رنگ فیروزه ای در طراحی داخلی

رنگ فیروزه ای در دکوراسیون داخلی

رنگ فیروزه ای در طراحی داخلی

یکی از رنگ های محبوب و پرکاربرد در دنیای طراحی داخلی رنگ فیروزه ای است. این رنگ توانایی هماهنگی با سبک ها و رنگ های متفاوت را داشته و از جمله رنگ های مناسب برای فضای داخلی به شمار می رود. ما نیز در این مطلب به ویژگی های رنگ فیروزه ای و تاثیری که در دکوراسیون داخلی ایجاد می کند خواهیم پرداخت. با پویانو همراه باشید:

رنگ فیروزه ای که با نام تورکواز در دنیا نیز شناخته می شود، تنالیته ای از رنگ آبی است که متمایل به رنگ سبز بوده و ترکیب بی نظیری از این دو رنگ به شمار می رود. کلمه تورکواز از سده 16 میلادی مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس برخی منابع این کلمه از سنگ فیروزه یا تورکواز گرفته شده است و در برخی منابع دیگر ذکر شده است که این کلمه از رنگ ساحل دریای سیاه در کشور ترکیه الهام گرفته است.

رنگ فیروزه ای در طراحی داخلی

رنگ فیروزه ای از جمله رنگ های خاصی است که هم رنگی زنده و پویا بوده و هم رنگی آرام و به همین دلیل با تمام سبک های طراحی داخلی هماهنگ است و همیشه از رنگ های محبوب به شمار می رود. رنگ فیروزه ای که شخصیتی زنانه و لطیف دارد نیز مانند تمام رنگ های دیگر دارای تنالیته های متنوعی است و هم به عنوان رنگ غالب و هم به عنوان رنگ مکمل می تواند ظاهری قابل توجه در محیط ایجاد کند.

هر چه قدر هم که فیروزه ای به عنوان رنگی خاص و عجیب شناخته شود، اما در واقع از جمله ساده ترین رنگ هایی است که در طراحی و دکوراسیون داخلی با سایر رنگ ها به راحتی هماهنگی پیدا می کند. تنالیته های رنگ فیروزه ای به همان اندازه که جسور و پر انرژي هستند، می توانند آرامش بخش و درمان کننده نیز باشند. این رنگ دارای توانایی سازگاری قدرتمندی است که می تواند خود را با بسیاری از سبک ها، محیط ها و ویژگی ها متفاوت هماهنگ کند.

رنگ فیروزه ای در طراحی داخلی

  • ترکیب تاثیرگذار رنگ های فیروزه ای و مشکی

پاسخ به این پرسش که مناسب ترین رنگ برای ترکیب با رنگ فیروزه ای کدام است بسیار دشوار خواهد بود، زیرا در مورد رنگی صحبت می کنیم که بسیار سازگار بوده و در ترکیب با هر رنگی تاثیر و انرژي متفاوتی را در محیط ایجاد می کند.

ترکیب رنگ فیروزه ای با رنگ مشکی، زیبایی معاصر و مدرنی را به محیط می بخشد که توجه ها را به خود جلب می کند. رنگ فیروزه ای پویا و چشم نواز زمانی که با شخصیت کاریزماتیک و تاثیر گذار رنگ مشکی ترکیب شود ظاهری خاص و منحصر به فرد به مکان می بخشد و برای افرادی که به دنبال طراحی مکانی تاثیر گذار هستند که چشم ها به آن عادت ندارند می توانند به راحتی از این ترکیب رنگی خاص استفاده کنند.

ترکیب تاثیرگذار رنگ های فیروزه ای و مشکی

کمی دشوار است که بتوان رنگی مناسب تر از رنگ فیروزه ای روشن را برای اتاق نوزاد و کودک تصور کرد؛ از آن جایی که فیروزه ای رنگی است که همزمان معصومیت و شیطنت را در نمایان می کند، انتخاب بسیار مناسبی برای اتاق کودک خواهد بود. اما تنها دلیل انتخاب رنگ فیروزه ای برای اتاق کودک این ویژگی نیست!

اگر می خواهید از کلیشه هایی مانند این که رنگ صورتی برای دختر و رنگ آبی برای پسر مناسب است رهایی یابید و اتاقی آزاد و اصیل برای کودک خود آماده کنید که برای هر جنسیتی مناسب باشد، رنگ فیروزه ای می تواند همان رنگ مورد نظر شما باشد. این رنگ فضایی بی نظیر را هم برای دختر و هم برای پسر ایجاد کرده و از آن جایی که دارای انرژی درمانی و تقویت کننده خلاقیت است، رنگ ایده آلی برای اتاق کودک به شمار می رود.

رنگی ایده آل برای اتاق کودک

  • استفاده از رنگ فیروزه ای در آشپزخانه

اگر به دنبال ایجاد فضایی متفاوت و دارای رنگ در آشپزخانه هستید، رنگ فیروزه ای می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. کابینت های چوبی آشپزخانه ای که با رنگ فیروزه ای رنگ آمیزی شده باشند تفسیری معاصر و مثبت از سبک روستایی را به نمایش می گذارند. هم چنین به کار بردن رنگ های گرمی مانند قرمز و یا زرد در کنار رنگ فیروزه ای ترکیب رنگی ای زیبایی را ایجاد کرده و همزمان در فضای آشپزخانه گرما و آرامش را ایجاد خواهد کرد.

استفاده از رنگ فیروزه ای در آشپزخانه

این یک حقیقت است که مبلمان و اکسسوار های چوبی به طراحی داخلی ظاهری متفاوت می بخشند. اما گاهی اوقات افرادی که به دنبال دکوراسیونی جوان تر و پویا تر هستند، از فضای سنتی ای که چوب ایجاد می کند دوری کرده و به همین دلیل از لوازم دیگری استفاده می کنند. اما باید این را بپذیریم که هیچ وسیله دیگری نمی تواند احساسی را که بافت چوب ایجاد می کند را به فضا ببخشد.

رنگ فیروزه ای رنگی است که هم مدرن، معاصر و مبتکر است و هم تاثیری آرامش بخش و طبیعی دارد. برای این که فضای سنتی و سنگینی که دکوراسیون چوبی ایجاد می کند را کاهش داده و ظاهری جوان به آن ببخشید تنها کاری که باید انجام دهید این است که رنگ فیروزه ای را با آن ترکیب کنید!

ترکیب فیروزه ای و چوب

  • رنگ فیروزه ای و ایجاد تعادل در اتاق

اگر می خواهید در اتاق نشیمن از رنگ فیروزه ای استفاده کنید، بهتر است راهی را پیدا کنید که اتاق متعادل و هماهنگ به نظر برسد، زیرا در اتاق هایی مانند نشیمن که فعالیت و رفت و آمد در آن زیاد است، زمانی که رنگ فیروزه ای، به خصوص تنالیته تیره آن به کار برده شود فضایی افراطی ایجاد خواهد کرد.

به جای این که لوازم فیروزه ای رنگ را در یک نقطه جمع کنید، بهتر است که آن ها را به شکلی مساوی در اتاق پراکنده کنید. برای مثال به جای انتخاب تمام مبل ها به رنگ فیروزه ای، مبل های تک نفره و در کنار آن یک اکسسوار و یا میز را به این رنگ انتخاب کرده و در نقاط مختلف اتاق قرار بدهید. این گونه می توانید زیبایی و تاثیر رنگ فیروزه ای را به نمایش بگذارید.

رنگ فیروزه ای و ایجاد تعادل در اتاق

  • رنگ فیروزه ای و دیوار ها

یکی از ترند های دکوراسیون دیوار که در سال های اخیر بسیار پرکاربرد بوده است، استفاده از طرح های ساده و رنگ های خنثی بر روی دیوار ها و استفاده از رنگی قابل توجه بر روی یکی از دیوار ها است. رنگ تاکید کننده باید با رنگ سایر لوازم و مبلمان هماهنگ باشد و هم باید مکمل نقش هایی باشد که بر روی دیوار های دیگر وجود دارد و بدون این جدا از مکان به نظر برسد، اثری منحصر به خود را ایجاد کند. برای ایجاد چنین فضایی یکی از رنگ هایی که با سایر رنگ های موجود می تواند هماهنگی ایجاد کند رنگ فیروزه ای است.

رنگ فیروزه ای و دیوار ها

  • رنگ مناسب برای اتاق کار

جزئیات فیروزه ای رنگ در دفتر و اتاق کار از جمله مواردی هستند که بسیار تاثیر گذار خواهند بود. معمولا برای طراحی اتاق کار از رنگ های خنثی و سنگین استفاده می شود، اما برای این که کمی رنگ به آن اضافه کرده و فضای یکنواخت آن را از بین ببرید می توانید از رنگ هایی استفاده کنید که در عین زیبایی، جدیت اتاق را از بین نبرند. رنگ فیروزه ای یکی از این رنگ ها است که می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

رنگ مناسب برای اتاق کار

  • رنگ فیروزه ای در دکوراسیون سفید رنگ

دکوراسیون سفید رنگ ظاهری شیک و ظریف ایجاد می کند، اما انتخاب رنگ سفید برای تمام جزئیات و نقاط موجود در طراحی یک مکان نیاز به کمی جسارت دارد و ممکن است بر خلاف آن چه که انتظار دارید باعث ایجاد فضایی خسته کننده و دلگیر شود.

یکی از راه های کاهش این ریسک استفاده محدود از رنگی ملایم، اما جذاب در کنار رنگ سفید است. در راس رنگ هایی که هم ملایم و هم جذاب هستند، رنگ فیروزه ای قرار دارد. از آن جایی که فیروزه ای به رنگ سفید پویایی بخشیده و فضایی ملایم ایجاد می کند برای ترکیب در دکوراسیون سفید رنگ انتخاب مناسبی خواهد بود.

رنگ فیروزه ای در دکوراسیون سفید رنگ

  • فیروزه ای و سبک کلاسیک

رنگ فیروزه تنها برای سبک های جوان، پویا، پر انرژی و معاصر مناسب نیست، بلکه در سبک کلاسیک نیز فضایی خاص و زیبا ایجاد می کند. تنالیته های درخشان و زنده رنگ فیروزه ای در سبک کلاسیک نیز به خوبی خود را نمایان کرده و تاثیری خاص و زیبا ایجاد می کنند.

فیروزه ای و سبک کلاسیک

اگر شما نیز به دنبال رنگی خاص، زیبا و راحت برای افزودن به طراحی داخلی محیط زندگی خود هستید، رنگ فیروزه ای می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.