگر به آن ها احتیاجی ندارید، می توانند به جای خاک خوردن در کنج خانه یا دور ریخته شدن به منظور ایجاد لوزام دکوراتیو زیبا مورد استفاده قرار گیرند. در اینجا شما را با ایده های مختلف استفاده از این وسایل بلا استفاده برای ساخت لوازم دکوراتیو خاص، زیبا و ساده آشنا خواهیم کرد. برای ساخت این لوازم زیبا کافی است مبتکرانه و خلاقانه فکر کنید و اید های جذابی را که به ذهنتان می رسند، پیاده سازی نمایید.

با پویانو و ایده های ساخت لوازم دکوراتیو با وسایل بلا استفاده همراه باشید.

از قطعات سی دی بشقاب تزیینی درست کنید

شاید تا به حال به فکرتان نرسیده باشد، اما سی دی های قدیمی شما که احتمالا محتوایسان دیگر به دردتان نمی خورد می توانند دور ریختنی نباشند. این سی دی ها را می توانید با ترفندهای جالب و به کارگیری سلیقه به لوازم دکوراتیو زیبا تبدیل کنید. سی دی های به در نخور را می توانید با تقسیم به قطعات کوچک به عنوان روکش بشقاب های ساده خود استفاده کنید. کافی است سطح بشقاب را به یک چسب مناسب آغشته نموده و قطعات را با نظم کنار هم بچینید. این قطعات با بازتاب نور حالت زیبایی پیدا می کنند و به یک بشقاب با طرح کاملا ساده جلوه خاصی می بخشند. این بشقاب را می توانید به کمک یک پایه روی میز قرار داده و یا به دیوار بکوبید.

با قاشق های یک بار مصرف لوستر بسازید

یکی دیگر از وسایل بلا استفاده ای که می توانید از آن ها برای ساخت لوازم دکوراتیو منزل خود استفاده کنید، قاشق های پلاستیکی یک بار مصرف هستند. همه ما روزانه بسیاری از این قاشق ها را استفاده کرده و دور می ریزیم. خوب است بدانید که با استفاده از همین قاشق های به ظاهر به درد نخور و دور ریختنی، می توان یک لوستر جالب و متفاوت به وجود آورد. برای این کار قسمت گود قاشق ها را بریده و با چسب به دور یک حجم استوانه ای یا دارای شکل مشابه بچسبانید. اگر هنرمند باشید و به اندازه کافی سلیقه و حوصله به خرج دهید، مطمئنا نتیجه کارتان به قدری ظریف در خواهد آمد که هیچ کس متوجه ماهیت لوستر دست ساز شما نخواهد شد.

به کمک یک لاستیک قدیمی صندلی ایجاد کنید

شما می توانید با استفاده از یک لاستیک بلا استفاده، صاحب یک صندلی کوچک و زیبا شوید. روش ساخت این صندلی بسیار راحت است، به طوری که تنها کافی است لاستیک را دور تا دور با یک طناب کنفی بپوشانید. پیش از آن که چسباندن طناب را شروع کنید، باید قسمت میانی لاستیک که خالی است را به نحوی پر کنید. می توانید از یک صفحه گرد چوبی نیز برای پوشاندن سطح روی لاستیک استفاده کنید تا جهت نشستن هموار شود. سپس طناب را به صورت از سطح لاستیک به سمت زیرین آن پیچانده و بچسبانید.

چرخ دنده های فرسوده را به دکور اتاق خواب اضافه کنید

چرخ دنده ها از وسایلی هستند که ممکن است در گاراژ یا انبار خود داشته باشید. چرخ دنده های قدیمی و زنگ زده که دیگر به هیچ کار نمی آیند و فقط قسمتی از فضای منزل شما را اشغال کرده اند، می توانند در تزیین دکور منزل شما به کار رفته شوند. این چرخ دنده ها را می توانید با کمی خلاقیت به صورت قاب، دور ساعت دیواری خود قرار دهید و به این وسیله یک ساعت دیواری متفاوت و زیبا داشته باشید. بهتر است یک نظم و ارتباط کلی را در قرار دادن چرخ دنده ها کنار یکدیگر رعایت کنید تا طوری به نظر برسد که انگار در عملکرد ساعت شما نقش دارند.

