آن چه در مورد خرید مبلمان باید بدانید

مبلمان

آن چه در مورد خرید مبلمان باید بدانید

مبلمان مهم ترین عناصر در طراحی داخلی به شمار می روند. در واقع آن چه که به یک دکوراسیون شکل و هویت می بخشد، مبلمان است. مبلمان عناصری هستند که به شما این امکان را می دهند تا سبک و شخصیت خود را به نمایش بگذارید. اما مبلمان چیست و در هنگام انتخاب مبلمان به چه مواردی باید توجه داشت؟ برای پاسخ به این پرسش ها با پویانو همراه باشید تا با نقش مبلمان در طراحی داخلی بیشتر آشنا شوید:

  • مبلمان چیست؟

بر اساس تعریف مبلمان در کتاب های معنی لغات، هر وسیله قابل جا به جا در خانه های مسکونی، اداری و مکان های عمومی، چه در داخل و چه در بیرون (مبلمان شهری) مبلمان نامیده می شوند. این تعریف شامل لوازم و اشیاء ثابتی که در طراحی داخلی نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرند، نمی شود. بنابراین تعریف، هر وسیله متحرکی از جمله انواع مبل ها، صندلی ها، میز ها، تخت خواب، کنسول ها، صندوق ها و غیره با هر سبک و طراحی ای در دسته مبلمان قرار می گیرند. مبلمان را می توان در تمام نقاط خانه از جمله اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق کار، آشپزخانه و غیره به کار برد.

نکاتی که در خرید مبلمان باید در نظر داشته باشید

  • نکاتی که در خرید مبلمان باید در نظر داشته باشید

مبلمان در هر نوع طراحی داخلی ای، نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. انتخاب مناسب ترین مبلمان از میان مدل های مختلف که به بهترین شکل ممکن با خانه شما هماهنگی داشته باشد کار دشواری خواهد بود، زیرا مبلمانی با سبک های بسیار متفاوتی را می توان در بازار ها مشاهده کرد. به همین دلیل قبل از خرید هر نوع مبلمانی برای محیط زندگی خود، لازم است که سبک طراحی داخلی خانه را مشخص کنید.

مبلمان در هر نوع طراحی داخلی ای، نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند

زمانی که به یک خانه جدید نقل مکان می کنید و یا زمانی که می خواهید تمام لوازم یک اتاق را تعویض کنید، قطعا تصورات زیادی را برای طراحی محیط زندگی خود در نظر خواهید داشت. در چنین شرایطی معمولا اولین چیزی که در چیدمان و طراحی اتاق در نظر گرفته می شود، مبلمان است و بعد از آن لوازم دیگری مانند چراغ ها، آینه ها و اکسسوار های دیگر به ذهن خطور می کنند. حتی در بسیاری از موارد صاحب خانه ها برای تکمیل کردن دکوراسیون ابتدا مبل ها را خریداری کرده و نحوه چیدمان سایر مبلمان را بر اساس این مبل ها انجام می دهند.

تخیل و ایده های شخصی شما می توانند در تحقق یافتن رویا هایتان به شما کمک کنند.

قبل از هر چیزی باید به این موضوع فکر کنید که می خواهید صاحب چه نوع خانه ای باشید. تخیل و ایده های شخصی شما می توانند در تحقق یافتن رویا هایتان به شما کمک کنند. طراحی داخلی در واقع ترکیبی از خلاقیت، قدرت تخیل، زمان و به خصوص پول است.

تعادل یکی از مهم ترین ویژگی ها در طراحی داخلی به شمار می رود

امروزه بسیاری از افراد به جای مبلمان یکسان و شبیه به یکدیگر، به دکوراسیون هایی منحصر به فرد و مبلمانی کاربردی علاقه بیشتری نشان می دهند. بسیاری از صاحب خانه ها ترجیح می دهند به جای مبلمانی که می توان در تمام خانه ها مشاهده کرد، مبلمانی با طراحی های خاص و متفاوت را خریداری کنند. اما نباید فراموش کنید که تعادل یکی از مهم ترین ویژگی ها در طراحی داخلی به شمار می رود. همان طور که مبلمان کم تعداد باعث می شوند تا فضای خانه خالی به نظر برسد، استفاده بیش از حد از مبلمان نیز باعث ایجاد فضایی آزار دهنده و زشت خواهد شد.

دو ویژگی راحتی و کارآمدی را الویت های خود قرار دهید.

زمانی که می خواهید مبلمان خریداری کرده و یک اتاق را چیدمان کنید، باید دو ویژگی راحتی و کارآمدی را الویت های خود قرار دهید. هم چنین بسیار مهم است که هویت خود را نیز فراموش نکنید، زیرا محیطی که در آن زندگی کرده و آن را طراحی می کنید بازتابی از شخصیت شما به شمار رفته و همین موضوع است که خانه شما را به مکانی متفاوت تر از خانه های دیگر تبدیل می کند.

دکوراسیون و تمام عناصر موجود در آن باید یکدیگر را کامل کرده و نباید فضا را بیش از اندازه پر کنید.

با توجه به این مورد، شما باید بر اساس خواسته ها و ایده های شخصی خود ، زیبایی و راحتی را در دکوراسیون داخلی فراهم کنید. چهره و ظاهر اصلی و نهایی خانه شما به میزان قابل توجهی به مبلمانی که در طراحی داخلی به کار می برید بستگی دارد. این را در نظر داشته باشید که دکوراسیون و تمام عناصر موجود در آن باید یکدیگر را کامل کرده و نباید فضا را بیش از اندازه پر کنید.

این موضوع که اکسسوار ها، چراغ ها و تزئینات دیواری فضای داخلی خانه را تکمیل می کنند را انکار نمی کنیم، اما اگر در طراحی داخلی تنها از این لوازم استفاده شود، مکان بیش از اندازه خالی به نظر خواهد رسید. مبلمان عناصری هستند که بر روی سلیقه صاحب خانه تاکید کرده و سبک شما را به نمایش می گذارند. برای مثال مبلمان مدولار متحرک، نشان دهنده سلیقه مدرن و آوانگارد صاحب خانه و روح آزاد او خواهند بود.

در حالی که مبلمان چوبی کلاسیک به ما نشان می دهند که صاحب خانه به جدیت علاقه مند بوده و طراحی های جدید و ترند های محبوب خوش آیند او نیستند. به همین دلیل است که مبلمان در طراحی داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. اگر نمی خواهید که افرادی که وارد خانه شما می شوند، برداشت اشتباهی از شخصیت و سلیقه شما داشته باشند، باید در هنگام خرید مبلمان، به غیر از زیبایی و کاربردی بودن آن ها، سلیقه شخصی خود را نیز مد نظر داشته باشید.

این موضع که مبلمان سازگار با محیط زیست و قابل اطمینان باشند نیز بسیار حائز اهمیت است.

این موضع که مبلمان سازگار با محیط زیست و قابل اطمینان باشند نیز بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل تا جای ممکن از مبلمانی استفاده کنید که از مصالحی مانند چوب، فلز، شیشه و سایر مصالح طبیعی ساخته شده باشند. البته هنگام استفاده از محصولات پر زرق و برقی مانند مبلمان فلزی، به یاد داشته باشید که وجود بیش از حد سطوح صیقلی براق، از نظر بینایی باعث خسته شدن چشم ها شده و محیطی آزار دهنده را در خانه ایجاد خواهد کرد. در واقع این موضوع بر می گردد به ایجاد تعادل در طراحی داخلی و این که نباید در هیچ چیزی زیاده روی کرد.

جزئیات موجود در طراحی داخلی را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

موضوع دیگری که در هنگام انتخاب مبلمان باید در نظر داشته باشید این است که خرید شما یک انتخاب بلند مدت خواهد بود. یعنی مبلمانی که خریداری می کنید را سال های زیادی مورد استفاده قرار خواهید داد، به همین دلیل انتخاب مبلمان اشتباه می توان خطای بزرگی برای خانه شما باشد. بنابراین برای این که کاملا آماده شده و بدانید که دقیقا چه چیزی را می خواهید و سپس اقدام به خرید کنید، جزئیات موجود در طراحی داخلی را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

لوکس بودن یا مورد نیاز بودن

در پایان باید بیان کرد که مبلمان یکی از نیاز های زندگی روزانه به شمار می روند و عناصری هستند که راحتی را در محیط زندگی ما به همراه دارند. لوکس بودن یا مورد نیاز بودن؛ مبلمان را می توان در هر دو دسته مورد نیاز قرار داد. این که چه مبلمانی را انتخاب کنید بسته به نیاز شما خواهد بود.

ویژگی هایی از قبیل سبک ، طراحی، مدل و مصالح، اصلی ترین فاکتور هایی هستند که کیفیت مبلمان را مشخص می کنند. به همین دلیل برای خرید مبلمان عجله نکنید. ابتدا نیاز ها، محیط زندگی، سلایق و سبک مورد پسند خود را به خوبی بررسی کرده و سپس مبلمانی را انتخاب کنید که متناسب با زندگی شما باشد. برای این منظور مطالعه مطالب طراحی داخلی و بررسی عکس های دکوراسیون می توانند به شما کمک شایانی کنند.

انتخاب مبلمان در دکوراسیون داخلی

انتخاب تخت خواب در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی پویانو

معماری داخلی پویانو

معماری داخلی کلاسیک

دکوراسیون داخلی کلاسیک

دکوراسیون داخلی کلاسیک و مدرن

تاثیر مبلمان در دکوراسیون داخلی

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو