دکوری دست ساز مدرن برای دوست داران دیزاین

دکوری دست ساز مدرن برای دوست داران دیزاین

دکوری دست ساز مدرن : اگر شما یک پروژه طراحی خوب را دوست دارید مقاله امروز برای شماست! ما با فرهنگ هنرهای دستی بزرگ شده‌ایم و این کارهای دستی از اقدامات نوسازی کلی و بزرگ گرفته تا کاردستی‌های کوچکی که در عرض یک ساعت ساخته می‌شوند را شامل می‌شود. برای دست سازهای کوچک و مدرن، چند گرایش پرطرفدار در سال های اخیر پا به عرصه گذاشته اند. بیایید بیشتر در مورد آن‌ها یاد بگیریم، این‌ها دکوری دست ساز مدرن زیبایی هستند که امتحان خود را پس داده اند. در زیر شما 20 ایده دست ساز دکوری را مشاهده می‌کنید. لذت ببرید…

آویز دیواری

ساخت بسیاری از آویزهای دیواری واقعا زمان کمی می‌برند. آویزهای دیواری به عنوان آثار هنری شیک روی دیوار می‌توانند ظاهری کلاسیک و یا فوق العاده مدرن داشته باشند.

در سال های اخیر ما مدل های زیادی از آویزهای دیواری را مشاهده کرده‌ایم که با متریال هایی چون فلز و آینه ها راه خود را در طراحی‌ها باز کرده اند.

این آویز دیواری هنری دست ساز شیک شامل یک سطح آینه ای و اندکی رنگ متالیک می‌باشد.

این آویز دیواری فلزی هندسی نیز به زیبایی مدل بالایی است.

برنج، چوب و نخ پنبه پیوند کاملی از طراحی خلاقانه و سبک مدرن هستند.

اگر شما علاقه مند به استفاده از آویزهای دیواری هستید حتما از بررسی تعداد زیادی دست سازهای هنری جذاب که در زیر آمده است لذت می‌برید.

این آویز دیواری شیک به خاطر شکل خاص و ترکیب رنگ زیبایی که دارد توجه ما را به خود جلب می‌کند.

اما در آخرین گزینه گرایش محبوب آویز دیواری با گرایش دیگر محبوب سال یعنی منگوله ها ترکیب شده است! با این طرح شما افکت سایه روشن دارید و همزمان سه تا از محبوب ترین گرایش‌های طراحی مدرن را روی یک قطعه دکوری به نمایش گذاشته اید.

رنگ کردن دستی منسوجات

پارچه هایی که به طور دستی رنگ رزی می شوند واقعا زیبا هستند. اگر شما قبلا مقالات رنگرزی سنتی را خوانده باشید مطمئنا همه چیز را در مورد این تکنیک رنگرزی ژاپنی باستانی می‌دانید. اگر با این هنر آشنایی ندارید، به خاطر داشته باشید که این تا حد زیادی در مورد دستکاری پارچه و رنگ رزی آن است.

پروژه رنگرزی دستی زیر یکی از نمونه هایی است که همیشه محبوبیت خودش را حفظ کرده است.

بالشت دستی رنگ شده دیگر که این بار پارچه آن از جنس مخمل است را در این جا مشاهده می‌کنید. رنگ صورتی جذاب این بالشت ها نگاه‌ها را به خود خیره می کند.

این دستمال سفره های زیبا که به صورت دستی رنگ آمیزی شده اند در طراحی و تعادل شان در تاریکی و روشنایی جلوه جذابی دارند.

شما می توانید از این ها به عنوان زیر بشقابی یا دستمال سفره استفاده کنید.

آماده اید که چیز بزرگتری را رنگرزی کنید مثل یک ملحفه یا روتختی؟ این ملحفه که با دست رنگ آمیزی شده است با کمک وسمه آبی و با گره‌های متعدد شکل گرفته است. نتیجه آن دیدنی است.

منگوله ها

وقتی صحبت از منگوله ها می‌شود، چه ویژگی آن را دوست ندارید؟ شما می‌توانید از آن ها برای تزئین تقریبا همه چیز از پرده‌ها گرفته تا سبدهای حصیری استفاده کنید. حرف سبدهای حصیری پیش آمد، در این سبد حصیری از منگوله ها استفاده شده تا جلوه سنتی آن بیشتر به چشم بیایید که نتیجه نهایی آن واقعا زیباست.

آیا به دنبال آموزش های بیشتر در مورد درست کردن منگوله‌ها هستید؟ می توانید آموزش های ابتدایی درست کردن منگوله ها را در اینترنت سرچ کنید که با آن یاد می‌گیرید چطور با متریال های مختلف نظیر چرم، دستمال کاغذی و منسوجات بلا استفاده منگوله درست کنید.

سبدها، بالشت ها و …آویز درب؟ تعجب کردید؟

چرا در برابر اضافه کردن اندکی رنگ و طرح به این قسمت برجسته(دستگیره درب) مقاومت می کنید؟ در تصویر زیر می‌بینید که چطور می‌توانید با استفاده از رشته های نخ و روبان آویز درب زیبا درست کنید.

به عنوان گزینه آخر که همانند سایر گزینه ها زیبایی خودش را دارد اندکی چوب و چرم به دکوری های خود اضافه کنید تا دکوری هایی با ترکیبی از چند متریال داشته باشید که امروزه کاملا محبوب هستند!

بشقاب های نگهداری جواهرآلات

نه تنها بشقاب های حلقه و جواهرات هدایای زیبایی هستند بلکه روش خوبی برای تزئین فضاهای کوچک و دکوری دست ساز مدرن هستند. از آن جایی که آن ها کاربردی بوده و به آسانی ساخته می‌شوند تعجبی ندارد که در بسیاری از سایت های طراحی دکوراسیون ترفندهای مبتکرانه ای برای ساخت این گنجینه های ریز ارائه کنند.

این بشقاب های خمیری با طرح مرمر دست ساز هنری محبوب و پرطرفداری است.

شما با دیدن تصویر بشقاب زیر بدون شک مجذوب زیبایی آن می‌شوید مخصوصا از آن جایی که به طور مبتکرانه ای از کاغذ برای ایجاد افکت خال خالی در آن استفاده شده است.

با استفاده از ابزارهای کوچک نظیر استنسیل ها و استامپ ها به بشقاب جواهرات خود رنگ و طرحی زیبا ببخشید.

بشقاب های دکوری زیر ترکیب زیبایی از کلاسیک و هنر دست است.

در تصویر زیر به کمک ماژیک های طلایی به بشقاب های شش گوشه جلوه فلزی اضافه شده است.

شایان ذکر است که متریال تمام بشقاب های بالا خمیری است که می‌توانید آن را درون فر یا اون تستر بپزید.

دکوری دست ساز مدرن با تخته های حروف

اگر علاقه مند به مباحث دکوراسیون باشید حتما تا به حال یک نمونه از تابلوهای حروف که در آن شعار یا کلمه ای به طور هنری با کلمات درست شده است مواجه شده اید. آیا دوست ندارید جملات انگیزشی و شعارهای خود را با نمایش سبک رترو از کلمات، بیشتر در معرض دید قرار دهید؟ در این جا این نمونه فوق العاده را مشاهده ببینید.

یک وبلاگ نویس طراحی نیستید؟ تابلوی حروف صرفا برای شات های عکاسی نیستند! آن ها برای دفتر کار خانگی شما نیز بسیار عالی هستند مخصوصا اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به راحتی با خواندن کلمات و جملات انگیزشی انرژی می گیرید. همانطور که از تصاویر زیر نیز معلوم است درست کردن تابلوی جمله انگیزشی کار سختی نیست و آموزش های زیادی از آن در اینترنت وجود دارد. کلمات و حروف ها در واقع میخ هایی هستند که سر آن ها حروف چسبیده است و با نمد پوشیده شده اند.

تابلوهای حروف دست ساز واقعا می توانند زیبا باشند. این تابلو نوشته رنگین کمانی با حروف نمدی ظاهری نشاط بخش و افسانه ای ندارد؟

هنوز هم برای تان جای سوال است که آیا تابلو نوشته ها یک پدیده وبلاگ نویسی طراحی هستند؟ این تابلو نوشته خاص که مربوط به جشن هالوین تایید کننده آن است.

 

 

 

 

 

دکوری دست ساز مدرن

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: decoist