اتاق خواب های مجلل و دیوارهایی با جزییات بی نظیر

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

اتاق خواب های مجلل و دیوارهایی با جزییات بی نظیر

 

اتاق خواب شما حریم شماست. جایی که بعد از یک روز طولانی  در آن به راحتی در آن جا دراز می کشید و استراحت می کنید و برای فردا آماده می شوید. اتاق خواب باید بازتاب کننده ی شخصیت شما و البته بیانگر نیاز های شما نیز باشد. نیازهایی همچون راحتی، آرامش،سازماندهی و نظم. همه این موارد برای داشتن اتاق خوابی مناسب مهم می باشند.مهم نیست متراژ اتاق خواب شما چقدر باشد، مهم این است که در هر فضایی تمام عناصر کاملا به طور کاربردی طراحی شده باشند. در طراحی مدرن عملکرد گرایی اولین اصل طراحی قرار می گیرد. همانطوری که در طراحی کلی خانه بر اساس نیاز ها و عملکرد های فضا طراحی را آغاز می -کنیم در طراحی دکوراسیون داخلی یک اتاق هم باید این اصل را در نظر بگیریم. همراه پویانو باشید با اتاق خواب های مجلل و دیوارهایی با جزییات بی نظیر:

جایگاه تخت خواب در اتاق خواب مهمترین آیتم طراحی داخلی یک اتاق است. اگر در ابتدای طراحی پلان خانه جایگاه تخت خواب به درستی مشخص شده باشد طراحی دکوراسیون اتاق راحت تر پیش می رود، در غیر این صورت باید به فکر تمهیداتی باشید که به بهترین انتخاب و طراحی دست پیدا کنید.

طراحی دیوارهای اتاق می تواند بهترین کمک دهنده برای دکوراسیون اتاق باشد. از دیوارها می توان برای طراحی نورپردازی اتاق، ایجاد قفسه برای اتاق، طراحی کمدهای دیواری، نورگیرهای غیرمستقیم طبیعی و خیلی از موارد دیگر که شاید به آن ها بر خورده باشید.

در پست زیر نمونه هایی از اتاق خواب های مجلل را به شما معرفی می کنیم که در این اتاق خواب ها به جایگاه عناصر و دکوراسیون اتاق، نورپردازی، جنس دیوار ها و کاغذ دیواری های به کار رفته و در نهایت به جزییات دیوار ها که به خوبی و زیبایی طراحی شده اند توجه کنید تا در طراحی اتاق خواب مورد علاقه تان از آن ها ایده بگیرید.

سایت پویانو-طراحی داخلی اتاق خواب
سایت پویانو-طراحی داخلی اتاق خواب

اولین چیزی که در این اتاق توجه ما را به خود جذب می کند قفسه ای است که در دل دیوار طراحی شده است. شما اغلب با اتاق خواب هایی رو به رو شده اید که دیوارها به طور صاف و یکدست طراحی شده اند اما در این اتاق خواب این تفاوت ویژه را با یک تغییر کوچک در دیوار به وجود آورده است. ایجاد یک گشایش در کمد دیواری سرتاسری. محل مناسبی برای قرار دادن کتاب ها و یا پر کردن آن با عطر و رایحه گل های درون  گلدان های کوچک.

سایت پویانو-اتاق خواب مجلل

پالت های رنگی طبیعی و صفحات چوبی بر خلاف کابینت ها(کمد) و صفحات سرد خشک به اتاق احساس راحتی و گرما می بخشند.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

دیوار شیشه ای رفلکت(بازتاب کننده) بسیار گیج کننده و جذاب است که باعث می شود که اتاق بزرگتر به نظر برسد. همچنین با بازتاب نور فضا را روشن تر می کند. رنگ شکلاتی شیشه فضا را گرم تر و مطبوع تر می نماید.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

به منظور حفظ تداوم فضایی از صفحات چوبی گرم روی میز های اتاق در امتداد هم استفاده شده است. این کار پیوستگی فضا را حفظ می کند.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

به این اتاق خواب بسیارجالب که یک سرویس حمام به آن اضافه شده است نگاه کنید. همچنین یک قفسه برای لباس های و یک فضای آفتاب گیر بسیار دلپذیر برای آن طراحی شده است.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

در این اتاق خواب، تخت خواب به طور بارزی در مرکز فضا قرار گرفته است که بوسیله ی یک هدبورد احاطه شده است. این هد -بورد کاربردی چند منظوره دارد، قفسه نگهداری لوازم و هچنین نورپردازی فضا.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

لزومی ندارد که جنس همگی دیوارها صلب باشد، گاهی اوقات می توان از دیوار ها علاوه بر جنبه های بصری و زیبایی استفاده کاربردی هم داشت.

دیوار شیشه ای طراحی شده برای حمام باعث ورود برخی از نورهای طبیعی که برای حمام تعبیه شده است، می شود. باریکه های مات روی شیشه برای حفظ محرمیت فضا ایجاد شده اند. باید یاد آور شویم طراحی این چنین دیواری برای سرویس حمام مختص به فضاهای خصوصی خانه می باشد.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

دیوار مقابل تخت خواب را ساده رها نکنید. قرار دادن یک تلویزیون می تواند یک ساماندهی را در اطراف خود ایجاد کنید.

این اتاق خواب یک تلوزیون زیبا و بزرگ را به رخ می کشد، دکوراسیون جذاب آن با اشیا ظریف و زیبا به همراه صفحات و قفسه های زیبا.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجللر

در این فضا میتوانید یک مینی یخچال برای نوشیدنی قرار دهید. همچنین با تلوزیونی با پایه متحرک می توان هنگام دوش گرفتن برنامه مورد علاقه تان را مشاهده کنید.

یکی دیگر از گوشه های بسیار جالب این اتاق طراحی  فضای آفتاب گیر کنار پنجره است که می توان با لذت به مطالعه پرداخت.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

برآمدگی روی دراورها مکان راحت و نرمی رابرای نشستن به وجود می آورد، می توانید در این جا به لباسی که می خواهید انتخاب کنید فکر کنید و یا پایان هفته را با خواندن یک کتاب بگذرانید.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

کمد های جا لباس را خلاقانه تر طراحی کنید .در این کمد دیواری دراورهای کاربردی تری طراحی شده است. این روش یکی از راه -حل های بسیار مناسب برای اضافه کردن طراحی و خلاقیت به جلوی کمد های لباس خسته کننده و بی کاربرد است.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجللبسیاری از اوقات دوست دارید که در میان قفسه لباس ها قدم بزنید و به انتخاب لباس بپردازید اما به دلیل کمبود فضای دیوار از آن محروم هستید. می توانید کمد لباس را به دو قسمت مجزا برای خانم و آقا تقسیم کنید و این فضا را بین آن ها ایجاد کنید. اگر فضای اتاق خواب شما تا حدی بزرگ است بخشی را به این فضا اختصاص دهید و آن را با قفسه ها پر کنید.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل
راهرو ورودی اتاق را بدون استفاده قرار ندهید. طراحی صفحاتی به عنوان قفسه در کنار یک آینه سرتاسری میتواند به شما برای آماده شده و پوشیدن لباس هایتان کمک کند .

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجللحمام اتاق خواب به وسیله ی کاشی های تیره و کشیده با تم رنگی طبیعی مزین شده است.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

تایل های تیره در اینجا به خوبی کاربرد دارند چرا که نورهای طبیعی که از بقیه اتاق خواب وارد فضا می شوند فیلتر می شوند.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

پلان کلی اتاق خواب

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

فضای اتاق به اندازی کافی بزرگ در نظر گرفته شده است و به همه جوانب مورد نیاز اتاق فکر شده است.

طراحی دکوراسیون اتاق زنانه و بافتی مخمل گونه دارد. مکانی بسیار عالی برای ولو شدن روی تخت پس از یک روز طولانی و سخت.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

رگه های قرمز در زیر تنالیته های چوب و همچنین میز خاکستری – ارغوانی باعث می شوند که ترکیب رنگی فضا رو به زوال نرود و آن را از یکنواختی بیرون بکشد. گل های تازه هم مثل همیشه به فضا طراوت و زیبایی می بخشند.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

بافت! بافت! بافت! هد بورد پفکی، پرده های ابریشمی، فرش خز دار و رو تختی مخملی.همه این بافت ها در کنار هم این اتاق گرم و راحت را به وجود آورده اند.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

تا کنون به ذن فکر کرده اید؟ مهمترین و اولین اصل برای طراحی اتاق خواب آرامش و آسایش می باشد. دکوراسیون و طراحی این اتاق خواب بر اساس این اصل می باشد. اتاق خوابی کاملا آرام و راحت. نقاشی روی کاغذ دیواری که یادآور ماندالا می باشد و بر تمرکز و آرامش تاکید دارد، احساس راحتی و آرامش خاصی را به فضا القا می کند.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

طراحی و انتخاب عناصر اتاق همچون قالیچه هندسی زیر تخت، تجهیزات نورپردازی، نقاشی های روی دیوار بالای گنجه لباس، بسیار جالب و خاص می باشند.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

نکته قابل توجه در این اتاق یکی شدن درها با رنگ دیوار که همچون افسانه ها درهای مخفی در دل دیوارها قرار داشتند.

تخت خواب در مقابل یک پنجره سرتاسری قرار دارد که با عقب نشینی به وسیله یک تراس طراحی شده است. منظره زیبا و آرامی که در پیش رو است به قدرت تمرکز و آرامش ذهنی کمک شایانی می کند و در طول روز نور طبیعی اتاق را فراهم می آورد.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجللاگر یک منظره گسترده در پیش روی خود دارید و نمی خواهید که جلوی دید شما گرفته شود، همچنین می خواهید که از یک تلوزیون در اتاق خود بره ببرید بهترین راه حل برای استفاده از هر دوی آن ها استفاده از یک تلوزیون با ارتفاع کمتر و قابل جابه جا شدن است. فاصله ان به گونه ای است که به راحتی می توان به تراس دسترسی پیدا کرد و برای مسدود نشدن منظره آن را جا به جا کرد.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

در نهایت به حمام و سرویس بهداشتی اتاق خواب می رسیم. تقابل بین مدرن و کلاسیک. طراحی دیوار ها با تایل های مدرن و نقاشی های دنیای گذشته . تجهیزات نورپردازی مدرن، دوش شیشه ای همگی در تقابل یا دیوار کلاسیک تضاد زیبا و جالبی را به وجود آورده است.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجللسایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

وقتی روبه روی این هد بورد قرار می گیرید هیچ چیز به نظر جالب و یا شگفت انگیزی دیده نمی شود اما هنگامی که از کنار و زاویه به آن می نگرید تمام زوایای منحنی و پرپیچ و تاب و برآمدگی های آن را می بینید. این صفحه چوبی پیچ دار به سمت سقف کشیده می شود، دور تادور تخت خواب را احاطه می کند و چشم شما را به دنبال خود می کشاند. این کار باعث می شود که شما کمتر روی کوچک بودن فضا تمرکز کنید و بیشتر ذهن شما روی عناصر باشد تا مقیاس فضا.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

پالت رنگی اتاق خاکستری می باشد اما هد بورد چوبی فضا را واقعا گرم می کند.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

تخت خواب اتاق، مکان اصلی خواب را هیچ وقت فراموش نکنید. طراحی دکوراسیون اتاق به هر شیوه ای که صورت می گیرد اما تخت خواب باید گرم و نرم و برای استراحت پس از یک روز پر مشغله مناسب باشد.

در این اتاق تخت خواب سفید و بسیار راحت بر خلاف قالیچه خزدار و کفپوش های جناغی سرد، بسیار زیبا و مناسب انتخاب شده است.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

چراغ های صنعتی و فلزی که در کنار تخت خواب استفاده شده اند بسیار کاربردی و شیک هستند.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

در این عکس بافت دیوار را را به خوبی مشاهده می کنید. شما هم برای اضافه کردن بعد به دیوارهای اتاق خود از بافت هایی مطابق با سلیقه شخصی خود استفاده کنید و تغییرات چشمگیری را در اتاق ایجاد کنید.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجللسایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجللطراحی یک میز آرایش کوچک که به طور کامل با دیوار ترکیب شده است  فضای خیلی کمی را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه از دیگر عناصر طراحی شده اتاق به دور است .

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

این یک اتاق بسیار جالب است!! استفاده از تخت های سایبان دارکه یک چارچوب اطراف تخت خواب ایجاد می کنند برای اتاق بزرگ و یا فضاهایی که سقف بلند دارند مناسب می باشد. خطوط قوی و بلند چارچوب نگاه شما را به سمت سقف حجیم می کشاند و از ورود نور طبیعی پنجره سرتاسری به اتاق جلوگیری نمی کند.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

تخت سایبان دار کانون توجه این اتاق بسیار جذاب است.خطوط عمودی قوی که در دیگر قسمت های اتاق امتداد یافته است و با زوایای دیگری در عناصر اتاق تکرار شده اند. این خطوط در صفحه پشت تخت خواب به صورت یک دیوار تاکیدی قرار گرفته شده است.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

تایل های چوبی کف در تضاد با فرش تیره رنگ زیر تخت خواب قرار دارند باعث روشن تر شدن دیوار ها می شود. فرش تیره رنگ به مرکزیت دادن به خطوط تیره کمک می کند و بر آن تاکید دارد.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

برای حفظ تداوم فضایی دیوار مقابل تخت هم با همان شیار های چوبی تکرار شده است. استفاده از چوب گرم به فضا حس ارگانیک را به ارمغان می آورد و وجود این شیارها آن را شیک و مدرن تر می کند.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل
سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

مکانی برای مطالعه! کمترین فضا را برای طراحی اشغال می کند .این فضا حتی با یک صندلی راحت و نرم در کنار یک پنجره با چشم انداز دلپذیر هم به وجود می آید. جایی که با خوردن یک کافه از منظره و نور بیرون می توان نهایت لذت را داشته باشید.

سایت پویانو-دکوراسیون اتاق خواب مجلل

قسمتی از فضا برای یک میز آرایش با یک آیینه سرتاسری. این آیینه طبیعت و چشم انداز بیرون را در خود منعکس می کند و تداوم بصری جذابی را به وجود می آورد. در این عکس تضاد زیبای بین چوب تیره رنگ میز با چوب کف و دیوار را مشاهده می کنید.

منبع:Homedisgning

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو| مژده نادری

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

۱۰ موردی که دکوراسیون هر اتاق خوابی به آن نیاز دارد!

خانه های آرام، دکوراسیون داخلی آرام

۵ ترفند برای طراحی اتاق خواب سفید

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید