ایده ها و انواع پرده ی

پرده حریر

ایده ها و انواع پرده ی

پرده ی پنجره در هر خانه ای برای کنترل نور و حفظ حریم خصوصی ضروری است. اما  فرصتی خوب برای نمایش زیبایی و طرح ، رنگ ، ظرافت و بافت هستند. نمونه ی پارچه ای ، نرمی و لطافت را با رنگ و طرح به بخش های خشک و خشن فضا میبخشد. در این مطلب نگاهی میکنیم به برخی ایده های قابل دسترس که هر کسی میتواند آن را برای پنجره ی خانه اش فراهم کند:

پرده ی رومی انتخابی شیک و ظریف است که با پارچه و مکانیسم قرقره ای است. شما میتوانید آنها را به سمت بالا جمع کنید و نور مورد نیاز را تامین کنید و هم چنین آن ها را باز کنید تا حریم خصوصی فضا حفظ شود

میتوانند کاملا صاف تا شوند با خط های صاف و یا تاب خورده با خطوط منحنی.

پرده های رومی
پرده های رومی

 

 

والان پرده های کوچک پارچه ای هستند که بالا و خارج از قاب پنجره به شکل L  نصب میشوند. والان در شکل های مختلف میتوان مدل داد مثل پلیسه دار ، ساده ، پفی و …

 

پرده های والان
پرده های والان
پرده های والان
پرده های والان
پرده های والان
پرده های والان

پرده های بلند که از یک میله در بالای قاب پنجره آویزان میشود و تا کف میرسد. که هیچ گاه از مد نمیفتند و کمک میکنند سقف بلند تر به نظر برسد. ان ها میتوانند ساده یا طرح دار ، دوستانه یا رسمی باشند و با یک حلقه ی زیبای تزئینی جمع شوند.

پرده
پرده
پرده
پرده
پرده
پرده

پرده ی کرکره ای در جنس های چوبی و فلزی یافت میشوند. قابلیت تنظیم نور را فراهم میکنند. زمانی که به طور کامل بالا هستند اجازه میدهد نور تماما به فضا برسد و با تنظیم آن میتوانید میزان نور مورد نیاز خود را تامین کنید ؛ با پایین آوردن آن نیز حریم خصوصی فضا حفظ میشود. میتوانند در داخل و یا خارج قاب پنجره نصب شوند.

کرکره ای

حریر پرده های نیمه مات و نازک که علاوه بر اینکه حریم خصوصی را فراهم میکنند اجازه میدهد نور هم به داخل برسد و به دلیل باف ظریف آن ها منظره ی پشت نیز نمایان است. امروزه رنگ های متنوعی وجود دارد اما رنگ های روشن و سفید آن پر طرفدار ترند.

پرده حریر
پرده حریر

 

پرده حریر
پرده حریر

با نصب پرده  حصیری بافت طبیعی را به اتاق خود دعوت کنید.  با الیاف طبیعی چوب بامبو هم بافته میشوند. هم در داخل و هم خارج قاب پنجره نصب میشوند و مکمل بسیاری از سبک های طراحی هستند. و نیز مانند   رومی عمل میکنند زمانی که باز هستند نور را به داخل میرسانند و زمانی که بسته باشند حریم خصوصی فضا را ایجاد میکنند.

پرده حصیری
پرده حصیری
پرده حصیری
پرده حصیری

پرده های کافه این سبک  که به اسم کافه شناخته میشوند در 1800 از کافه ها و رستوران های وین سرچشمه گرفته است. اینها از یک میله که در وسط پنجره نصب شده آویزان میشوند.حریم خصوصی فضا را فراهم میکند در عین حال اجازه میدهد نور از قسمت بالایی پنجره به داخل برسد.

پرده های کافه
پرده های کافه

هیچ قانونی وجود ندارد که شما فقط یک نوع را باید انتخاب کنید.  با این کار به فضا عمق میدهید و بافت و رنگ و طرح را به پنجره اضافه میکنید.

اگر منزل شما پنجره های زیبایی دارد و مسئله حفظ حریم خصوصی برای شما مطرح نیست هیچ پوششی به پنجره نزنید. با این تصمیم جزئیات معماری پنجره را به نمایش میگذارید و اجازه میدهید نور طبیعی در تمام فضای اتاق شما جریان داشته باشد. مثل آشپزخانه که هیچ وقت نمیخواهیم فضای آن تاریک باشد.

منبع:وب سایت BHG گرداوری :نبی لو /گروه تحریریه پویانو   مطالب مرتبط: پرده فلزی ، پرده های کرکره فلزی