ترفند های گرمایشی در دکوراسیون زمستانی

این زمستان را در گرما سپری کنید!

ترفند های گرمایشی در دکوراسیون زمستانی

با سرد شدن هوا و نزدیک تر شدن فصل زمستان ، می توانید با روش های مناسب گرمایشی، فضایی گرم و راحت را به محیط زندگی خود ببخشید و فصل سرما را در گرمایی لذت بخش سپری کنید. اما آیا می دانید برای رسیدن به چنین فضایی چه اقداماتی را باید انجام دهید و چه انتخاب هایی در پیش رو دارید؟ برای پاسخ به این پرسش و آشنایی با ترفند های گرمایشی در دکوراسیون زمستانی با پویانو همراه باشید:

تفاوتی ندارد که که کدام روش گرمایشی را برای خانه انتخاب کنید

  • برای شروع…

هنگام استقبال از ماه های سرد و یک دکوراسیون زمستانی ، قبل از هر چیزی باید تصمیم بگیرید که می خواهید خانه خود را چگونه گرم کنید. تفاوتی ندارد که که کدام روش گرمایشی را برای خانه انتخاب کنید، حتی ممکن است که بخواهید در هر اتاق روش متفاوتی را به کار ببرید، اما اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که تاثیر گذار ترین و کارآمد ترین روشی که برای خانه و خانواده شما مناسب است را انتخاب کنید.

ممکن است تغییر در قیمت برق و گاز شما را گمراه کند که کدام روش را انتخاب کنید. اما فراموش نکنید که بدون نشستن در اتاق سرد و تاریک نیز می توانید مقادیر قبض ها را با استفاده از انرژی کمتر، کاهش دهید.

اقدامات اولیه

  • اقدامات اولیه

زمانی که صحبت به گرم کردن خانه می رسد، با در نظر گرفتن سیستم های گرمایشی برقی، گازی یا مدل های دیگر، اولین نکاتی که باید مورد توجه قرار دهید، ابعاد مکان مورد نظر و شرایط آن است. برای مثال اگر می خواهید مکان را با سیستم گرمایشی گازی، گرم کنید، قبل از هر اقدامی، زمینه های مورد نیاز آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر در اتاق منبع گرمایشی دیگری وجود دارد، باید نوع سوخت و راحتی نصب آن را نیز در نظر بگیرید.

اتاق های که جهت آن ها رو به شمال قرار دارد، در فصل زمستان فضای سردتری خواهند داشت.

اتاق های که جهت آن ها رو به شمال قرار دارد، در فصل زمستان فضای سردتری خواهند داشت. به همین دلیل سیستم های گرمایشی ای مانند شومینه های برقی که صفحه شیشه ای بزرگی داشته و در داخل آن تصویری از آتش وجود دارد، فضای گرم تری را به اتاق های شمالی خواهند بخشید. اگر نمی توانید سیستم گرمایش گازی را در مکان ایجاد کنید، سیستم های گرمایشی برقی انتخاب مناسب و به جایی خواهند بود.

گرمایش هوشمند چیست؟

  • گرمایش هوشمند چیست؟

با استفاده از ترموستات های نسل جدید می توانید صورتحساب ها و قبض های خود را کنترل کنید. سیستم گرمایشی ترموستاتیک به شما این امکان را می دهد تا میزان دما را از راه دور کنترل کنید. ترموستات های هوشمند از جمله سیستم های گرمایشی کارآمدی هستند که به شما این امکان را می دهند تا با استفاده از تلفن همراه، لپ تاپ یا تبلت، سیستم گرمایشی و آب گرم  خانه خود را کنترل کنید. با این روش می توانید از خانه، محل کار و یا هر مکان دیگری میزان گرمای خانه را زیر نظر داشته باشید. این سیستم های نسل جدید شامل ویژگی ها و برنامه های کاربردی ای مانند “حالت تعطیلات” و “گرمایش سریع” نیز هستند.

هم چنین با رنگ آمیزی این ترموستات ها به رنگ های خیره کننده می توانید تغییری قابل توجه در دکوراسیون محیط زندگی خود ایجاد کنید. اگر چه گرمای آتش واقعی بسیار لذت بخش تر است، اما با صرف مقداری پول برای یک سیستم هوشمند، می توانید خانه خود را با کارآیی بیشتری گرم کنید.

انتخاب یک سیستم گرمایشی جدید

  • انتخاب یک سیستم گرمایشی جدید

در میان سیستم های گرمایشی موجود، مناسب ترین آن ها را برای محیط زندگی خود انتخاب کنید. تفاوتی ندارد آتش مصنوعی را برای گرمایش خانه انتخاب کنید یا آتش واقعی، در هر صورت فضایی گرم و دلنشین در محیط خانه ایجاد خواهد شد. اما بهتر است که کدام منبع گرمایشی را انتخاب کرد؟

گرمایش گاز سوز

  • گرمایش گاز سوز

محبوب ترین نوع سوخت، گاز است، زیرا سوختی تمیز و سریع بوده و کنترل کردن آن راحت است. هم چنین بازدهی بالایی داشته و به شکل های متنوعی قابل استفاده است. محبوب ترین وسیله گازسوز برای ایجاد گرما در محیط خانه، شومینه است. آخرین مدل های فناوری گازسوز با 4.8 کیلووات قدرت، راندمان حرارتی ای تا 89 ٪ به همراه دارند. همین موضوع باعث می شود تا بدون پرداخت قبوض سنگین، منبع حرارتی کافی و مورد نیاز خانه را تامین کنید. امروزه می توانید بدون نیاز به دودکش های سقفی و با استفاده از دودکشی که خروجی آن بر روی دیوار است، به راحتی سیستم گرمایشی گاز سوز را در محیط خانه خود ایجاد کنید.

  • گرمایش برقی

در مکان هایی که امکان ایجاد سیستم گرمایشی گازسوز وجود ندارد، سیستم های برقی جایگزین مناسبی خواهند بود. سیستم گرمایشی برقی به راحتی قابل اجرا بوده و در مدت کوتاهی می توانید گرمایش مورد نیاز خود را ایجاد کنید. برای ایجاد این سیستم در خانه با یک برقکار واجد شرایط ارتباط بر قرار کنید. سیستم های گرمایشی برقی، به خصوص شومینه های برقی را می توان بدون نیاز به هرگونه دودکش یا لوله، در هر نقطه ای از خانه به کار برد.

گرمایش برقی

شومینه های برقی دارای سبک های متفاوتی بوده و بدون نیاز به جای مخصوص، می توانند بر روی هر یک از دیوار ها و یا در مدل های دیگر، بر روی زمین قرار داده شوند. این سیستم گرمایشی نیاز به سرویس های دوره ای نداشته و گار مونواکسیدکربن تولید نکرده و 100 ٪ کارآمد است. این سیستم گرمایشی فضایی گرم و صمیمی به محیط خانه بخشیده و برای راحتی بیشتر می توانید مدل های کنترلی آن ها را انتخاب کنید که از راه دور قابل کنترل هستند.

شومینه های برقی دارای سبک های متفاوتی بوده و بدون نیاز به جای مخصوص

  • گرمایش هیزمی!

سیستم گرمایشی هیزمی که در واقع روشی قدیمی و سنتی برای ایجاد گرما به شمار می روند، امروزه هم برای خانه های کلاسیک و هم برای خانه های مدرن قابل استفاده و ایده آل هستند. قبل از این که این مدل را انتخاب کنید، تصمیم بگیرید که از چه منبع انرژی ای می خواهید استفاده کنید: هیزم و یا سوخت های جامد (زغال سنگ یا زغال های غالبی بدون دود).

هر کدام از آن ها به نوع متفاوتی می سوزند و با توجه به این مورد، بخاری های هیزمی به گونه ای طراحی شده اند که بهترین عملکرد را داشته باشند. در بخاری ها یا شومینه های هیزمی، برای رسیدن به دمای مطلوب به زمان بیشتری نیاز است، اما حتی پس از خاموش شدن آتش نیز همچنان به حفظ گرما ادامه می دهند.

گرمایش هیزمی!

شاید تصور کنید که سیستم گرمایشی هیزمی سال ها است که منسوخ شده و دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد. اما حقیقت این است که هنوز در بسیاری از کشور ها و در نقاط مختلف جهان، شومینه ها و بخاری های هیزمی هم چنین محبوبیت خود را حفظ کرده و برای ایجاد گرما مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه بخاری های هیزمی در مدل های متنوع و زیبایی تولید می شوند که هم امنیت بالایی داشته و هم با هر نوع طراحی داخلی هماهنگی می یابند.

این که از چه نوع منبع گرمایشی و کدام سیستم برای ایجاد گرما در محیط زندگی خود استفاده کنید،

این که از چه نوع منبع گرمایشی و کدام سیستم برای ایجاد گرما در محیط زندگی خود استفاده کنید، علاوه بر شرایط محیط، به سلیقه شخصی شما نیز بستگی دارد. با توجه به موارد موجود و بررسی دقیق آن ها می توانید مناسب ترین گزینه را برای خانه و خانواده خود انتخاب کنید. پس اگر خانه شما دارای گرمایش مناسبی نیست، هم اکنون دست به کار شده و سیستم گرمایشی کارآمدی را تا قبل از زمستان ایجاد کنید.

گرمایش هیزمی

 

 

دکوراسیون زمستانی

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو