دکوپاژ وسایل قدیمی : تغییر دکوراسیون منزل با هنرمندی شما

دکوپاژ وسایل قدیمی : تغییر دکوراسیون منزل با هنرمندی شما

دکوپاژ وسایل قدیمی : اگر با هنر دکوپاژ آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنم برای یک بار هم که شده برای شناخت کاربردهای بی نظیر آن وقت بگذارید. دکوپاژ به هنری گفته می شود که طی آن سطح اشیاء و وسایل قدیمی یا بلا استفاده تزیین شده و با طرح و رنگ، جان دوباره می گیرند. با کمک دکوپاژ می توان یک وسیله ی کاملا از کار افتاده یا کهنه را به یک عنصر زیبا و متمایز تبدیل کرد که دکوراسیون و چیدمان منزل شما را تا حدی باور نکردنی تحت تاثیر قرار می دهد. دکوپاژ کردن وسایل به تخصص چندانی احتیاج ندارد و از آن جایی که بیش تر با گلچین کردن تکه های طرح و نقش و چسباندن آن ها روی سطح مورد نظر در ارتباط است، تقریبا هر کسی می تواند از پس انجام دادن آن بربیاید.

اگر به دنبال این هستید که دکوراسیون منزل خود را کمی تغییر دهید و برای این کار با کم ترین بودجه برنامه ریزی کنید، دکوپاژ می تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. دکوپاژ را می توان تقریبا روی هر سطحی به اجرا درآورد. ظرافت و دقت به کار رفته در انجام دکوپاژ می تواند بر نتیجه ی نهایی کار تاثیر بگذارد، بنابراین بهتر است همه چیز را با نظم و وسواس پیش ببرید.

در این مطلب شما را با چندین گزینه مناسب برای انجام دکوپاژ در منزل آشنا خواهیم کرد که تقریبا در هر خانه ای پیدا می شوند. برای آشنایی با این هنر و چگونگی به کار بردن آن برای ایجاد یک دکوراسیون متفاوت و جذاب با پویانو همراه باشید.

دکوپاژ وسایل قدیمی همچون آباژور

آباژورها یکی از هزاران وسیله ای هستند که می توانید با دکوپاژ کردن آن ها کاملا تغییرشان دهید. برای این که ظاهر آباژور قدیمی تان را که حسابی خسته کننده و تکراری شده، کمی عوض کنید، می توانید از کاغذ کادو، کاغذ دیواری یا صفحات مجله و روزنامه استفاده کنید. طرح مورد علاقه خود را در اندازه مناسب برش داده و با چسب به سطح آباژور بچسبانید. اگر دوست داشته باشید، می توانید چند طرح را با یکدیگر ترکیب کرده و به یک نتیجه متفاوت برسید. لبه ها را با یک نوار ببندید تا در نهایت، آباژور ظاهر تر و تمیزی پیدا کند.

بشقاب

بشقاب های دکوری و تزیینی می توانند گزینه های جالبی برای تغییر دکوراسیون منزل باشند. اگر چنین بشقاب هایی ندارید، اصلا لازم نیست متحمل هزینه شوید. کافی است تعدادی از بشقاب های ساده و بدون طرح خود را برای انجام دکوپاژ مورد استفاده قرار دهید. بشقاب ها را با اضافه کردن طرح ها و الگوهای انتخاب شده تزیین کنید و قسمت های دیگر را به دلخواه رنگ بزنید. اگر نقاش خوبی هستید، می توانید به جای چسباندن طرح ها از هنر خودتان استفاده کنید. در نهایت با یک فیکس کننده، سطح کار را تثبیت نمایید.

بطری

بطری های به درد نخوری که احتمالا بسیاری از شما در قسمتی از آشپزخانه منزل تان نگه داری می کنید هم می توانند برای دکوپاژ مناسب باشند. این بطری ها را می توانید ابتدا کاملا رنگ زده و بعد با استفاده از قطعات بریده شده از روزنامه و کاغذهای رنگی، سطح آن ها را زیباتر کنید. می توانید در برخی قسمت ها با اضافه کردن چند طرح نقاشی شده، نتیجه را کامل تر کنید. در نهایت، سطح بطری ها را با یک تثبیت کننده پوشش دهید. این بطری ها را می توانید به عنوان لوازم دکوری، مورد استفاده قرار دهید.

پلکان

راه پله های منزل تان از دیگر گزینه هایی هستند که برای دکوپاژ پیشنهاد می کنم. اگر می خواهید سطح راه پله ها از بی حالتی درآمده و طرح و رنگی به خود ببیند، دکوپاژ همان چیزی است که احتیاج دارید. قسمت عمودی یا خیز راه پله ها برای انجام دکوپاژ مناسب است، اما کف پله ها توصیه نمی شوند؛ چرا که با رفت و آمد و پا خوردن زیاد، ساییده شده و ظاهر اولیه ی خود را از دست می دهند. سطح عمودی راه پله را می توان با استفاده از اضافه های رول کاغذ دیواری به کار برده شده در منزل یا حتی کاغذ کادوهای بزرگ، زیباسازی و تزیین کرد. برای حفظ این سطوح از ساییده شدن احتمالی بهتر است آن را فیکس کنید.

