اجرای 10 ایده دکوری برای کاهش استرس در فضاهای داخلی منزل

ایده های دکوری برای کاهش استرس در فضاهای داخلی

اجرای 10 ایده دکوری برای کاهش استرس در فضاهای داخلی منزل

ایده دکوری برای کاهش استرس : زندگی در دنیای مدرن هزاران امتیاز مثبت را به زندگی ما افزوده است، امتیازاتی مانند تکنولوژی، کیفیت، زیبایی و غیره، اما همان گونه که هر دوره و هر عصری خوبی ها و بدی هایی دارد، این دنیای مدرن نیز با سرعت بالایی که دارد معایبی را نیز به همراه خواهد داشت. همانطور که حتما می دانید در راس این معایب، استرس و نگرانی قرار دارد. امروزه به دلیل زندگی فشرده کاری و شلوغی و ساختار پر تحرک شهری با بیماری های متنوعی روبه رو هستیم که به دلیل استرس بروز می کنند.

عوامل متعددی مانند تلاش برای انجام به موقع کار ها، مشکلات اقتصادی و نگرانی از آینده، در زندگی روزمره ما بسیار تاثیر گذار هستند. اما قبل از هر چیز این موضوع را به خاطر داشته باشید که برای حل هر مشکلی راه حلی وجود دارد و برای زمان هایی که مشکلات روحی ای مانند استرس بروز می کنند می توانید با ایجاد تغییراتی در محیط اطراف و ایجاد فضایی برای کمک کردن به حال روحی خود، مشکل را حل کنید.

ایده های دکوری برای کاهش استرس در فضاهای داخلی

دلیل محکمی وجود دارد که کارشناسان تاکید می کنند تا محیط زندگی خود را به گونه ای طراحی کنید تا بازتابی از شما و سبک زندگیتان باشد. نقش محیط فیزیکی اطراف شما با تاثیر روحی و روانی که بر روی شما ایجاد کرده و نقشی که در زندگیتان ایفا می کند، از آن چه که تصور می کنید بیشتر است. به همین دلیل برای افرادی که با هر مسئله ای دچار استرس شده، احساس نگرانی شدید کرده و یا دچار بیماری پانیک هستند، کوچک ترین جزئیات در دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

با توجه به برخی از ایده های دکوراتیو می توانید محیط زندگی خود را از استرس و نگرانی پاک کنید. با پویانو همراه باشید:

ایده های دکوراتیو می توانید محیط زندگی خود را از استرس و نگرانی پاک کنید. با پویانو

10 ایده دکوری برای کاهش استرس در فضا های داخلی

  1. استرس را بیرون از خانه رها کنید

برای بسیاری از افراد دلایل اصلی بروز استرس و نگرانی در محیط بیرون از خانه قرار دارد و برای بسیاری، این عوامل در محیط کار بروز می کنند. به همین دلیل است گاهی تنها درمان رفتن به خانه و استراحت کردن است. به همین دلیل این که خانه چگونه از ما استقبال می کند از اهمیت بالایی برخوردار است! معمولا راهروی ورودی خانه ها در دکوراسیون داخلی از اهمیت کمتری برخوردار می شود، اما در واقع این نگرش بسیار اشتباه است.

فراموش نکنید که برای این که بتوانید هنگام ورود به خانه استرس را پشت درب رها کنید، باید ورودی ای نشاط بخش، راحت، گرم، دوستانه، استقبال کننده و جذاب داشته باشید. به همین دلیل تلاش کنید تا به راهروی ورودی خانه خود شخصیتی دوست داشتنی بخشیده و بر اساس سلیقه شخصی خود آن را دکوراسیون کنید.

استرس را بیرون از خانه رها کنید

  1. گیاهان سبز و درختان خانگی!

یکی از مواردی که متخصصان با اطمینان در مورد آن صحبت می کنند این است که حضور در اتاقی که گیاهان سبز و طبیعی در آن قرار دارند به کاهش استرس کمک می کند. به ویژه گیاهان و درختان بزرگ خانگی با تازه کردن هوای اتاق یکی از موثرترین و زیباترین ایده دکوری برای کاهش استرس به شمار می روند.

گیاهان سبز و درختان خانگی!

  1. از قدرت آرامش بخش رنگ آبی بهره ببرید

این یک حقیقت است که تنالیته های مختلف رنگ آبی سرعت گردش خون را کاهش داده و از نظر علمی ثابت شده است که باعث آرامش انسان می شود. به همین دلیل از این رنگ در دکوراسیون محیط زندگی خود استفاده کنید. حتی رنگ کردن تنها یک دیوار به رنگ آبی باعث می شود تا اتاق به مکانی آرام و متعادل تبدیل شود.

از قدرت آرامش بخش رنگ آبی بهره ببرید

  1. تمام شلف ها و طبقات را با وسیله پر نکنید!

محیط های شلوغ و فشرده، ترس ها و استرس های انسان را افزایش می دهند و قطعا شما نیز حسی را که باعث افزایش میزان استرس می شود در محیط زندگی خود نمی خواهید. یکی از مواردی که معمولا به ذهن افراد خطور نمی کند، اما زمانی که اجرا شود تاثیر به سزایی ایجاد خواهد کرد، ایجاد فضای خالی در شلف ها و قفسه های بازی است که در خانه وجود دارند. یعنی نیازی نیست که تمام طبقات و کتابخانه خود را با اشیاء پر کنید. شلف هایی که نیمی از آن ها خالی باشند فضایی باز و آرام ایجاد کرده و به وسیله ای آرامش بخش و دکوراتیو تبدیل می شوند.

تمام شلف ها و طبقات را با وسیله پر نکنید!

  1. محیط اطراف خود را مرتب نگه دارید

نا منظم و نا مرتب بودن مکان نیز مانند شلوغی و ازدیاد، یکی از دلایل افزایش ترشح هورمون کورتیزول که هورمون استرس است به شمار می رود. همانطور که در مورد شلف ها و قفسه ها گفته شد، در چیدمان مبلمان و لوازم نیز از شلوغی دوری کنید. دکوراسیون های مینیمال خیلی سریع مرتب شده و این گونه جایی برای شلوغی و بهم ریختگی فضا باقی نمی ماند. با این روش می توانید محیطی آرامش بخش و دور استرس برای خود ایجاد کنید.

چیدمان مبلمان و لوازم نیز از شلوغی دوری کنید. دکوراسیون های مینیمال

  1. محیطی آرام و دور از تکنولوژی طراحی کنید

امروزه تکنولوژی مانند معجزه ای است که زندگی ما را بسیار آسان کرده است. اما این موضوع بدین معنا نیست که در هر لحظه و هر مکانی باید با تکنولوژی زندگی کنیم. لوازم تکنولوژی در هر لحظه کنار ما هستند، تلفن ها را از دست خود رها نمی کنیم، تبلت و کامپیوتر هر لحظه پیش روی ما قرار دارند و … در حالی که انسان برای رسیدن به تعادل باید لحظاتی را دور از تکنولوژی سپری کند. به همین دلیل نقطه ای از خانه، حتی مکانی کوچک را به محلی مخصوص برای استراحت خود تبدیل کنید تا در آن به دور از هر ابزار تکنولوژی بتوانید لحظاتی را در آن خیال پردازی کرده، فکر کنید و کتاب بخوانید.

گذراندن تنها نیم ساعت از روز در این مکان تاثیری مانند مدیتیشن ایجاد کرده و به کاهش میزان استرس روزانه کمک خواهد کرد.

مدیتیشن ایجاد کرده و به کاهش میزان استرس روزانه

  1. گل های تازه را روی میز غذاخوری قرار دهید

میز غذاخوری یکی از مکان هایی است که باعث رفع خستگی شده و عاملی برای بازسازی فیزیکی به شمار می رود و هر چه فضایی تازه و لذت بخش داشته باشد به همان میزان تاثیر مثبت ایجاد خواهد کرد. گل های تازه و خوش بو از جمله معجزاتی هستند که به تنهایی می توانند فضای میز غذاخوری را تغییر دهند. برای این که زندگی ای به دور از استرس داشته باشید تا جای ممکن گل های تازه را خریداری کرده و یا خودتان گل های فصلی را بکارید و بر روی میز غذا خوری قرار دهید.

گل های تازه را روی میز غذاخوری قرار دهید

  1. روشنایی مناسب

لوازم روشنایی در واقع یکی از موارد اصلی در دکوراسیون هستند که یک ایده دکوری برای کاهش استرس است که بر حال روحی تاثیر به سزایی ایجاد می کنند. نور های قوی و درخشان انسان را خسته کرده و میزان استرس را افزایش می دهند. هم چنین مکان های بسیار کم نور و تاریک نیز باعث ایجاد افسردگی می شوند. به همین دلیل باید سیستم روشنایی ای را در محیط زندگی خود ایجاد کنید که چشم را به خود خیره نکند، نوری آرام داشته باشد که ظاهری ساختگی به فضا نبخشد اما متعادل باشد، روشن کننده اما اغراق آمیز نباشد و مکان را به درستی روشن کند.

لوازم روشنایی در واقع یکی از موارد اصلی در دکوراسیون

  1. تعداد آینه ها را کم کنید

بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه روانشناسی لندن نگاه کردن بیش از اندازه به آینه می تواند باعث بروز استرس و نگرانی هایی در مورد ظاهر افراد شود و این موضوع می تواند تاثیری منفی در روند زندگی آن ها داشته باشد. از آن جایی که امروزه استاندارد های زیبایی زندگی تمام انسان ها را تحت تاثیر قرار داده است، کارشناسان توصیه می کنند که برای کاهش تاثیر این موضوع تعداد آینه های موجود در خانه را کاهش دهید.

البته آینه یکی از عناصر ضروری در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی به شمار می رود، اما امروزه به ویژه در خانه های کوچک برای بزرگ تر نشان دادن محیط از آینه های متعددی در نقاط مختلف استفاده می شود. شاید با کم کردن تعدادی از آینه ها میزان استرس شما نیز کاهش یابد.

آینه یکی از عناصر ضروری در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

  1. در اتاق خواب محیطی آرام ایجاد کنید

خواب سالم یکی از مواردی است که در دنیای امروزی بسیار به آن نیازمند هستیم. زیرا این یک حقیقت اثبات شده است که امروزه به دلیل استشمام هوای آلوده، تاثیر مصرف مواد غذایی فرآوری شده، تاثیرات ابزارهای تکنولوژی و اینترنت، به دلیل استرس و تلاش کاری و به دلیل نگرانی های شخصی دیگر نمی توانیم مانند گذشته خوابی سالم و بدون وقفه را تجربه کنیم. به همین دلیل یکی از مهم ترین راه های کنترل میزان استرس،  دکوراسیون مناسب اتاق خواب است. اتاق خواب باید تا جای ممکن به شکلی مینیمال، آرامش بخش و مرتب طراحی شود.

یک ایده دکوری برای کاهش استرس ایجاد فضای فنگ شویی است. برای مثال بر اساس فنگ شویی تخت خواب می تواند در مقابل درب ورودی اتاق خواب قرار بگیرد، اما درب باید دقیقا وسط تخت قرار داشته باشد. این گونه می توانید به بالاترین میزان انرژی دست پیدا کرده و خواب آرامی را تجربه کنید.

در اتاق خواب محیطی آرام ایجاد کنید

 

 

 

ایده دکوری برای کاهش استرس

تحریریه پویانو