چمدان قدیمی خود را به شکل میز درآورید

شاید تا کنون حتی فکرش را هم نکرده باشید که یک چمدان قدیمی می تواند چه کاربردهایی داشته باشد. معمولا چمدان های قدیمی به انبار کوچک وسایل قدیمی و به درد نخور ما تبدیل می شوند و در گوشه ای از فضای زیر تخت، انباری و دیگر قسمت هیا خانه خاک می خورند. حال اگر کمی خلاقانه عمل کنید، می تواند این طور نباشد. چمدان های قدیمی را می توانید به صورت یک میز پاتختی در آورده و از ظاهر متفاوت آن ها لذت ببرید. این چمدان می تواند هنوز هم نقش نگه دارنده وسایل شما را داشته باشد، با این تفاوت که در قالب میز عمل خواهد کرد.

راکت های تنیس را به قاب آینه بدل سازید

راکت های تنیس بعد از پاره شدن سیم ها و از دست دادن کاربردشان به وسایل دور ریختنی تبدیل می شوند، اما واقعا حیف است که چنین راکت های گران قیمت و خاطره انگیزی را به همین راحتی دور بیندازید. راکت های از کار افتاده را می توانید با خالی کردن قسمت میانی و کارگذاری آینه های بیضوی در آن ها به قاب های زیبا و متفاوتی تبدیل کنید که هم کاربردی هستند و هم خاطره شما از راکت هایتان را حفظ خواهند کرد.

رنده های کند شده را به شکل چراغ درآورید

ساخت لوازم دکوری با وسایل دور ریختنی ؛ رنده ها جزو وسایلی هستند که عموما نمی توان هیچ قابلیتی به غیر از کاربرد اصلی را برایشان متصور شد. خوب، این موضوع کاملا اشتباه است. اگر شما خلاق و مبتکر باشید، رنده ها هم می توانند در نقش لوازم دکوراتیو زیبا عمل کنند. رنده ها را می توانید به شکل حباب های دربرگیرنده لامپ در نظر بگیرید و با آویزان کردن یک مجموعه از آن ها از یک تخته چوبی، یک چراغ متفاوت و خاص داشته باشید. این چراغ را می توانید در فضای آشپزخانه یا غذاخوری خود استفاده کنید.

ساعت قدیمی تان را به شکل سطح میز استفاده کنید

ساعت ها از لوازمی به شمار می روند که علاوه بر کاربرد مهمشان، زیبایی خاصی نیز به فضا می دهند. از این رو، بسیاری از ساعت ها هستند که با وجود از کار افتادن، هنوز هم زیبا و خاص هستند و شاید دلتان نیاید آن ها را دور بیندازید. اگر نمی دانید با این ساعت های قدیمی چکار کنید، می توانید آن ها را به شکل سطح میز مورد استفاده قرار دهید. برای این کار می توان صفحه ساعت را جایگزین سطح یک میز آماده کرد و یا به کمک آن یک میز جدید ساخت.

کارکرد گیتار قدیمی را به شلف تغییر دهید

ساخت لوازم دکوری با وسایل دور ریختنی ؛ گیتارهای قدیمی هم می توانند با کمی خلاقیت و استفاده از چند تخته به صورت شلف های زیبا، خاص و خاطره انگیز درآیند. برای این کار باید ابتدا صفحه روی گیتار را برداشته و سپس فضای خالی داخل آن را با به کار گیری چند تخته در اندازه های مناسب به قفسه های مختلفی تقسیم کنید. گیتار شما برای قرار گرفتن در فضا به صورت شلف، نیاز به پایه خواهد داشت که به راحتی قابل تهیه است. در غیر این صورت می توانید آن را به شکل شلف دیواری به دیوار بیاویزید. حال می توانید وسایل خاطره انگیز خود را در این شلف جدید و متفاوت قرار دهید.

ملاقه تان را به یک جاشمعی زیبا تبدیل کنید

حتی ملاقه کوچک و قدیمی شما که در مجموعه وسایل بلا استفاده آشپزخانه دیده می شود، می تواند با کمی تغییر به یک وسیله دکوراتیو زیبا و کاملا متفاوت تبدیل شود. برای این کار، اگر ملاقه با شکل فعلی خود در زوایه مناسبی نسبت به دیوار قرار نمی گیرد، می توانید آن را کمی خم کرده و سپس دسته آن را به دیوار متصل کنید، به نحوی که قسمت گود آن در پایین قرار گیرد. حال می توانید شمع های خود را در این جاشمعی خاص و متفاوت قرار دهید.

 

ساخت لوازم دکوری با وسایل دور ریختنی

ساخت لوازم دکوری با وسایل دور ریختنی

تحریریه پویانو