دکوراسیون آژانس هواپیمایی : اصول طراحی فضا

دکوراسیون آژانس هواپیمایی : اصول طراحی فضا

دکوراسیون آژانس هواپیمایی : آژانس های مسافرتی از دفاتری هستند که شما برای برنامه ریزی و مشاوره جهت سفرهای خود به آن ها مراجعه می کنید. طراحی داخلی این دفاتر، اصول خاصی را دربر دارد که در رسیدن فضا به استاندارد عملکرد نقش مهمی ایفا می کنند. در این مطلب، چند نمونه از این استانداردها و اصولی که توجه به آن ها در طراحی دکوراسیون آژانس های مسافرتی ضرورت دارد را بررسی خواهیم کرد. همراه پویانو باشید.

همان طور که می دانید، اکثر آژانس های مسافرتی، خدماتی مثل مشاوره را نیز در کنار زمانبندی و برنامه ریزی سفر به مراجعه کنندگان ارائه می دهند. به همین خاطر است که باید در چنین دفاتری، فضای مخصوصی جهت مشاوره افراد با کارکنان آژانس فراهم شود. این فضا را می توان با قرار دادن صندلی در طرف دیگر کانترهای ارائه خدمات ایجاد کرد. در برخی از دفاتر نیز علاوه بر مورد ذکر شده، فضاهای مجزایی مانند فضای ایجاد شده در تصویر زیر جهت مشاوره با کارکنان یا مشاوره مراجعه کنندگان با یکدیگر وجود دارد که می تواند به عنوان فضای انتظار نیز مورد استفاده قرار گیرد.

جذابیت فضا از دیگر فاکتورهایی است که در طراحی دکوراسیون آژانس های مسافرتی مد نظر قرار داده می شود. مسلما فضایی که جذاب است، در ترغیب مراجعه کنندگان نقش موثری خواهد داشت. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، سطح دیواره این آژانس هواپیمایی، روزنه هایی به شکل پنجره های هواپیما دارد که ایده جالبی برای دکوراسیون می باشد. ایده های دیگر نیز می توانند به همین شکل در طراحی داخلی فضاهای مشابه به کار بیایند.

اگر فضای آژانس مسافرتی کوچک باشد یا بخش های مجزایی را دربرگیرد که تفکیک آن ها از یکدیگر لازم به نظر برسد، استفاده از پارتیشن ها پیشنهاد می شود. پارتیشن بندی فضا یا همان بهره گیری از دیوارهای جداکننده می تواند بدون این که فضای اصلی خرد شود، بخش های مختلف آن را از هم تفکیک کند. در نمونه زیر می توانید استفاده از پارتیشن را به عنوان تفکیک کننده فضا ببینید که باکس های شفاف ولی مجزایی ایجاد کرده که می توانند به صورت جداگانه مورد استفاده قرار بگیرند.

وجود یک فضای نشیمن برای مشاوره گروهی و همچنین ایفای نقش به عنوان سالن انتظار نیز می تواند در فضای آژانس های مسافرتی مفید واقع شود. نمونه ای از این فضا را می توانید در تصویر زیر ببینید. دیگر نکته ای که در طراحی داخلی آژانس زیر به چشم می خورد، استفاده از رنگ های جذاب در طراحی دیوارهای آژانس است که مشابه آن ها در انتخاب صندلی های نشیمن نیز دیده می شود. این تناسب رنگ و استفاده موثر از جذابیت رنگ های انتخاب شده نیز فاکتور موثری در زیبایی دکوراسیون آژانس به شمار می رود.

آخرین مورد در دکوراسیون آژانس هواپیمایی ، توجه به اهمیت انتخاب مبلمان مناسب با در نظر گرفتن فضای موجود است. برای مثال، در تصویر زیر مشاهده می کنید که فضای آژانس کمی کوچک است، اما با در نظر گرفتن کوچکی فضا، انتخاب مبلمان به گونه ای انجام شده که در تناسب با فضا باشد. استفاده از مبلمان جمع و جور و چیدمان درست آن ها می تواند از نکاتی باشد که در طراحی دکوراسیون آژانس های کوچک به کار خواهد آمد.

 

 

 

 

دکوراسیون آژانس هواپیمایی

تحریریه پویانو

نظرات (8)

shamsatr21

مرسی عالیه.من خواننده همیشگی مطالب شما هستم

mohandes.rajabi

معماری داخلی آژانس هواپیمایی هم بزارید

niloofar

متشکر از مطلب جدیدی که گذاشتید.

simin.bigdeli

جالب بود.تشکر

zia.salimi

انجام هم میدین؟

ali

ممنون از شما