طراحی داخلی دفتر Movet / استودیو Alexander Fehre

سایت پویانو-طراحی داخلی دفتر Movet

طراحی داخلی دفتر Movet / استودیو Alexander Fehre

طراحی داخلی دفتر Movet / استودیوAlexander Fehre
سایت پویانو-طراحی داخلی دفتر Movet
معماران : استودیو Alexander Fehre
مکان : آلمان
مساحت : ۴۰۰ متر مربع
سال ساخت : ۲۰۱۴

سایت پویانو-طراحی داخلی دفتر Movet
سایت پویانو-طراحی داخلی دفتر Movet

از زبان معمار : دفتر Movet یک کمپانی ای است که در واقع از یک گاراژ سرچشمه گرفته شد. امروزه برند Movet صلاحیت برجسته ای در زمینه ی فن آوری تسمه ی نقاله دارد. از آنجایی که ظرفیت دفتر موقتی بود، طراحی با اضافه کردن یک انباری مجاور به منظور توسعه بخشیدن و جدید نمودن فضا، راه اندازی شد.

سایت پویانو-طراحی داخلی دفتر Movet

نتیجه ی کلی از کارگاه Movet است، که مرکز فضا را شکل می دهد و عملکردهایی مثل اتاق کنفرانس، آشپزخانه ی دفتر و اتاق نمایش را در یک فضا ایجاد می کند. در پشت نمای فلزی با روح، مشتری ها و بازدیدکننده ها در اینجا، یعنی قلب محیط دفتر، استقبال و بلافاصله به کار روزانه ی پیوسته ی خود مشغول می شوند.
ساختار جدید پلان باز دفتر، با تعامل، شفافیت و روحیه ی یک تیم جمعی ارتباط دارد، به خصوص برای افرادی که اینجا کار می کنند.

سایت پویانو-طراحی داخلی دفتر Movet

پلان طبقات

شخصیت پلان آزاد طراحی این فضا از محدوده ی ورودی شروع می شود. فقط یک شیشه ی نیمه شفاف، تقسیم کننده ی ساده، ورودی را از بقیه ی فضا جدا می سازد، بدین ترتیب به عنوان دریچه ی باز و راهرو عمل می کند. بلافاصله پشت سر آن فضای دعوت کننده با دو صندلی بزرگ قرار دارد، که از آن به وضوح ساخته شده، فضای پلان باز می تواند به عنوان یک کلیت از فضا درک شود. دو ردیف از ایستگاه های کاری در زاویه ی سمت راست به نمای پنجره قرار گرفته اند. قرارگیری دفتر اجرایی در پشت دیوار تقسیم کننده ی شیشه ای بسیار نادر و جالب است. در مجموع هشت نفر می توانند درپشت دو میز مشمع شده(اندودشده با موم) گروهی کار کنند. این دو میز گروهی به طراحی خاص کمدهای آنها محدود شده اند، که فضای نگهداری وسائل برای هر کارمند را توسعه می بخشند. یک لبه ی کوچک که در بالای هر واحد امتداد داده شده، به هر کارمند یک قفسه برای پروژه های در حال انجام اختصاص می دهد. این قابلیت پیوسته در پاسخ به درخواست خاص کارفرما در نظر گرفته شده است. هر دوی این میزهای گروهی و کمد های فایل ها از تخته های چند لایه ی متعدد با روکش چوب بلوط ساخته شده اند.

سایت پویانو-طراحی داخلی دفتر Movet
سایت پویانو-طراحی داخلی دفتر Movet

با نگاهی مختصر و گذرای اولیه، مبلمان فضا به طور خیلی خلاقانه طراحی شده است. هرکدام به صورت اجزای منحصر به فرد و روی قالیچه ی زیرشان روی زمین قرار داده شده اند و فرم غیر معمول مثلثی آنها بر حرکت اصلی دلالت می کند. عملکرد پشت طراحی فضا در نگاه گذرای دوم به چشم می آید. کمد های نگهداری فایل ها تنها از یک عنصر واحد ساخته شده اند، که در جهت مخالفی از کمدهای کلی و اصلی چرخانده شده اند. دیوار پشت هر واحد همچنین محدوده ی آن را مشخص می کند و کناره ی لبه ی قفسه های کمد ها هم محسوب می شود. این تکرار، خیلی ساده با جنس سطح زمین هماهنگ شده است، و باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود، در حالیکه با زمینه ی تولید صنعتی طنین انداز است.
این میز تحریرها با گوشه های مثلثی شکلشان هم به روند طراحی کمک می کنند. سطح سخت پوش مشمع کف فضا هنوز به دلیل خاصیت ذاتی آنتی استاتیک لذت بخش هستند، که این خاصیت از تجمع گرد و غبار جلوگیری می کند.
همه ی سطوح کف با روغن دو جزء آغشته شده اند و به لطف ترکیب بندی مصالح وکمبود آگاهانه ی لبه های قابل مشاهده ی اضافی، خاصیت عمر چندین ساله کسب می کنند. فقط رنگ با پایه ی آب به علاوه ی سطوح چوبی روغن زده شده و مشمع کف فضا به منظور اطمینان از یک محیط سالم استفاده شده است. کفپوش کف کاملا از شبکه های فرش تولیده شده اند که بعد از استفاده می توان آنها را به سازنده به منظور بازیافت کردن و استفاده ی دوباره برگرداند.

سایت پویانو-طراحی داخلی دفتر Movet

منبع: Archdaily

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو|بهلور

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

کلینیک دندان پزشکی با معماری چوب معاینات پزشکی

کلینیکی با معماری زیبا در ژاپن

مدرسه ای با یک فضای باز انستیتوی طراحی معماری پکن

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید