اصول انتخاب کاغذ دیواری؛ چالش خرید را برای خود شیرین کنید

اصول انتخاب کاغذ دیواری؛ چالش خرید را برای خود شیرین کنید

انتخاب کاغذ دیواری به طور همزمان، یکی از جذاب ترین و مشکل ترین کارهاست. آیا می دانید چرا؟ بدون شک به خاطر تنوع فوق العاده طرح های جدید و رنگ های بی نظیرشان! با این حال، اصلا نگران نباشید، چرا که رویارویی با این چالش، احتمالا شیرین ترین اتفاقی است که در امر سر و سامان دادن دکوراسیون داخلی منزل شما رخ می دهد. مایلید با اصول انتخاب صحیح آشنا شوید و یک قدم به انتخاب بهترین گزینه نزدیک شوید؟ اگر این طور است، همراهمان باشید.

کاغذ دیواری

اهمیت سبک دکوراسیون داخلی در امر انتخاب کاغذ دیواری

جهت انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای منزل خود، باید ابتدا به رنگ های موجود در بخش های مختلف دکوراسیون داخلی توجه نمایید. به عنوان مثال، برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی، باید رنگ مبلمان و نوع کف پوش را در نظر گرفت و بر اساس آن ها گزینه مناسب را انتخاب کرد. سبک دکوراسیون داخلی نیز از فاکتورهای موثر در انتخاب کاغذ دیواری است، به شکلی که اگر نمای داخلی با گزینه انتخاب شده در هماهنگی نباشد، جلوه دکوراسیون از بین خواهد رفت.

کاغذ دیواری منزل

نکات انتخاب کاغذ دیواری که نباید از قلم انداخت

  • اگر خانه تان کم نور است، به هیچ وجه سراغ طرح های شلوغ با رنگ های تیره نروید. اگر به این طرح ها علاقه مند هستید، پیشنهاد می شود فقط بخش کوچکی از فضا را با آن ها بپوشانید.
  • متراژ فضا نیز در انتخاب کاغذ دیواری مناسب موثر می باشد. در منازل کوچک نباید از گزینه های تیره رنگ استفاده نمود. کاغذهای روشن تر با بافت های ریز و ساده، برای خانه های کوچک، فوق العاده اند، چرا که فضا را بزرگ تر نشان می دهند.

کاغذ دیواری مدرن

  • برای خانه های دارای سقف کوتاه ، استفاده از طرح های راه راه عمودی، مناسب است، چرا که سبب بلندتر به نظر رسیدن سقف اتاق می شود. در مقابل، اگر فضا باریک و کشیده باشد، طرح های راه راه افقی، مناسب هستند، زیرا دیوار کم عرض را عریض تر جلوه می دهند.
  • می توان برای زیباتر کردن دکوراسیون داخلی منزل از ترکیب کاغذ دیواری و نقاشی بهره گرفت. این کار باعث ایجاد تعادل و تمایز می شود.

انتخاب کاغذ دیواری

  • در کنار انتخاب گزینه های مد روز، به سبک و رنگ حاکم بر دکوراسیون و وسایل منزل نیز توجه داشته باشید. سعی کنید رنگ و طرحی را انتخاب کنید که با دکور منزل شما در تناسب باشد، تا بعدا پشیمان نشوید و فراموش نکنید که طرح های مد روز به سرعت از مد می افتند.
  • در صورت تمایل می توانید از کاغذ دیواری های سه بعدی استفاده کنید. این کاغذ دیواری ها با ایجاد خطای دید، فضای خانه را کاملا تغییر می دهند و می توانند در ابعاد فضا و اتاق نیز موثر واقع باشند.

کاغذ دیواری جدید

  • می‌توان با استفاده از ترکیب دیوارکوب و کاغذ دیواری، جلوه متمایزی به فضا ببخشید. به کارگیری ترکیب رنگی هر دو می تواند فضای خانه شما را جذاب‌تر کند.
  • در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی و نشیمن باید دقت نمود. در این دو بخش از خانه، رفت و آمد بیشتری صورت می گیرد و مهمان ها نیز معمولا در این دو بخش از خانه می نشینند، در نتیجه، بهتر است از طرح هایی استفاده کنید که سریعا دلزده تان نمی کنند.

خرید کاغذ دیواری

  • طرح های شلوغ و گلدار ، فضای خانه را کوچک تر از واقعیت نشان می دهند، پس در هنگام خرید و انتخاب آن ها دقت داشته باشید.
  • طرح های دایره ای و زیگزاگی، فضا را به شدت، فعال و پویا جلوه می دهند. این طرح ها انرژی زا هستند و روی فعالیت های زندگی اثر می گذارند. استفاده از رنگ های درخشان نیز تاثیر خوبی دارد. می توانید از این دست رنگ ها در اتاق کودک استفاده نمایید، زیرا سبب ایجاد هیجان و انرژی در کودک می شوند.

کاغذ دیواری طرح دار

  • کاغذ دیواری خانه باید با کف پوش هماهنگ باشد. اگر کف پوش های منزل شما ساده اند، بهتر است از طرح های شلوغ استفاده کنید. در خانه های دارای کفپوش طرح دار، مدل‌های ساده پیشنهاد می شوند.
  • در هنگام خرید کاغذ دیواری، به قابلیت شستشو و نحوه تمیز کردن دقت کنید تا بعدا دچار مشکل نشده و طی مدت زمان کوتاه، مجبور به تعویض شوید.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری نشیمن

کاغذ دیواری منزل

کاغذ دیواری گلدار

کاغذ دیواری

ترند کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری