14 ایده کاربردی برای استفاده از مبلمان فشرده در اتاق خواب های کوچک

اتاق خواب های کوچک

14 ایده کاربردی برای استفاده از مبلمان فشرده در اتاق خواب های کوچک

اتاق خواب مکانی خصوصی و متعلق به ما است که در آن خستگی های خود را برطرف کرده و استراحت می کنیم و به تعبیر دیگر پناهگاهی امن برای ما به شمار می رود. البته متاسفانه همیشه این امکان وجود ندارد که ابعاد اتاق خواب با خواسته های ما سازگار باشد. اما نگران نباشید، راه حل های بسیاری برای زیبا تر کردن اتاق خواب و ایجاد فضایی کاربردی و راحت در آن وجود دارد. اگر اتاق خواب شما هم اتاقی کوچک است که در استفاده از آن دچار مشکل هستید، با پویانو همراه باشید تا با  ایده هایی برای اتاق خواب های کوچک آشنا شده و اتاق خواب خود را به مکانی بهتر تبدیل کنید:

دکوراسیون داخلی اتاق خواب های کوچک

  1. ایده ای ساده و کاربردی در طراحی داخلی

یک قانون بسیار ساده وجود دارد؛ در اتاق خواب های کوچک بهترین راه برای ایجاد فضایی آرام و دلباز، استفاده از دکوراسیونی ساده و روشن است. رنگ های روشنی مانند سفید و یا رنگ های پاستلی در کنار دکوراسیونی مینیمال می توانند فضای اتاق را دلباز تر و فرح بخش تر جلوه دهند.

ایده ای ساده و کاربردی در طراحی داخلی

  1. استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی

یکی از ایده های ساده ای که می توانید از آن استفاده کنید تا اتاق خواب از آن چه که هست بزرگ تر دیده شود، استفاده از آینه است. بر اساس کوچکی اتاق خواب می توانید از آینه هایی با ابعاد بزرگ تر بهره ببرید. یکی از مکان های مناسب برای استفاده از آینه در اتاق خواب، دیوار پشت تخت خواب است که هم در خواب شما تاثیر منفی ایجاد نکرده و هم جلوه ای زیبا به اتاق خواب می بخشد.

استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی

  1. ایده های کاربردی برای ایجاد کمد!

لباس های بهم ریخته و اشیائی که در هر نقطه ای قرار دارند، چه در اتاق خواب بزرگ و چه در اتاق خواب کوچک باعث ایجاد فضایی شلوغ و بهم ریخته می شوند. اگر نمی توانید کمد بیشتری را وارد اتاق خواب خود کنید، پس از روش های کاربردی تر بهره ببرید. برای مثال می توانید با استفاده از یک پرده بلند و زیبا بخشی از اتاق را به عنوان کمد استفاده کرده و آن را از سایر بخش های اتاق جدا کنید.

ایده های کاربردی برای ایجاد کمد

  1. نور روز بیشتر برای اتاق خواب

نور روز در اتاق خواب های کوچک تاثیر قابل توجهی ایجاد می کند. به همین دلیل تلاش کنید تا جای ممکن از نور روز بهره مند شوید. هیچ نیازی نیست که از پرده های تیره و ضخیم برای پنجره های اتاق خواب استفاده کنید، اگر می خواهید حتما یک پرده در این مکان به کار ببرید، پرده های توری انتخاب مناسب تری خواهند بود.

نور روز بیشتر برای اتاق خواب

  1. میز کار در اتاق

اتاق خواب هر چه قدر هم که کوچک باشد ممکن است در آن به یک میز کار، میز تحریر و یا میز آرایشی نیاز داشته باشید. اما چگونه می توان یک میز و صندلی را وارد یک اتاق کوچک کرد؟ در چنین شرایطی مبلمان چند منظوره می توانند مشکل شما را برطرف کنند. اشیائی که بیش از یک کاربرد دارند ناجی مکان های کوچک به شمار می روند.

میز کار در اتاق

  1. استفاده از رنگ های زنده در اتاق

یکی از ساده ترین راه ها برای تزئین اتاق های کوچک استفاده از رنگ های زنده است. البته فراموش نکنید که در این کار تعادل را حفظ کنید، زیرا رنگ کردن تمام اتاق به رنگ های زنده باعث ایجاد فضایی آزار دهنده خواهد شد. به جای آن در سطوح و اشیاء خاصی از این رنگ ها استفاده کرده و آن ها را با رنگ های روشن ترکیب کنید.

