اشتباه در طراحی دکوراسیون داخلی : ۵ کاری که نباید انجام دهید

اشتباه در طراحی دکوراسیون داخلی : ۵ کاری که نباید انجام دهید

اشتباه در طراحی دکوراسیون داخلی ؛ دنیای طراحی داخلی با ابعاد مختلفی که دارد، مسلما اشتباهاتی را نیز در بر می گیرد. بسیاری از این اشتباهات ناشی از درک نامناسب افراد از اصول دکوراسیون بوده و عموما به خاطر در نظر گرفتن برخی نکات ساده که شاید در حین طراحی فضا یا خرید مبلمان از نظر دور می مانند، اتفاق می افتد. در این مطلب به چند نمونه از رایج ترین انواع این اشتباهات خواهیم پرداخت.

برای آشنایی با اشتباهاتی که نباید در طراحی فضای منزل خود مرتکب شوید، با پویانو همراه باشید.

۱. خودتان را گرفتار مد نکنید

فقط به خاطر این که یک سبک، طرح یا رنگ خاص مد شده، خودتان را ملزم به پیروی از آن نکنید. به هیچ وقت درگیر مد نشوید، مگر این که یک طرح را واقعا دوست داشته باشید. طرح هایی که مد می شوند، به همان سرعتی که به میان آمده اند، از میان نیز می روند و در چنین شرایطی اگر شما بخواهید همیشه پیرو مد باشید، تقریبا باید در طی مدت های بسیار کوتاه دکوراسیون خانه خود را مدام از شکلی به شکل دیگر تغییر دهید تا به روز باشید. طرح هایی که در یک بازه زمانی خاص مد می شوند، معمولا به خاطر داشتن ویژگی های خاص، بعد از مدتی شما را دلزده کرده و حتی اگر به دنبال مد جدید هم نباشید، احتمالا مجبور به تغییر آن ها ها خواهید بود. در مقابل، طرح هایی هم هستند که همیشه زیبایی خاص خود را داشته و هیچ وقت خسته کننده نمی شوند. سعی کنید در طرح های انتخابی خود از مواردی استفاده کنید که همیشه جذاب و متناسب هستند.

۲. از مبلمان رنگین کمان نسازید

اشتباه در طراحی دکوراسیون داخلی ؛ یکی از اشتباهات دیگر در طراحی دکوراسیون، به کارگیری رنگ های زیاد از حد است. در چنین حالتی که می توان آن را به اصطلاح رنگین کمان نامید، تقریبا هیچ رنگی از نظر دور نمانده و مجموعه کاملی از همه انواع در مبلمان قابل مشاهده هستند. درست است که رنگ می تواند به فضای منزل شما جان دهد، اما این بدان معنی نیست که پالت رنگ های دکوراسیون خود را به رنگین کمان تبدیل کنید. یک فضا که در انتخاب رنگ های تشکیل دهنده آن بیش از حد دست و دلبازی به خرج داده شده، نهایتا به بدترین فرم ممکن در خواهد آمد. اگر با رنگ های شاد میانه خوبی دارید و دوست دارید برای استفاده از خصوصیات روحیه بخش آن ها در انتخاب مبلمان خود استفاده کنید، دو یا سه رنگ با طیف مشابه و یا دارای تضاد معقول را برای طراحی انتخاب کنید.

۳. از طرح های شلوغ دوری کنید

طرح های بسیار شلوغ از دیگر مواردی هستند که نباید در طراحی دکوراسیون گرفتار آن ها شوید. الگوها در صورت استفاده مناسب همیشه یکی از گزینه های جالب در طراحی دکوراسیون به شمار می روند، اما اگر در استفاده از این الگوها افراط کرده و از چندین طرح مختلف که هیچ تناسبی با یکدیگر ندارند در طراحی استفاده کنید، احتمالا با یکی از بدترین انواع شکست در طراحی داخلی مواجه خواهید شد. به طور کلی، استفاده از الگوهای بیش از حد شلوغ و متنوع فضا را کوچک و آشفته نشان می دهد و باعث خسته شدن چشم می شود. سعی کنید در صورت تمایل به استفاده از الگوها، یک یا دو نوع خاص که با یکدیگر تناسب دارند را برگزیده و به میزان مناسب و متعارف در طراحی به کار ببرید.

۴. همه چیز را به یک رنگ در نیاورید

اشتباه در طراحی دکوراسیون داخلی ؛ این هم یکی دیگر از اشتباهاتی است که به وفور در طراحی دکوراسیون داخلی دیده می شود. تناسب رنگ های به کار رفته در یک فضا به این معنی نیست که همه چیز باید به یک رنگ و در یک طیف در نظر گرفته شوند. تناسب و هارمونی رنگ های تشکیل دهنده یک فضا به معنای استفاده از رنگ هایی است که با یکدیگر همنشینی مناسبی ایجاد می کنند. این موضوع شامل رنگ هایی با تم و طیف متفاوت و حتی متضاد نیز می شود. چه بسا گاهی استفاده از تضاد در همنشینی رنگ ها از انتخاب همه رنگ ها در یک طیف یا زمینه خاص بهتر جواب می دهد. بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ دیواره، مبلمان و لوازم دکوراتیو تنها روی یک رنگ خاص و طیف های آن تمرکز نکنید.

۵. در فضای کوچک رنگ تیره به کار نبرید

آخرین چیزی که یک منزل کوچک نیاز خواهد داشت، کوچک تر شدن فضاست. این دقیقا همان کاری است که یک دکوراسیون تیره با فضای مورد نظر شما می کند. رنگ های تیره، بسته به میزان تیرگی شان نور را تا حدود زیاد و گاهی به طور کامل به خود جذب کرده و از بازتاب آن جلوگیری می نمایند. به همین دلیل است که این رنگ ها عموما فضا را کوچکتر از آن چیزی که در واقعیت هست، جلوه می دهند و از این رو استفاده از آن ها در فضاهای کوچک جزو اشتباهاتی به شمار می رود که هرگز نباید مرتکب شوید. اگر به استفاده از رنگ های تیره علاقه دارید، می توانید یک قسمت کوچک از دکور خود را به آن ها اختصاص دهید، به نحوی که بر کوچک به نظر رسیدن فضا تاثیر نگذارند.

اشتباه در طراحی دکوراسیون داخلی

 

 

 

اشتباه در طراحی دکوراسیون داخلی

تحریریه پویانو