آرایشگاه زنانه ویلا د موریر / شرکت معماری کالکتیو بی

آرایشگاه زنانه ویلا د موریر / شرکت معماری کالکتیو بی

آرایشگاه زنانه ویلا د موریر / شرکت معماری کالکتیو بی

آرایشگاه زنانه ویلا د موریر

معماران: گروه معماری Collective B

محل:  سئول، کره جنوبی

دسته بندی: فروشگاه

معماران ارشد : Younjin Jeong, Dongwook Kim

مساحت: 562 متر مربع

سال تکمیل پروژه: 2019

عکس‌ها از: یانگ کیم

آرایشگاه زنانه ویلا د موریر پرچمدار برند آرایشگاه مراقبت از پوست، مو و زیبایی موریر است، در آن مشتریان می­توانند خدمات زیبایی اختصاصی موریر را تجربه کنند. کالکتیو بی نوعی طراحی داخلی را طرح ریخت که نقطه اتصال ارتباطی با برند موریر برای افراد بزرگسالی که به دنبال استراحت و جدایی از کارهای روزمره­شان هستند را فراهم می­کند و در این آرایشگاه می­توانند زیبایی­های شخصی خودشان را کشف کنند. 

آرایشگاه زنانه ویلا د موریر پرچمدار برند آرایشگاه مراقبت از پوست، مو و زیبایی موریر است

کانسپت طراحی: کانسپت طراحی داخلی ویلا د موریر از کلمات اصلی برگرفته از برند ماریر الهام گرفته شده است. “همپوشانی ؛” این همپوشانی برآمده از نامگذاری موریر است. قطعات گل­های در حال شکفتن و روند رشد میوه­ها به کمک دیواره­های لایه لایه و انحنای الگوهای تکراری فروشگاه بیان شده است.

"همپوشانی ؛" این همپوشانی برآمده از نامگذاری موریر است.

دایره­ های آزاد: فرم­های حلقه­ای آزاد، نماد احترام موریر به تنوع زیبایی است، به شیوه­های مختلف با اشیاء سقفی، آویزهای روشنایی و الگوهای کاغذ دیواری استفاده شده است. برای هر مکانی از مصالح مختلفی برای بیان هویت برند در فضای آرایشگاه استفاده شده است.

رنگ: صورتی رنگ نشانگر زیبایی میوه­ ها و گل­های شکفته است. برای هماهنگی سناریوهای مختلف کاری، رنگ صورتی در موریر با سه ته رنگ مختلف بکار رفت. به منظور کاهش اثرات درخشندگی، در آرایشگاه چهره آرایی از صورتی کمرنگ آرایشگاه استفاده شد. صورتی هلویی در آرایشگاه زیبایی انتخاب شد تا محصولات سبز موریر تا حد ممکن از هم متمایز شوند. درخشان­ترین تن رنگ صورتی در بین آن­ها، صورتی مرجانی است و از رنگ­های  پر رنگ و غنی آن در کافه استفاده شده است.

تجربه ویلا د موریر بیش از یک فروشگاه خرده فروشی لوازم آرایشی است

برنامه ریزفضاها : تجربه ویلا د موریر بیش از یک فروشگاه خرده فروشی لوازم آرایشی است. فضاهای چهار بخش فروشگاه در دو طبقه به گونه­ای چیده شده­اند که مشتریان می­تواند در هر زمان و صرفنظر از مسیر حرکت خود در فضای آرایشگاه همه بخش­ها را مشاهده کند:

بخش یک: فروشگاه زیبایی، محصولات موریر است و همچنین محصولات برندهای دیگر را هم عرضه می­کند.

بخش دو:  آرایشگاه چهره آرایی است که پنج روش مختلف درمانی زیبایی توسط موریر را ارائه می­دهد.

بخش سوم: فضای باز استودیو است، مکانی جهت تولید محتوای زیبایی در یوتیوب را به تولیدکنندگان این محتوا ارائه می­دهد.

بخش چهارم: کافه آرایشگاه است که خدمات شبکه­های اجتماعی هوشمند ارائه می­کند.

المان­های ورودی کنجکاوی افراد را در مورد محل ارائه دهنده خدمات مراقبت و زیبایی برند تحریک می­کنند.

در قسمت ورودی، اشیاء دایره­ای آزاد آویزان از سقف موریر و رواق­های برگ شکل، مسافتی به طول 15 متر بین خیابان و فضای اصلی مجموعه را پر می­کنند. المان­های ورودی کنجکاوی افراد را در مورد محل ارائه دهنده خدمات مراقبت و زیبایی برند تحریک می­کنند. پس از گذر از محوطه ورودی، استودیو باز با پنجره­های شفاف، امکان تماشای روند اجرای خدمات آرایشی را فراهم می­کند.

طبقه دوم شامل فضای آرایش و کافه است

طبقه دوم شامل فضای آرایش و کافه است. فضای آرایشگاهی انگار توسعه­ای از مکانی عمومی است و  طوری طراحی شده است که مراجعه کنندگان به طوری طبیعی حس کنند که با فضاهای چهره آرایی ارتباط دارند. در حالی که صفحه­های اتوماتیک حریم خصوصی افراد را در هر صندلی که خدمات دریافت می­کنند، حفظ می­کند. لوازمی که با ته رنگ­های مختلف صورتی رنگ موریر رنگ­آمیزی شده­اند، در بین صندلی­های آرایش نصب شده­اند تا مشتریان بتوانند از خدمات آرایشی بدون دردسر لذت ببرند.

در جزییات طراحی داخلی بخش کافه بیشتر از بخش­های دیگر رنگ صورتی موریر بر روی دیوارها، به چشم می­آید

در جزییات طراحی داخلی بخش کافه بیشتر از بخش­های دیگر رنگ صورتی موریر بر روی دیوارها، به چشم می­آید. دایره­ها و حلقه­های آزاد موریر با اندازه­های مختلف و مبلمان چند رنگ به وضوح پیام برند “زیبایی سرزنده” را پیوسته بیان می­کنند.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

منبع : Archdaily