استفاده از رنگ های زنده در اتاق

  1. فضای ذخیره سازی در زیر تخت خواب

اگر فضای کافی برای استفاده از یک کمد بزرگ در اتاق خواب وجود ندارد، می توانید تخت خواب هایی را خریداری کنید که در زیر آن ها کشو و فضای خالی برای جاسازی اشیاء وجود دارد. البته اگر نمی خواهید هزینه خاصی انجام دهید، می توانید لوازم خود را در جعبه قرار داده و در زیر تخت خواب پنهان کنید.

فضای ذخیره سازی در زیر تخت خواب

  1. تخت خواب های تاشو

یکی از ایده هایی که برای اتاق خواب های کوچک بسیار مناسب بوده و ایده ای کاربردی به شمار می رود، استفاده از تخت خواب های تاشو و یا جمع شویی است که بلند شده و به دیوار تکیه داده می شوند. با این روش زمان هایی که بیدار هستید فضای بسیار بازی در اتاق خواب خواهید داشت. این تخت خواب ها دارای تنوع بسیاری هستند و تنها کاری که باید انجام دهید این است که مناسب ترین مدل را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید.

تخت خواب های تاشو

  1. کمد بزرگ در اتاق خواب های کوچک

برای این که به شکل کارآمد از فضای اتاق خواب استفاده کنید، به جای چندین کمد کوچک، یک کمد یکپارچه اما بزرگ را به کار ببرید. این روش بسیار کاربردی بوده و اتاق را نیز بزرگ تر از آن چه که هست جلوه خواهد داد. البته برای این منظور لازم است که فضای خالی کافی به اندازه کمد در اتاق خواب وجود داشته باشد.

کمد بزرگ در اتاق خواب های کوچک

  1. دیوار های دکوراتیو اتاق

ایجاد حواس پرتی نیز یکی از تکنیک های کاربردی برای اتاق خواب های کوچک به شمار می رود. برای این منظور یکی از دیوار های اصلی اتاق خواب را به یک رنگ قابل توجه رنگ آمیزی کرده و یا از استیکر ها و کاغذ دیواری های جذاب بر روی آن استفاده کنید. این گونه دیوار، سایر دیوار های ساده اتاق را تکمیل کرده و حواس ها را از ابعاد اتاق پرت خواهد کرد. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که همیشه تنها یک دیوار را انتخاب کنید. در غیر این صورت تاثیری منفی در فضای اتاق خواب ایجاد خواهد شد.

دیوار های دکوراتیو اتاق

  1. پوشش های سنگی دیوار اتاق خواب

یکی از راه هایی که به غیر از رنگ و کاغذ دیواری می تواند به دیوار ها جلوه ای زیبا ببخشد، استفاده از یک پوشش متفاوت برای دیوار است. برای مثال آجر قرمز از جمله انتخاب هایی است که ظاهری بسیار زیبا و گرم به اتاق خواب می بخشد.

پوشش های سنگی دیوار اتاق خواب

  1. قرار دادن تخت زیر پنجره در اتاق خواب های کوچک

بدون شک هر اتاق خوابی هر چه قدر هم که کوچک باشد، یک پنجره در آن وجود دارد. قرار دادن تخت خواب زیر پنجره باعث می شود تا روز خود را بسیار پر انرژی و با نشاط آغاز کنید و هم چنین زمانی که بر روی تخت خواب هستید می توانید از نور روز بهره کافی ببرید.

قرار دادن تخت زیر پنجره در اتاق خواب های کوچک

  1. پیام های انرژی بخش بر روی دیوار ها

یکی دیگر از راه های تزئین کردن دیوار های اتاق خواب کوچک، استفاده از شعار ها و جملات انرژي بخش بر روی دیوار است که زمانی که از خواب بیدار می شوید انگیزه شما را برای ادامه روز افزایش دهد.

پیام های انرژی بخش بر روی دیوار ها

  1. استفاده از مبلمان فشرده در اتاق خواب های کوچک

یکی از طراحی هایی که امروز برای مبلمان مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، طراحی های فشرده است. در این نوع طراحی چندین وسیله در یک جای کوچک طراحی شده و با وجود این که کاربرد بسیاری دارند، اما جای بسیار کمی را اشغال می کنند. همین موضوع می توان در اتاق خواب کوچک بسیار کارآمد باشد. طراحی هایی که در آن تخت خواب، میز و کمد به شکل فشرده و در یک مکان طراحی می شوند می توانند فضای بازتری را در اتاق خواب در اختیار شما قرار دهند.

استفاده از مبلمان فشرده در اتاق خواب های کوچک