ایده های دکوراتیو برای دکور اتاق خواب پسر ها !

دکوراسیون اتاق خواب پسر ها

ایده های دکوراتیو برای دکور اتاق خواب پسر ها !

تزئین اتاق کودکان کاری لذت بخش و هیجان انگیز است و البته به همان اندازه نیز وظیفه ای دشوار به شمار می رود. با در نظر گرفتن شادی و سلامت کودک خود، باید اتاقی را طراحی کنید که هم سلیقه و خواسته های کودک را در بر بگیرد، هم محیطی مناسب برای سلامت و پرورش کودک باشد و هم با درک زیبایی شناختی شما و کلیت دکوراسیون خانه هماهنگ باشد. به همین دلیل است که طراحی اتاق کودک کار ساده ای نخواهد بود. ما نیز با در نظر گرفتن این که چگونه می توان اتاقی زیبا، سرگرم کننده و سالم برای کودکان طراحی کرد، ایده های دکوراتیوی را مطرح خواهیم کرد برای دکور اتاق خواب پسر ها مناسب به شمار می روند. با پویانو همراه باشید تا با این ایده ها آشنا شوید:

اگر چه در دنیای مدرن امروزی نقش های اجتماعی در حال خلاص شدن از کلیشه های جنسیتی هستند، اما با این حال کودکان دختر و پسر در روند رشد خود دارای نیاز ها و خواسته های متفاوتی خواهند بود. در واقع متخصصان نیز به این موضوع اشاره می کنند که بزرگ کردن کودکان دختر و پسر با کلیشه های رنگ صورتی و آبی درست نیست و باید اجازه دهیم که آن ها سبک و سلیقه خود را مشخص کنند، اما به دلیل محیط های دوستی متفاوت و هم چنین به دلیل ویژگی های فیزیکی و جسمانی و شرایط متفاوتی که در سنین بلوغ سپری می کنند، می توان به تفاوت های دکوراتیو و طراحی در اتاق دختر ها و پسر ها اشاره کرد. البته این تفاوت ها به اندازه جنسیت های مختلف، برای کودکان با شخصیت های متفاوت نیز مطرح است و در واقع اتاق هر کودک با بزرگ شدن او و استقلالی که در زندگی، محیط اطراف و علایق خود می یابد تغییر یافته و این تغییرات حتی در اندازه های کوچک باید صورت بگیرد.

دکور اتاق خواب پسر ها

  • طرح ها و نقش های پویا

زمانی که می خواهید اتاق یک کودک را طراحی کنید، مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید رده سنی کودک است، اما زمانی که صحبت از دوران بلوغ است، یعنی دوره ای که فرزند شما از کودکی خارج شده و پا به نوجوانی می گذارد، باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که هر کودک فضایی مخصوص به خود که بازتابی از علایق و سلیقه او باشد را می خواهد. در این دوره سنی اتاق تنها مکانی برای خوابیدن و بازی کردن به شمار نمی رود، بلکه مکانی است که انرژی نوجوانی آن ها را به نمایش گذاشته و اولین قدم ها را برای استقلال در زندگی در آن می گذارند.

در این دوره بسیار مهم است که طراحی ای را در اتاق او ایجاد کنید که انرژی فرزند شما را به نمایش بگذارد. استفاده از طرح های پویا و مبلمانی که دارای طراحی هستند که انرژی نوجوانی را به نمایش می گذارند، هم برای فرزندتان و هم برای شما احساس رضایت را به همراه خواهد داشت.

استفاده از طرح های پویا و مبلمانی که دارای طراحی هستند که انرژی نوجوانی را به نمایش می گذارند

  • گرمای رنگ زرد در طراحی اتاق!

رنگ ها یکی از عواملی هستند که انرژي انسان را کنترل کرده و در زندگی روزانه احساس روانی ما را تحت تاثی قرار می دهند و به همین دلیل رنگ در اتاق کودک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در اتاق کودک به رنگی احتایج خواهید داشت که با انرژی و گرمای نوجوانی هماهنگی داشته و آن انرژی را افزایش داده و به بهترین شکل از آن استفاده کند.

رنگ زرد یکی از انتخاب های مناسب برای این منظور به شمار می رود. رنگ زرد با ساختار گرم و صمیمی خود و با تاثیر امید بخش خود برای اتاق پسر ها بسیار مناسب بوده و در ترکیب با رنگ های آبی و لاجوردی، هارمونی زیبایی ایجاد می کند. به همین دلیل است که رنگ زرد به عنوان اولین انتخاب برای رنگ اتاق پسر ها شناخته می شود.

رنگ در اتاق کودک

  • سیستم روشنایی در دکور اتاق خواب پسر ها

زمانی که می خواهید اتاق کودکان را طراحی کنید، باید جزئیات را نیز در نظر داشته باشید. یکی از مهم ترین نکات برای رسیدن به یک اتاق خواب مناسب برای کودک، داشتن سیستم روشنایی مناسب است! اتاق کودک باید دارای روشنایی کافی باشد، اما نباید باعث آزار چشم ها شود. استفاده از چندین منابع روشنایی برای روشن کردن اتاق کودک انتخاب مناسبی به شمار می رود.

سیستم روشنایی در دکور اتاق خواب پسر ها

  • فضای بازی اتاق کودک

اگر فرزند پسر شما هنوز در سنین کودکی و قبل از سن بلوغ است، در این صورت یکی از نکات مهم در طراحی اتاق او ایجاد فضای مناسب برای بازی کردن است. فراموش نکنید که به غیر از ایجاد محیطی راحت و سالم برای خوابیدن و استراحت کردن کودک، باید فضایی را برای سرگرمی های او نیز در نظر داشته باشید.

فضای بازی

  • ترکیب علایق کودک در طراحی اتاق با سلیقه شخصی خود

زمانی که صحبت از مکانی صاحب سبک می شود، معمولا اتاق بزرگسالان مورد توجه قرار می گیرد. در حالی که می توان اتاق کودکی را طراحی کرد که صاحب سبک بوده و بر اساس سلیقه شما و کودکتان طراحی شده باشد. برای مثال استفاده از میزی کلاسیک و زیبا در کنار طراح ها و نقوش مورد علاقه کودک می تواند فضایی با شخصیت منحصر به فرد را در اتاق کودک ایجاد کند.

ترکیب علایق کودک در طراحی اتاق با سلیقه شخصی خود

  • طراحی های خاص برای یک اتاق خاص

اگر می خواهید اتاق کودک خود را برای او به آرامش بخش ترین و جذاب ترین مکان دنیا تبدیل کنید، لازم است که از طراحی های خاص در این مکان استفاده کنید. برای مثال تخت خواب هایی که شبیه به خانه های درختی طراحی می شوند برای این منظور انتخاب مناسبی به شمار می روند و می توانند جلوه ای خاص و متفاوت به اتاق کودک ببخشند.

طراحی های خاص برای یک اتاق خاص

  • رنگ طوسی در دکور اتاق خواب پسر ها !

یکی از نکات مهم برای نوجوان ها در سنین بلوغ این است که فردی خنثی به نظر برسند. رنگ های بسیار پر انرژی و قابل توجه این ظاهر خنثی را از بین می برند. به همین دلیل می توانید از رنگ های خنثی، اما در عین حال کاریزماتیک برای اتاق فرزند خود استفاده کنید. تنالیته های رنگ طوسی دقیقا همین ویژگی ها را ایجاد می کنند و برای نوجوان های پسر رنگی ایده آل به شمار می روند.

رنگ طوسی در دکور اتاق خواب پسر ها

  • تخت خواب های زمینی به سبک ژاپنی!

تخت خواب های کوتاه و نزدیک به زمین که با عنوان تخت خواب های ژاپنی شناخته می شوند، برای اتاق بزگسالان نیز بسیار محبوب و پرطرفدار هستند، اما این تخت ها برای دکور اتاق خواب پسر  علاوه بر زیبایی، از نظر امنیت نیز حائز اهمیت هستند. با استفاده از تخت های ژاپنی در اتاق کودک می توانید به فضایی ایمن و متفاوت دست پیدا کنید.

تخت خواب های زمینی به سبک ژاپنی

  • سبک اسکاندیناوی با طبیعت چوب

هنگام طراحی اتاق کودک بسیار مهم است که از لوازم مصنوعی دوری کنید. فرزند شما در اتاقی با لوازم و مصالح طبیعی مانند چوب، به جای لوازم پلاستیکی، بسیار سالم تر و در مکانی زیباتر رشد خواهد کرد. در سبک اسکاندیناوی از چوب بسیار استفاده می شود و به کار بردن چوب تیره برای اتاق پسر ها فضایی کاریزماتیک و ایده آل را برای آن ها ایجاد خواهد کرد.

سبک اسکاندیناوی با طبیعت چوب

یکی از لوازمی که سال های طولانی مطرح بوده و همیشه مورد پسند کودکان قرار می گیرد، تخت خواب های اسباب بازی شکل هستند! برای مثال تخت های شبیه به ماشین و یا شبیه به کشتی دزدان دریایی… بر اساس داستان و شخصیت های مورد علاقه کودک خود می توانید تخت خوابی مناسب و جذاب را انتخاب کنید.

تخت خواب و هم اسباب بازی

  • دیوار های دوست داشتنی در دکور اتاق خواب پسر

کاغذ دیواری یکی از راه های ایجاد فضایی دوست داشتنی و خلاقانه برای افزایش خلاقیت و رویاپردازی کودکان به شمار می رود. حیوانات، شخصیت های داستانی و طرح های متنوع دیگر از جمله انتخاب هایی هستند که می توانید بر اساس علایق کودک خود مورد استفاده قرار دهید. تنها نکته ای که هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید در نظر داشته باشید این است که کاغذی را انتخاب کنید که بدون مواد مضر، بدون بو و قابل شستشو باشد.

در انتخاب کاغذ دیواری به غیر طرح های جالب و زیبا، می توانید طرح هایی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی آموزنده نیز باشند. برای مثال نقشه زمین با طراحی کودکانه می تواند علاوه بر جذاب تر کردن اتاق کودک، در افزایش آگاهی او نیز تاثیر گذار باشد.

انتخاب کاغذ دیواری کودک