دکوراسیون شیک و ارزان با 8 راه مقرون به صرفه

دکوراسیون شیک و ارزان با 8 راه مقرون به صرفه

دکوراسیون شیک و ارزان ؛ نیاز به خرید لوازم لوکس و گرانقیمت ندارید. با کمی هزینه کردن هدفمند، می‌توانید بدون هزینه زیاد به جلوه‌ای شیک و لوکس برای دکوراسیون خود دست یابید. خرید متریال ها و لوازم لوکس از مراکز خرید بزرگ مطمئنا باعث صرفه جویی زیادی در هزینه‌های شما می‌شود. اما اگر در هنگام خرید دقت نکنید این احتمال وجود دارد که در نهایت فضای دکوراسیون شما خیلی عمومی و یکنواخت به نظر برسد.

به همین دلیل است که ما طرفدار این هستیم که صرفا چند لوازم گران قیمت و لوکس خریداری کنیم و آن‌ها را به گونه‌ای استفاده کنیم که تاثیرشان به بیشترین حد برسد. ترکیب لوازم لوکس و معمولی واقعا می‌تواند فضای خانه شما را طوری تغییر دهد که فراتر از هزینه‌ای که کردید زیبا و شیک به نظر برسد، حتی اگر بودجه معقولی را صرف آن کرده باشید. برای اطمینان از این که در نهایت به جلوه‌ای لوکس و راضی کننده برسید، در این جا توضیح می‌دهیم که روی کدام لوازم سرمایه گذاری کنید و بقیه را ساده انتخاب کنید.

1- دیوار کاشی تزئینی

دیوار واحدی که از بالا تا پایین آن با کاشی خاصی تزئین شده باشد تاثیر زیادی دارد، چه این دیوار پشت دوش حمام یا تزئین کردن یکی از دیوارهای حمام و سرویس باشد. اگر فضای دوش استاندارد با عرض 150 سانتی متر پهنا و سقف استاندارد 250 سانتی متری داشته باشید آنگاه شما یک سطح دیوار 40 فوت مربعی دارید که می توانید روی آن کار کنید. این بدان معناست که می‌توانید روی کاشی مرمری زیبایی با هزینه 5 دلار یا 6 دلار در ازای هر فوت هزینه کنید و با هزینه تمام شده حدودا 200 دلار دیواری تزئینی خیره کننده‌ای داشته باشید. در بقیه جاها از کاشی‌های ارزان قیمت استفاده کنید در این صورت هزینه پروژه دکوراسیون شما متعادل و معقولانه می‌شود و در عین حال ظاهری فوق العاده لوکس و شیک خواهد داشت.

یک کفپوش موزاییکی شش ضلعی و دیوارهای سفید ساده نیز برای داشتن جلوه دکوراسیون زیبا رویکرد متعادلی است مخصوصا زمانی که آن را در کنار کابینت روشویی کم جا و دراز قرار دهید که تاجای ممکن نمای کفپوش قابل مشاهده باشد.

نکته: اگر کمی بیشتر فروشگاه ها را بگردید می‌توانید کاشی های زیبایی را پیدا کنید که تخفیف خورده‌اند و به قیمت فروش شان فروخته می‌شوند. بدین صورت با حداقل سرمایه گذاری به جلوه‌ای لوکس دست می یابید.

2- دیوار پشت سینک یکپارچه

استفاده از یک ورقه سنگی واحد برای فضای گسترده‌ای مانند پیشخوان جزیره آشپزخانه هزینه قابل ملاحظه‌ای روی دست شما می‌گذارد. اما استفاده از یک تکه کوچکتر از ورقه‌های سنگی برای جاهایی مثل پشت سینک حمام به جای کاشی، صفحه یکپارچه‌ای پشت سینک ایجاد می‌کند که بدون درز است و جلوه فاخر و خیره کننده‌ای دارد درعین حال که ظاهری کاملا ظریف و کلاسیک دارد. به علاوه تمیز کردن و شست و شوی آن نیز آسان است.

نکته: تولید کنندگان سنگ اغلب هنگام برش سنگ ها دورریزهایی باریکی از سنگ ها دارند که شما می‌توانید آن ها را با قیمت منصفانه‌ای خریداری کنید.

3- آثار هنری بزرگ

زمانی که بحث هنر به میان می‌آید، خیره کننده ترین آن ها اثر واحدی است که اندازه بزرگی دارد. سرمایه گذاری کردن روی یک بوم نقاشی یا تصویر چاپی بزرگ به جای چندین اثر هنری کوچک می‌تواند به کل اتاق جلوه‌ای از رنگ و زیبایی را هدیه کند.

4- آینه های بزرگ

همانند آثار هنری، اثر یک آینه با افزایش سایز آن به طور چشم گیری بیشتر می‌شود. به علاوه یک آینه فضا را شلوغ نمی‌کند بلکه حتی موجب دلبازتر نشان دادن آن می‌شود. ضمنا سرمایه گذاری روی لوازم شیشه‌ای بزرگ می‌تواند زیبایی ظاهر تمام دیگر لوازم تان را دوچندان نشان دهد.

نکته: یک راه برای تقلید از ظاهر آینه‌های بزرگ این است که از تایل‌های شیشه ای کوچکتر یا قطعه‌های آینه ای استفاده کنید. از آن جایی که تولید و حمل و نقل این شیشه ها بسیار آسان است شما با کسری از قیمت یک آینه بزرگ می‌توانید نمای آن را شبیه سازی کنید.

5- لوسترهای زیبا و لوکس

چراغ آویز و لوسترها به طور طبیعی کانون توجه هستند زیرا آن ها از دیوارها فاصله دارند و کاملا روشن و پرنور هستند.

انتخاب یک لوستر کاملا زیبا که توجهات را به سمت خود جلب می‌کند ظاهر اتاق را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد به طوری که می‌تواند آن را نازیبا و یا زیبا نشان دهد. حتی در مکان های غیرمنتظره‌ای مانند اتاق نوزاد یا رختشویی، صرفا همین تغییر دکوراسیون کوچک می‌تواند کل فضای اتاق را زیباتر کند.

6- لوازم روشنایی Capiz

صدف های Capiz یکی از پرکاربردترین متریال های طراحان برای ساخت جلوه‌ای لوکس بدون نیاز به هزینه زیاد است. چراغ آویز و لوسترهای ساخته شده با این مواد در طرح ها و قیمت های مختلفی عرضه می‌شوند، بنابراین برای پیدا کردن لوستری زیبا برای فضاهای ناهارخوری خود فروشگاه ها را بگردید.

با تمام زیبایی ظریف دو رنگ این صدف ها، شما نیازی به چیدمان میز عالی و فاخر ندارید، همین صدف ها برای زیبایی میز شما کافی هستند.

7- تزئینات طلایی

تبدیل یک قاب ساده به قاب زیبای طلایی آن را به مرکز توجه اتاق تبدیل می‌کند مخصوصا اگر اطراف آن توسط اثاثیه و مبلمان سفید احاطه شده باشد. از آن جایی که قاب ها بسیار نازک هستند، شما می‌توانید با اسپری رنگ ساده این کار را انجام دهید اگرچه ورقه‌های طلایی زیبایی و شیک بودن آن را یک درجه بالاتر می‌برد. چند ورقه طلایی تهیه کنید و یک بعد از ظهر از هنر دست خود برای ساخت قابی زیبا استفاده کنید نتیجه چیزی می‌شود که می‌تواند کل اتاق را تحت تاثیر قرار دهد.

8- لوازم دکوری مرمری

در یک آشپزخانه ساده، انتخاب چند متریال می‌تواند واقعا ظاهر آشپزخانه را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، این بدان معنا نیست که همه لوازم لوکس باید عناصر توکار باشند. یک یا دو لوازم دکوری زیبای ساخته شده از سنگ مرمر مانند تخته خوردکنی که در تصویر نشان داده شده می‌تواند ظاهر سنگ مرمر را به آشپزخانه بیاورد حتی اگر در جای دیگر به کار نرفته باشد.

 

نکته: تقابل سنگ مرمر با چوب و لوازم نرم یا بلوریجات زیبا به تثبیت این ایده کمک می‌کنند که متریال های با کیفیتی در آشپزخانه استفاده شده اند حتی اگر آن ها صرفا روی یک پیشخوان ساده قرار گرفته باشند.

در فضای اتاق پذیرایی ، یک ورقه سنگ مرمر را با کمی تلاش، دریل و یک جفت دستگیره کابینت می‌توان به سینی پذیرایی شیک و لوکس تبدیل کرد. یا این که به جای ساخت آن می‌توانید به سادگی از بوتیک لوازم خانگی آن را خریداری کنید.

علاوه بر آن، این سینی را می‌توانید بین اتاق ها جابه جا کنید که می توان گفت این نوعی سرمایه گذاری است که متعلق به همه اتاق های خانه است.

 در نهایت، برای این که لوازمی که روی آن هزینه کرده اید بهترین نما را داشته باشند باید در مواردی که امکانش هست لوازمی را که کمتر مورد علاقه تان است حذف و یا تعویض کنید. هر چه لوازم فضای تان کمتر باشد، هر کدام از لوازم تان خاص تر و نمایان تر دیده می شوند.

 

 

تحریریه پویانو