جعبه

اگر با پیشنهادهای قبلی پویانو در رابطه با ساخت وسایل دکوری و تزیینی آشنا باشید، احتمالا جعبه های میوه ای که برای ساخت وسایل مختلف منزل به کار می آیند را می شناسید. این جعبه ها با کاربردهای متنوع و جالب شان، اگر با هنر دکوپاژ نیز همراه شوند، می توانند تغییرات بسیار جالبی در دکوراسیون منزل تان ایجاد کنند. جعبه ها را می توانید با طرح های کوچک و بزرگ که پیش تر انتخاب و جمع آوری کرده اید، تزیین کرده و سطح آن ها را با لاک الکل بپوشانید. این جعبه ها می توانند شلف های زیبایی تشکیل دهند.

دکوپاژ وسایل قدیمی مثل دراور

دراورها هم از وسایلی هستند که هر چند وقت یک بار از مد افتاده و به ناچار هم که شده، عوض می شوند، اما من به شما می گویم که به جای دور انداختن دراور قدیمی و صرف هزینه برای خرید یک مدل متفاوت، با خلاقیت و هنرمندی خود، یک مدل شاخص درست کنید. شما می توانید از دکوپاژ برای عوض کردن ظاهر دراور قبلی تان بهره بگیرید. برای این کار، سطح بیرونی کشوها را که بیش تر از سایر قسمت ها در معرض دید قرار دارند، با استفاده از طرح های گلچین شده و کمی هنر نقاشی تزیین کنید.

شمع

حتی شمع ها هم می توانند در لیست بلند بالای دکوپاژ وسایل منزل شما جای بگیرند. شمع های دکوری و فانتزی را می توان با کمک زیبایی هنر دکوپاژ به شکل خاص تری درآورد. نوشته ها، طرح ها و رنگ ها را به کار بگیرید تا شمع فانتزی تان از سادگی درآمده و از آن چه هست هم زیباتر به نظر برسد. اگر دکوپاژ را روی تعدادی از دیگر وسایل منزل انجام داده اید، با اضافه کردن شمع ها به این مجموعه می توانید ست زیبا و یکپارچه ای درست کنید. فراموش نکنید که سطح شمع ها را با یک پوشاننده، تثبیت کنید.

صندلی

داشتن صندلی هایی که نمونه ی آن ها در کمتر خانه ای پیدا می شود، خیلی فوق العاده و جذاب است. به همین خاطر پیشنهاد می کنم صندلی های رنگ و رو رفته و قدیمی تان را که احتمالا در حال خاک خوردن و همچنین در آستانه دور انداخته شدن هستند، نگه داشته و هنر دکوپاژ را روی آن ها نیز پیاده کنید. دکوپاژ صندلی ها بسیار جذاب و معجزه گر است و می توانید مطمئن باشید بعد از اتمام کار، هیچ کس متوجه نخواهد شد که این صندلی ها همان صندلی های قدیمی هستند.

دکوپاژ وسایل قدیمیدکوپاژ وسایل قدیمی همچون قاب

یکی دیگر از چیزهایی که می تواند ست وسایل دکوپاژ شده ی شما را کامل تر و زیباتر کند، اضافه کردن کمی طرح و رنگ به قاب عکس های قدیمی و کهنه است. مسلما همه شما قاب عکس هایی دارید که از آن ها خسته شده اید و به دنبال مدل های متفاوتی برای جایگزین کردن شان می باشید؛ در حالی که می توان همان قاب عکس ها را با کمی خلاقیت و استفاده از جادوی دکوپاژ تغییر داد و با سایر لوازم ست کرد. برای این کار، تنها کافی است قسمتی از حاشیه ی قاب را با طرح مورد نظر تزیین کرده و پوشش دهید.

گلدان

گلدان ها هم می توانند انتخاب خوبی برای انجام دکوپاژ باشند. اگر به زیباتر شدن فضای گلخانه یا محوطه سبز منزل تان اهمیت می دهید، شاید بد نباشد به سراغ گلدان ها رفته و دستی به سر و روی آن ها بکشید. گلدان ها را می توانید با صفحات روزنامه، کاغذ دیواری و بسیاری از چیزهای دیگر تزیین کنید. می توانید در عین چسباندن یک طرح به عنوان پس زمینه، یک طرح دیگر را نیز به آن اضافه کنید. نتیجه کار را حتما با استفاده از فیکس کننده ها پوشش دهید تا نم دادن گلدان باعث خراب شدن آن نشود.

گیلاس

و در نهایت، این گیلاس های شما هستند که تزیین و زیباسازی شان به اندازه بقیه گزینه ها جذاب بوده و حتی می تواند بسیار منحصر به فرد باشد. شکل گیلاس های مخصوص پذیرایی از مهمانان را می توان با هنرمندی تغییر داد. شما می توانید در صورت تمایل، پیش از اضافه کردن طرح ها سطح گیلاس را رنگ بزنید. سپس طرح های ظریف و مناسب برای چسبانده شدن به بدنه ی گیلاس را انتخاب کرده و با دقت به بدنه اضافه نمایید. در نهایت، مثل دیگر موارد باید سطح کار را فیکس نمایید.

 

 

 

 

دکوپاژ وسایل قدیمی

تحریریه پویانو