اتاق ورزش خانگی ، تبدیل یکی از اتاق های خانه به سالن ورزشی !

اتاق ورزش خانگی

اتاق ورزش خانگی ، تبدیل یکی از اتاق های خانه به سالن ورزشی !

اتاق ورزش خانگی : افرادی که زندگی شهری را انتخاب می کنند، برای این که بتوانند بعد از فعالیت های روزانه استرس خود را رفع کرده و زندگی سالمی داشته باشند لازم است که به طور مرتب ورزش کنند. این که ورزش را به بخشی از زندگی خود تبدیل کنید آن قدر ها که تصور می کنید کار دشواری نیست. تبدیل ورزش به بخشی از زندگی برای داشتن عمری سالم، نقش مهمی را در نظم زندگی ما ایفا می کند. میزان استفاده از سالن های ورزش در زمان های اخیر بسیار افزایش یافته است، اما امروزه برای جلوگیری از اتلاف وقت و ایجاد شرایط کاربردی تر، در خانه ها نیز اتاق ورزش خانگی طراحی می شوند.

اگر ورزش بخشی از زندگی شما به شمار می رود، طراحی یک اتاق ورزشی در خانه راه حل ایده آلی خواهد بود و کار شما را ساده تر خواهد کرد. در این مطلب به طراحی اتاق ورزش در خانه خواهیم پرداخت که باعث می شود تا راحت تر ورزش کرده و انرژی و سلامت خود را حفظ کنید. برای آشنایی بیشتر با نکات کلیدی در طراحی اتاق ورزش خانگی با پویانو همراه باشید:

اتاق ورزش خانگی

برای این که ورزش را به بخشی از زندگی خود تبدیل کنید نیازی نیست که هزینه های زیادی را متحمل شوید. شاید برای سالن های فیتنس و ورزش حرفه ای هزینه های زیادی پرداخت شوند، اما با هزینه های کمتر نیز می توانید به یک اتاق ورزش خانگی دست پیدا کنید.

یکی از امتیازات وجود اتاق ورزش در خانه جلوگیری از اتلاف وقت است، زیرا مسافتی که میان سالن ورزش و خانه وجود دارد باعث می شود تا بخشی از وقت شما از بین برود. تنها برای استفاده از دستگاه هایی مانند دوچرخه ثابت و یا تردمیل می توان این مسافت را از بین برده و از اتلاف وقت جلوگیری کرد.

باشگاه خانگی

  • راحتی ورزش در منزل

نیاز به تحرک بعد از کارهای روزانه اجتناب ناپذیر است. معمولا ما انسان ها با سرد شدن هوا مکان های سرپوشیده را به فضاهای باز ترجیح داده و بیرون رفتن به کاری دشوار تبدیل می شود. بدون شک وجود لوازمی که برای ورزش کردن به آن ها احتیاج دارید در محیط خانه، راحتی بسیاری را به همراه خواهد داشت. برای این منظور می توانید یکی از اتاق های خانه را به شکلی مدرن و دلباز طراحی کرده و مکانی مناسب برای ورزش کردن ایجاد کنید.

استفاده از پارکت لمینت چوبی و رنگ روشن برای دیوار ها فضایی دلباز و فرح بخش را برای ورزش کردن ایجاد خواهد کرد. هم چنین با نصب قفسه های باز می توانید لوازم ورزش مورد نیاز خود را به راحتی سازماندهی کرده و اتاقی مرتب داشته باشید. در کنار ابزار و لوازم ورزشی می توانید از آثار هنری نیز برای تزئین این اتاق استفاده کرده و فضایی مدرن و ظریف ایجاد کنید تا در زمان ورزش لحظات دلنشینی را سپری کنید.

باشگاه ورزشی خانگی

  • ترفند های کارآمد برای اتاق ورزش خانگی کوچک

افرادی که در شهر های شلوغ زندگی می کنند، نیاز دارند تا برای طراحی آپارتمان هایی که رفته رفته کوچک تر می شوند از ترفند های دکوراسیون استفاده کنند. برای اتاق های کوچک لازم است که از رنگ های روشن استفاده شود. اگر می خواهید در اتاقی کوچک فضایی برای ورزش کردن ایجاد کنید بهتر است که پوشش زمین و رنگ دیوار ها و سقف را در رنگ های روشنی مانند سفید انتخاب کنید تا مکان بزرگ تر و دلباز تر از آن چه که هست احساس شود.

اگر در اتاق پنجره وجود دارد، دستگاه های ورزشی را رو به پنجره قرار دهید تا بتوانید هنگام ورزش کردن از فضای باز و منظره پیشه رو بهره ببرید. هم چنین فراهم کردن سیستمی برای گوش کردن به موسیقی در هنگام ورزش می تواند کیفیت ورزش کردن را افزایش دهد.

ترفند های کارآمد برای اتاق ورزش خانگی کوچک

  • تناسب دستگاه های ورزشی با موقعیت و ابعاد اتاق ورزش

زمانی که می خواهید اتاق ورزشی طراحی کنید باید این کار را بر اساس لوازم ورزشی و اکسسوار هایی که می خواهید به کار ببرید انجام دهید. با اندازه گیری مکان و لوازم و طراحی مناسب می توانید از فضای موجود بیشترین استفاده را ببرید. زمانی که می خواهید یک اتاق را به اتاق ورزش تبدیل کنید، آن را تخلیه کرده و یا دیوار های آن را اندازه گیری کنید. برای این که بتوانید فضای مورد نیاز دستگاه های ورزشی را به درستی محاسبه کنید، حتما ابعاد آن ها را مورد بررسی قرار دهید. می توانید برای مشخص کردن نقشه چیدمان از کاغذ های شطرنجی نخصوص نقشه کشی در مقیاس های 50/1 و یا 100/1 استفاده کرده و ابعاد و اندازه ها را در آن مشخص کنید. با این روش علاوه بر طراحی و چیدمان مناسب اتاق، می توانید ابعاد و فضای داخل اتاق و فاصله بین دو عدد از تجهیزات ورزشی مورد نیاز را نیز اندازه گیری کنید.

تناسب دستگاه های ورزشی با موقعیت و ابعاد اتاق ورزش

  • مکان های نگه داری از اکسسوار های ورزشی

برای نظم بخشیدن و جمع آوری لوازم و اکسسوار های ورزشی ای که در طول ورزش کردن نیاز های شما را برطرف می کنند می توانید کمد و یا فضاهایی را برای نگه داری از این لوازم طراحی کنید. برای لوازم و اکسسوار های ورزشی ای که بسیار مورد استفاده بوده و زیاد به آن ها نیاز دارید، سیستم قفسه بندی باز بهترین انتخاب خواهد بود. می توانید ابعاد این قفسه را بسته به ابعاد لوازم ورزش موجود مشخص کرده و فضایی بی نهایت کار آمد و منظم را ایجاد کنید. قطعا نمی خواهید در حالی که برای زندگی سالم تر ورزش می کنید، فضای شلوغ و آزار دهنده ای را ایجاد کنید که باعث خستگی چشم ها شود.

مکان های نگه داری از اکسسوار های ورزشی

  • استفاده از آینه برای ایجاد عمق در باشگاه خانگی

می توانید از آینه ها، هم به عنوان عناصری زیبایی بخش و هم به عنوان عناصری کارآمد استفاده کرده و کار خود را ساده تر کنید. زمانی که در اتاق ورزش کمد هایی را برای نگه داری از لوازم ورزشی طراحی می کنید، می توانید درب های آینه ای برای آن ها به کار برده و با یک تیر دو نشان بزنید. هم چنین می توانید یک و یا دو عدد از دیوار های اتاق را با آینه پوشانده و با این روش به اتاق عمق و وسعت بیشتری ببخشید. این روش برای اتاق های کوچک بسیار کارآمد خواهد بود.

استفاده از آینه برای ایجاد عمق در باشگاه خانگی

  • دکوراسیون اتاق ورزش خانگی

زیبایی و مقیاس، در طراحی تمام نقاط خانه اهمیت داشته و باید مورد توجه قرار بگیرند. اگر می خواهید یک اتاق ورزش در خانه طراحی کنید ابتدا باید مکان و ابعاد آن را در نظر گرفته و چیدمانی مناسب انجام دهید. در اتاق های تنگ و یا کوچک باید علاوه بر در نظر گرفتن رنگ ها، بافت ها، طرح ها و ارتباط آن ها با یکدیگر، سیستم روشنایی  و عناصر روشنایی بخش را نیز مورد توجه قرار دهید. در اتاق های کوچک با استفاده از رنگ های مشابه می توانید هماهنگی و عمق ایجاد کرده و هم چنین با به کار بردن رنگ های روشن فضایی آرام به اتاق ورزش ببخشید.

دکوراسیون اتاق ورزش خانگی

  • سیستم روشنایی اتاق ورزش

یکی از مواردی که نباید در طراحی اتاق ورزش خانگی فراموش شود سیستم روشنایی است. با استفاده از عناصر روشنایی بخش مناسب و کافی، اتاق ورزشی به فضای کارآمد تری تبدیل خواهد شد. سیستم روشنایی ال ای دی نسبت به سایر سیستم های دیگر مصرف برق کمتری داشته و علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق، فضایی روشن را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر نورپردازی های نقطه ای، می توانید شدت نور را با استفاده از پوشش های براق برای کف و یا با استفاده از آینه بر روی دیوار ها افزایش داده و فضایی روشن تر و دلباز تر را ایجاد کنید.

سیستم روشنایی اتاق ورزش