پاویون 2016 Serpentine گروه معماری بیگ در کنار 4 کوشک بازگشایی می گردد

پاویون 2016 Serpentine

پاویون 2016 Serpentine گروه معماری بیگ در کنار 4 کوشک بازگشایی می گردد

پاویون 2016  Serpentineگروه معماری بیگ در کنار 4 کوشک بازگشایی می گردد:

پاویون 2016 Serpentine پاویون 2016 Serpentine پاویون 2016 Serpentine پاویون 2016 Serpentine

پاویون Serpentine در سال 2016 که توسط دفتر معماری Big طراحی  شده است , امروز در گالری serpentine در هاید پارک لندن پرده برداری شد. این طرح شامل یک دیوار سه بعدی است با آجرهای فایبر گلاس که در بالاترین ارتفاع دیوار به دو بخش تقسیم می شود که فضای پاویون را شکل می دهد.

برای اولین بار , پاویون 2016 serpentine همراه 4 کوشک است که توسط Kunlé  Adeyemi, Barkow Leibinger, Yona Friedman و Asif Khan طراحی شده است. پاویون و خانه های تابستانی همین هفته در تاریخ 10 ژوئن به روی عموم باز گشایی خواهد شد و تا 9 اکتبر پا بر جا خواهد ماند. برای دانستن مطالب بیشتر از طراحی این 5 سازه ادامه ی مطلب را دنبال کنید:

پاویون بیگ از آجر های فایبر گلاس پالترود ساخته شده و درزهایی ایجاد شده است که اجازه ی ورود نور را به داخل پاویون می دهد به علاوه دید از داخل پاویون به بیرون را ممکن می سازد. کف ها و فرنیچر از چوب هستند که همراهی آن با فایبر گلاس یا پشم شیشه , درخشندگی گرم و بافت خطی خوبی را به سطوح مختلف می دهد. در داخل، آفست هایی از هر آجر منحصر به فرد بازی نور و سایه ی بسیار جالبی را به وجود می آورد که از داخل قابل مشاهده است.

پاویون 2016 Serpentine

Bjarke Ingels از گروه معماری BIG درباره ی طرح خود چنین توضیح می دهد: این تغییر ساده در دیوار الگویی را ایجاد می کند که انگار شما از طریق آن و گرد آن حرکت می کنید. نمای شمالی جنوبی پاویون یک مستطیل کامل است  اما نمای شرقی غربی به شکل تندیسی موج دار است. در ضلع شرقی و غربی غرفه کاملا مات و متریال است. اما جبهه ی شمالی و جنوبی , شفاف و عملا غیر مادی است. در نتیجه : حضور ،غایب می شود. متعامد ، منحنی می شود. سازه ، ژست می شود و باکس ، لکه می گردد.

کوشک ها – kunle Adeyemi

پاویون 2016 Serpentine پاویون 2016 Serpentine پاویون 2016 Serpentine

تفسیر این طراح از تعریف کوشک ها , که از معماران خواسته شده بود از معبد ملکه کارولین در حدود قرن هجدهم الهام بگیرند , پاویون به سبک کلاسیک را برای تبدیل پلان آن به نما گرداند. این سازه که از بلوک های ماسه سنگ ساخته شده است همانند غرفه ی اصلی فضای راحتی را برای استراحت مردم در مکانی غیر منتظره ارائه می دهد.

پاویون 2016 Serpentine پاویون 2016 Serpentine پاویون 2016 Serpentine

کوشک دوم , کوشک Barkow Leibinger’s نه تنها از معبد ملکه کارولین الهام می گیرد بلکه از یک کوشک دوم در حال حاضر تخریب شده که در نوک تپه ای مصنوعی در نزدیکی همین مکان واقع شده است نیز تاثیر می پذیرد. با استفاده از یک مکانیسم چرخش  ، این غرفه قادر به ارائه ی منظره ای 360 درجه از باغ است و طراح یک کوشک در دوران با باند های موج دار از چوب ایجاد کرده است که از هر سمت به باغ دید می دهد.

پاویون 2016 Serpentine پاویون 2016 Serpentine

طراحی یونا فریدمن برای کوشک بر پایه ی  پیشنهاد مشهور خود برای  la Ville Spatiale، یک طراحی مفهومی که او در سال 1950 ارائه داد و در طول زندگی حرفه ای خود روی آن کار کرده است. 30 مکعب 1.8 متری ساخته شده از میله های استیل با ضخامت 16 میلی متر یادآور طراحی مدولار la Ville Spatiale است که مردم را تشویق می کرد خانه های خودشان را در چارچوب یک مگااستراکچر مونومنتال بسازند. این مکعب ها به جای استفاده از پانل های پلی کربنات که می تواند در نمایشگاه نصب شود , طرحی را ایجاد می کند که اساسا موزه و نمایشگاهی قابل حمل و جا به جایی است.

پاویون 2016 Serpentine پاویون 2016 Serpentine

در طراحی کوشک آخر ، طراح آصف خان ، طی روند طراحی خود مسیر خورشید را در اطراف معبد کارولین مورد بررسی قرار داده و متوجه شد که در طرح اصلی , ساختمان به روی غروب خورشید در روز تولد ملکه کارولین چرخیده بود. این اثر می توانست با انعکاس نور خورشید از دریاچه ی serpentine تقویت شود. اما این اثر با ساختن پلی بر روی دریاچه در سال 1826 از بین رفت. این طرح شامل صفحات فلزی براق به شکل موج دار است.

 

منبع: archdaily

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو | پرستو نبی لو

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

معماری مجتمع آپارتمانی لیتل بِی

طراحی معماری خانه Ayutt and Associates Design / PK79

رستوران فست فود It Me Eco / گروه معماران Joanna Pszczółka + Łukasz Brandys

 

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید