ایده های جالب برای طراحی سقف منزل

طراحی سقف منزل

ایده های جالب برای طراحی سقف منزل

طراحی سقف منزل

بدون شک سقف سفید رنگ یک انتخاب همیشگی و همه پسند است که به راحتی می توان آن را اجرا کرد. اما می توان به سادگی سقف را به رنگ دیگری نیز نقاشی کرد. گاهی اوقات شما می خواهید بدون در نظر گرفتن استاندارها چیزی خلق کنید که بدیع باشد به طوری که هر بار که به آن نگاه می کنید حس شعف و هیجان عمیقی وجود شما را فرابگیرد. با به کاربردن تیرهای چوبی، آینه، پنل های دیواری و بسیاری از چیزهای دیگر در دکوراسیون سقف می توانیم به این هدف مان برسیم. پویانو چند ایده ی الهام بخش در مورد این که چطور این کار را انجام دهید تقدیم حضورتان می کند:

1- انتخاب رنگ روشن

طراحی سقف منازل
طراحی سقف منازل

یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین روش برای ایجاد یک سقف خارق العاده و غیرمتعارف رنگ آمیزی آن با رنگ های روشن است. بنابراین سقفی با رنگ روشن محیط اطراف خود را به چالش وا می دارد و همه ی توجه را به سوی خود جلب می کند. فقط به این نکته توجه کنید که در هنگام به کار بردن رنگ روشن برای سقف، دیوارها باید رنگ های خنثی داشته باشند. وگرنه کنارهم قرار گرفتن رنگ های روشن آن هم در این وسعت فضای متشنجی ایجاد می کند.

2- تیرهای چوبی سقف

 طراحی سقف منزل

طراحی داخلی با چوب همیشه اصیل، خارق العاده و زیبا بوده است. طراحی داخلی چوبی را می توان در خانه های روستایی، کوهستانی و کومه های شمال دید. اگر شما فکر می کنید که این مورد برای طراحی داخلی شهری مناسب نیست پس به جرات به شما اطمینان می دهم که این طور نیست. در آپارتمان های شهری نیز می توان با همان کیفیت تیرهای چوبی را در سقف به کار برد و این کار شدنی است. تنها چیزی که باید به آن توجه کنید این است که برای این کار باید سقف منزل تان ارتفاع کافی داشته باشد.

3-سقف های آینه ای

 طراحی سقف منزل
طراحی سقف منزل

ایده ی سقف های آینه ای ایده ی جدیدی نیست، اما هر کسی به این کار مبادرت نمی ورزد. و اغلب افراد فکر می کنند که این کار مطلوب و همه پسند نیست، بله تصمیم نهایی با شماست.

اما یکی از بهترین جاهایی که سقف آینه ای می تواند برای آن بسیار مناسب باشد، سقف روی میز ناهار خوری است. اما این انتخاب چه مزایایی دارد؟  فضای تان را از نظر بصری وسعت می دهد، اتاق تان را پرنور و دلنشین تر می کند، توجه نظاره گران را به خود جلب می کند و به عنوان بهترین اثر، تصویر خوراک های لذیذ و رنگارنگ سر سفره ی شام روی آینه ی سقف منعکس می شود.

 طراحی سقف منزل
طراحی سقف منزل

در سقف های آینه ای اصلا لزومی ندارد که کل سقف را با آینه تزئین کنید. بلکه می توانید از اشکال آینه ای مختلف مثل آینه های شش ضلعی استفاده کنید و آن ها را فقط دور تا دور لوستر نصب کنید.

4- چوب های طبیعی

 طراحی سقف منزل
طراحی سقف منزل

طراحی داخلی با چوب های طبیعی فضای منزل تان را آرامش بخش، یکپارچه و پر از احساس امنیت می کند. اگر در قسمت کوچکی از سقف تان چوب های طبیعی را به کار ببرید از تاثیر خارق العاده ی آن در تغییر دکوراسیون تان شگفت زده خواهید شد. به عنوان یک نتیجه ی بدیع تر، تخته چوب های مدل جدید امروزی را با تخته چوب های سبک قدیمی عوض کنید. آن ها هارمونی بالایی ایجاد می کنند و سازگار با محیط زیست هستند.

5- بتن

 طراحی سقف منزل

ناهموار، با دوام  و بی ضرر برای سلامتی همه از خصوصیات بتن هاست. اما از همه مهمتر، استفاده از این ماده برای  دکوراسیون سقف یک آپارتمان، آن را به فضایی شگفت انگیز، خارق العاده و متمایز تبدیل می کند. در طراحی داخلی سبک کلاسیک به کار بردن این ماده به عنوان پوشش خارجی سقف چندان مطلوب و مورد پسند نیست. ولی اگر شما طرفدار گرایش های امروزی طراحی داخلی هستید(به خصوص در مورد طراحی سقف ها)، یک سقف بتنی نه تنها گزینه ی پرارزشی محسوب می شود بلکه آن مثل یک اثر هنری عمل می کند.

6- کاشی

 طراحی سقف منزل

موافق هستید یک گزینه ی غیرمنتظره و حیرت برانگیز برای دکوراسیون سقف ها معرفی کنیم؟ در اتاق مرکزی و اصلی، حتی نباید در دیوارها کاشی ها را به کار برد چه برسد به سقف. اما ما در این جا در حال بیان کردن ایده هایی هستیم که دکوراسیون سقف را بدیع و غیرمتعارف نشان دهیم. پس آن قاعده در مورد به کار بردن کاشی ها را رعایت نمی کنیم. توصیه ی ما این است که از کاشی های فلزی استفاده کنید تا اتاق شما را بیش از پیش درخشان تر نمایش دهد.

چرا کاشی ها را روی سقف آشپزخانه نصب نکنیم؟ در حالت ایده آل، آن به خوبی با دیوار سفید و سایر وسایل آشپزخانه مچ می شود. با این کار سقف درخشان به عنوان نقطه ی تمرکز طراحی دکوراسیون شما تبدیل می شود و ذوق و هیجان میهمانان شما را برمی انگیزد.

7- کاغذ دیواری

 طراحی سقف منزل
طراحی سقف منزل

کاغذدیواری هایی که معمولاً برای سقف به کار می روند از رنگ های خنثی، کم رنگ و بدون نقوش و طرح های جذاب تشکیل شده اند. چطور است از کاغذ دیواری هایی برای سقف استفاده کنید که جذاب و شاداب و غیرمتعارف باشند. در انتخاب کاغذ دیواری می توانید آن هایی را انتخاب کنید که راه راه های روشن، طرح های پرزرق و برق، اشکال هندسی غیر استاندارد و هر چیز دیگری داشته باشند. اما کاغذدیواری های متداول که رنگ های خنثی و کم رنگ دارند را به کار نبرید.

 طراحی سقف منزل

در ضمن، این نوع طراحی سقف معمولا در اتاق خواب کودک و در ترکیب با دیوارهای سفید پیاده می شود. در این جا نیز مثل گزینه ی شماره 1 یعنی به کاربردن رنگ های روشن برای سقف، باید همان قاعده را رعایت کنید.  یعنی هنگامی که کاغذهای دیواری  این چنینی برای دکوراسیون سقف منزل تان استفاده می کنید دیوارها باید رنگ های خنثی داشته باشند.

8- نقاشی سقف

 طراحی سقف منزل

یکی دیگر از روش های جالب برای ایجاد ترکیب سایه روشن در سقف هر اتاقی این است که روی آن ها نقاشی کنید. و آن کاملاً به تخیل و تصور شما بستگی دارد: شخصی دوست دارد با مهرها و برچسب های آماده روی سقف طرحی ایجاد کند و شخصی دیگر دوست دارد که با دست خودش چند شکل ساده و درخشان را روی سقف نقاشی کند. مثلا نقاشی گل ها، خطوط راه راه، اشکال هندسی و یا هر الگوی دیگری.

منبع:jrnewmedia

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو | سجادی

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

رنگ آمیزی سقف منزل

۱۱ ایده برای طراحی سقف

سقف های تیر نما

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید