طراحی معماری تالار شهر ، بررسی دو نمونه

طراحی معماری تالار شهر

طراحی معماری تالار شهر ، بررسی دو نمونه

طراحی معماری تالار شهر ، بررسی دو نمونه

معماری سبز تالار شهر جدید سئول

استودیو معماری: iArch Architects

موقعیت:  سئول ، کره جنوبی

معمار: Yoo kerl

سال:2013

مساحت: 7590.0 متر مربع

طراحی معماری تالار شهر

تالارِ شهر جدید سئول دارای سبک معماری آینده است که با ویژگی های اقلیمی کشور کره سازگاری دارد و با عواطف فرهنگی شهروندان کره هماهنگ است. خط آشنا افقی معماری و سایه افکنی عمیق سقف فرمی مناسب برای اقلیم و آب و هوای کره است. رابطه ی فضایی بین معماری و ساختار شهری سئول بسیار متفاوت تر از نمونه های غربی است. فضای زندگی کره ای هیچ محور و سردر که می تواند از ورودی دیده شود ندارد چرا که آن جا دارای کوه ها و دره ها است. تجربه ی فکری کره ای از فضا بسیار فراتر از یک هدف بصری است، بنابراین ورودی معماری فضایی متنوع مانند بسته یا باز است ، نه فقط یک خط مستقیم.

طراحی معماری تالار شهر
طراحی معماری تالار شهر

ساختمان جدید تالار شهر سئول می خواهد یک معماری آینده گرایانه باشد که با فرهنگ و اقلیم منطبق است. طراحی از میدان سئول نشات می گیرد. کانسپت طراحی یک تعمیم عمودی از میدان سئول است. دفتر شهر سئول در پشت میدان عمودی قرار گرفته و فعالیت های فرهنگی در فضای بالا است. تسهیلات فرهنگی آویخته شده اند. تراس های آویخته با ارتفاع های مختلف مشابه این است به این امکانات فرهنگی پیوند داده می شوند. دیواری که برای گردش باد طراحی شده ، میدان عمودی، تسهیلات فرهنگی و تراس های آویخته با سطوح ارتفاعی مختلف را در آغوش می گیرد.

طراحی معماری تالار شهر
طراحی معماری تالار شهر

فضایی که در آن تراس معلق با این دیوار زنده احاطه شده است محوطه ی اکولوژی است که دارای اکو سیستم پایدار و دیوار سبز است. اداره کل شهر از طریق فضای عمودیِ دفتر و آن شفافیت نمادین و دموکراسی تالار شهر سئول به روی شهروندان باز است. شهروندان می توانند به تالار شهر جدید از طریق تالار شهر موجود و پل روی میدان sunken فضای باز طبقه دسترسی داشته باشند. تالار شهر جدید سئول با پیوند گذشته و آینده ی میدان سئول تکمیل گشته است.

طراحی معماری تالار شهر

 

طراحی معماری تالار شهر بیلبائو

معمار: IMB Arquitectos

موقعیت: بیلبائو ، اسپانیا

طراحی معماری تالار شهرمرکز جدید تالار شهر بیلبائو در سن آگوستین در مقابل ضلع پشتی کاخ  Neobaroque که تالار شهر حال حاضر شهر را دارد که در سال 1892 توسط معمار Joaquin Rucoba ساخته شده است. ساختمان های اخیر شامل دفاتر فنی سالن شهر است. ساختمان تاریخی تصویر نماینده از شرکت های شهر و مرکز کار شهردار را حفظ خواهد کرد.

طراحی معماری تالار شهراصلاحات اعمال شده به فضا های عمومی باقی مانده با هدف نرم کردن بافت شهری و افزایش ناحیه ی قابل دسترس برای ایجاد یک پلازای کوچک صورت گرفته است به این منظور که به یک سرسرای شهری یا لابی برای دسترسی به تالار شهر تبدیل شود. تقسیم شدن مجموع به دو حجم این مقصود را دنبال می کرده است که ساختمان را در طرح شهر کامل کند ، با انطباق بر مقیاس و بلندی موقعیت و افزایش پیاده رو های سنتی از میان بخش.

طراحی معماری تالار شهردر طراحی داخلی ساختمان‌ ،‌هدف ایجاد شرایط کاربری انعطاف پذیر در طبقه های مختلف است ، که می تواند انواع مختلف از دفاتر را ایجاد نماید و یک دفتر بسته را تا یک فضای کاری باز شکل می دهد یا عناصر رایج برای استراحت. از نقطه نظر بهبود محیط زیستی ، راهبرد ها و اقدامات مختلفی اتخاذ گردیده است و سعی دارد کیفیت فضای کاری را بهبود ببخشد و مصرف انرژی و انتشار گاز Co2 را به حد اقل برساند.

طراحی معماری تالار شهر
طراحی معماری تالار شهر

نمای احاطه شده ی ساختمان پاسخ مناسبی به تابش های خورشیدی است. نمای جنوبی پوسته ای به صورت دوبل نما متریال شده است ، با دوربین های تهویه داخلی به همراه پرده های شیب دار قابل تنظیم که تاثیر هدایت نور خورشید به فضاهای کاری و جذب گرما را بر عهده دارد.

طراحی معماری تالار شهر

منبع: archdaily

گرداوری و ترجمه در تحریریه پویانو|نبیلو

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

معرفی پروژه های خارجی: معماری تالار شهر VIBROG و BILBAO

تالار بزرگ ملی نمایش در شهر پکن

طراحی سالن تئاتر بسپوک

 

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید