تغییر دکوراسیون نشیمن و پذیرایی با روش های ساده و موثر

تغییر دکوراسیون نشیمن و پذیرایی با روش های ساده و موثر

تغییر دکوراسیون نشیمن و پذیرایی ؛ دکوراسیون سالن نشیمن از جمله مواردی است که افراد برای تغییر آن تمایل زیادی نشان می دهند. محیط نشیمن به عنوان فضایی که به صورت مداوم مورد استفاده ما قرار می گیرد، ممکن است بعد از مدتی خسته کننده و کسالت آور شود. درست همین مواقع است که فکر یک تغییر بزرگ در ذهن ما به وجود می آید.

بسیاری از افراد با این که مدت هاست به دنبال گزینه ای برای تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن منزل خود هستند، هنوز هم در همان فضای سابق زندگی می کنند و مدام از این موضوع گلایه دارند که نمی دانند کدام قسمت را تغییر دهند. البته ناگفته نماند که هر تغییری در زندگی نیازمند یک تصمیم مناسب و اراده ای قوی است. به هر حال هر چه باشد، این مشکل خیلی ها بوده و هست که نمی توانند بهترین انتخاب را برای ایجاد موثرترین تغییر انجام دهند. گاهی اوقات یک تغییر کوچک و ناچیز هم می تواند روحیه و خلق و خوی شما را عوض کند و رنگ جدیدی به نشیمن منزل تان بدهد، اما تنها در صورتی که بدانید چه چیز را تغییر دهید و آن را به چه صورت درآورید.

شاید این دغدغه همیشگی بهانه خوبی باشد برای این که شما را به خواندن چند مورد از روش های موثر در تغییر دکوراسیون نشیمن دعوت کنیم. این روش ها می توانند راهنمای خوبی برای ذهن درگیر و فکر سردرگم شما باشند، پس پیشنهاد می کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

چند کوسن جدید تهیه کنید

یکی از کم دردسر ترین روش ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون نشیمن این است که کوسن های تان را عوض کنید. شاید با خواندن این پیشنهاد با خود فکر کنید که خریدن چند کوسن جدید چه تغییری می تواند ایجاد کند، اما مطمئن باشید ما چیزی را که بیهوده باشد به شما توصیه نخواهیم کرد. اگر کوسن هایی که قرار است جایگزین قبلی ها کنید طرح متفاوت و چشم گیری داشته باشند، شاهد خواهید بود که نه به صورت معجزه آمیز، ولی در حد خود محیط نشیمن شما را تغییر خواهند داد. اگر در انتخاب کوسن های جدید با جسارت عمل کنید و نمونه هایی را که دارای رنگ و طرح خاص هستند، به فضای نشیمن خود دعوت کنید، این پیشنهاد حتما جواب خواهد داد.

چیدمان جدیدی به مبلمان دهید

یک روش دیگر که هیچ خرجی روی دست شما نخواهد گذاشت و به خوبی ظاهر نشیمن تان را چندین درجه عوض خواهد کرد، عوض کردن مدل چیدمان مبلمان است. وقت مبلمان را از چیدمانی همیشگی شان خارج می کنید و به روش دیگری دور یکدیگر می چینید، قوانین منظور شده را می شکنید و این بزرگ ترین کاری است که می توان با دست خالی برای تغییر دکوراسیون انجام داد. یک ظاهر متفاوت را می توان به سادگی با ایجاد یک تغییر چشم گیر در نحوه چیدمان مبلمان خلق کرد. برای این کار باید سعی کنید تا نهایت حدی که امکان دارد، همه چیز را به هم ریخته و یک چیدمان جدید به وجود بیاورید.

رنگ فرش خود را تغییر دهید

این هم یکی از روش های نسبتا ساده ای است که می توانید با به کار گرفتن آن رنگ و روی جدیدی به نشیمن تان بدهید. فرش ها معمولا فضای زیادی را در نشیمن به خود اختصاص می دهند و به همین خاطر می توان گفت که کوچک ترین تغییر در طرح و رنگ آن ها قادر به تغییر ظاهر کل فضا خواهد بود. برای این که این گزینه را به قوی ترین شکل ممکن به اجرا بگذارید، بهتر است در صورت امکان، سبک فرش را هم تغییر دهید. هر چقدر فرش جدیدتان با قبلی ساز مخالف تری بزند، فضا نیز متفاوت تر دیده خواهد شد و به نظر می رسد یک انقلاب بزرگ در طراحی رخ داده، در حالی که چنین نبوده است.

در تغییر دکوراسیون نشیمن کمی رنگ به فضا اضافه کنید

رنگ یکی از آن عواملی است که می تواند دکور یک فضا را زیر و رو کند. این عامل را می توانید به قدری قدرتمند تصور کنید که حتی قادر است با اجرا شدن در مقیاسی ناچیز به تمایز بصری بزرگی بیانجامد. ما به شما می گوییم که اگر قرار است تنها یک روش برای تغییر دکوراسیون نشیمن خود انتخاب کنید و مایل هستید به کمک آن بیش ترین تاثیر را شاهد باشید، باید همین گزینه را به کار بگیرید. یک عنصر شاخص در فضا در نظر گرفته و رنگ آن را تغییر دهید. مهم نیست این عنصر دقیقا چه ماهیتی داشته باشد. تنها کافی است به خوبی به چشم بیاید. یک رنگ جدید می توان نشانه یک اتفاق نو باشد و به همین سادگی دکور شما را عوض می کند.

لوازم دکوری متفاوت داشته باشید

روش دیگری که می توان برای تغییر دکوراسیون به کار گرفت، استفاده از لوازم دکوراتیوی است که با انواع به کار گرفته شده قبلی متفاوت باشند. این یعنی شما باید تا می توانید تغییر لوازم دکوری خود را به شکل یک چالش ببینید. برای این که در این چالش موفق شوید و به نتیجه دلخواه خود برسید، باید از آن چه تا امروز به آن پایبند بوده اید، کمی فاصله بگیرید و به جای لوازم قبلی خود انواع جدید و متفاوتی را در تزیین دکور نشیمن مورد استفاده قرار دهید. لوازمی که از همه لحاظ با انواع قبلی متفاوتند. سبک، رنگ، اندازه و بسیاری از فاکتورهای دیگر را اجزای تشکیل دهنده این چالش تصور کنید.

لوستر خود را عوض کنید

گاهی اوقات افراد به دنبال ساده ترین گزینه برای تغییر هستند و تنها چیزی که می خواهند کمی تنوع است. در این مواقع می توان با تغییر یک عنصر خاص نیز به خواسته مورد نظر رسید. اگر به دنبال این هستید که بدون هیچ دردسری یک تغییر کوچک ولی جالب در فضا اعمال کنید، می توانید به سراغ لوستر قدیمی خود رفته، آن را از محل خود جدا کرده و یک مدل جدید را جایگزین نمایید. مطمئنا این کار نمی تواند دکوراسیون شما را کاملا دگرگون کند، اما تاثیری که می گذارد را نمی توان نادیده گرفت؛ خصوصا اگر در انتخاب لوستر جدید، هوشمندانه عمل کنید و به دنبال یک مدل خاص باشید.

تغییر دکوراسیون نشیمنیک قفسه جدید خریداری کنید

همان روش قبلی را می توان در مقیاس بزرگ تر و به نحو دیگری نیز اجرا کرد. قفسه ها از جمله لوازمی به شمار می آیند که معمولا در نقش دکوراتیو خوب ظاهر شده و قسمت قابل توجهی از دکور را تشکیل می دهند. به همین خاطر است که تغییر قفسه ها می تواند ایده خوبی برای ایجاد یک تغییر نسبتا بزرگ باشد. این روش شاید کمی نسبت به برخی موارد پر خرج تر باشد، اما گزینه خوب و ایده آلی خواهد بود. سعی کنید قفسه جدیدتان با مدل قبلی در رنگ و طرح تفاوت داشته باشد تا پول خود را بیهوده خرج نکرده باشید.

یک گلدان به خانه بیاورید

اگر به دنبال تغییر دکوراسیون نشیمن هستید، حوصله دردسر روش های مذکور را ندارید و جای فضای سبز در نشیمن تان خالی است، دست به کار شوید و یک گلدان برای خود پیدا کنید. گیاهان همیشه گزینه خوبی برای عوض کردن حس و حال یک فضا به شمار رفته و می روند و خرید آن ها خرج چندانی در بر ندارد. این مزیت را هم به دیگر خصوصیات مثبت آن ها اضافه کنید که جای زیادی نمی گیرند و در عین حال می توانند ظاهر فضا را تغییر دهند. اگر تا امروز گیاهان را به نشیمن خود دعوت نکرده اید، بیش تر از این منتظر نمانید و با یک گلدان بزرگ و زیبا نشیمن خود را به شکل جدیدی در بیاورید.

 

 

تغییر دکوراسیون نشیمن

تحریریه پویانو