طراحی ورودی آپارتمان

ورودی اولین فضای خانه است که شخص در هنگام ورود با آن روبه رو می­شود. پس جای تعجب ندارد که طراحی خاصی برای این قسمت از خانه انجام شود. آیا طراحی ورودی آپارتمان کوچک ما صرفا جنبه تزیینی دارد؟! یا میتواند جنبه خدماتی نیز به خود بگیرد؟!

برای پاسخگویی به این سوالات مجموعه ای از ایده ها را برای طراحی ورودی به شما معرفی خواهیم کرد. پس از مطالعه این مقاله ، شما میتوانید بهترین ایده را برای طراحی ورودی آپارتمان کوچک خود انتخاب کنید.

  1. اگر ورودی خانه شما نسبتا بزرگ است می توانید از یک آینه و کنسول ساده ( تا کشو و کمد زیر آن جنبه کاربردی نیز داشته باشد) در ورودی به همراه چند وسیله تزیینی روی آن استفاده کنید.بنابراین با طرحی ساده نوعی حس کنجکاوی برای دیدن داخل خانه ایجاد میکنید. همچنین اغلب افراد هنگام خروج از منزل تمایل دارند تا در آینه وضعیت خود را چک کنند،بنابر این آینه کاربرد بسیار برای این افراد خواهد داشت.
سایت پویانو-طراحی ورودی
سایت پویانو-طراحی ورودی

 

  1. از کنسول های ساده ، با عرض کمنر و طول مناسب راهروی منزل نیز می توان استفاده کرد.برای افزایش لطافت فضا می­توان از گل های طبیعی( اگر علاقه مند به پرورش گل هستید) برای تزیین کنسول ساده استفاده کرد.
  1. سایت پویانو-طراحی ورودی
    سایت پویانو-طراحی ورودی

    اگر ورودی خانه شما از قبل توسط عناصر معماری ، از سالن جدا و مشخص نشده است می­توانید به کمک یک فرش کوچک ورودی را از سالن تفکیک کنید.در این مورد چراغ سقفی متناسب با شکل ورودی (اغلب با مقطع دایره یا مربع) می تواند کمک کننده باشد.

همچنین قرار دادن میزی کوچک ، همراه چند عکس دلخواه علاوه بر تفکیک بیشتر ورودی از سالن ، به صمیمیت فضا خواهد افزود.

سایت پویانو-طراحی ورودی
سایت پویانو-طراحی ورودی

اگر جزو افرادی هستید که هنگام خروج از منزل  بعضی از وسایل شخصی خود مانند کلید، چتر ، دستکش و… را فراموش میکنید میتوانید در دکور ورودی منزلتان از روش های زیر استفاده کنید.

 

  1. جهت جلوگیری از اغتشاش بصری ، و شلخته و نامرتب جلوه دادن ورودی بهتر است کلیه لوازم قفسه بندی شوند.برای این کار میتوان از کمد هایی به شکل زیر استفاده کرد.(در هنگام خروج از منزل هم وقت کمتری برای پیدا کردن لوازم ضروری صرف خواهد شد.

7در ورودی های کوچک و باریک مستطیل شکل (راهرو مانند) روش زیر می­تواند کارا باشد.(اما باید توجه داشت که در این روش وسایل به صورت منظم در قفسه قرار گیرد، و از اویختن انبوهی از لباس و کیف خودداری شود تا ورودی شلوغ و نا مرتب جلوه نکند.)

سایت پویانو-طراحی ورودی

    1. سایت پویانو-طراحی ورودی

    اگر به هنگام پوشیدن کفش عادت به نشستن دارید، میتوانید به شکل بالا از یک کنسول جهت نشستن استفاده کنید. بر روی کنسول نیز میتوان از چند کوسن استفاده کرد. همچنین برای بعضی از لوازم خود مانند کلید، دستکش و… می­توانید از چند جعبه استفاده کنید که ظاهر مرتب­تری نسبت به روش قبل دارد.

سایت پویانو-طراحی ورودی

    1. سایت پویانو-طراحی ورودی

    برا ی داشتن ورودی متفاوت می توان علاوه بر موارد گفته شده در بالا از میوه های فصلی به صورت موقت نیز استفاده کرد.مثلا از کدو در فصل پاییز (برای یک یا دو هفته در دمای محیط فاسد نخواد شد و شما در این مدت جلوه متنوعی از ورودی منزلتان را خواهید دید.)

سایت پویانو-طراحی ورودیسایت پویانو-طراحی ورودی

  1. در ورودی های مستطیل شکل (راهرو مانند) که قبلا گفته شد ، در دیوار مقابل کمد و آویز لباس ( در صورت تناسب با عرض راهرو ؛ جهت جلوگیری از آشفتگی بصری ) می توان روی دیوار چند قاب یا چند تابلو نصب کرد.

11

پیشنهادی برای بزرگتر نشان دادن فضای ورودی منزل: می­ توان از رنگ های جیغ  و روشن ، با قرار دادن فاصله های مناسب بین آنها (تشکیل فضا های منفی) استفاده کرد. مثلا از فرش یا فرشهای کوچک قرمز با رعایت فاصله مناسب بین فرش ها  و همچنین فاصله مناسب بین قرنیز دیوار و فرش ، می توان استفاده کرد.

باید توجه داشت که پوشاندن کل کف ورودی با  یک فرش بدون در نظر گرفتن فاصله بین دیوار و فرش، ورودی را نه تنها بزرگتر جلوه نمیدهد، بلکه از نظر بصری هم نامطلوب خواهد بود.

در طراحی ورودی از سطوح دیوارها و رنگ یا کاغذدیواری آنها غافل نشوید، چرا که رنگ دیوارها و تزئینات آن  در تفکیک فضاهای خانه می تواند بسیار موثر باشد. مثلا استفاده از یک رنگ گرم در ورودی میتواند، به معنای استقبال گرم  در لحظه ورود باشد.

2

10

6

13
(در مورد بند 3 نیز می توان علاوه بر کف از طراحی دیوار هم برای تفکیک فضای ورودی از دیگر فضاها بهره برد.)

مطالب مرتبط:

بهترین درب ورودی

خانه های مدرن با معماری خیره کننده

طراحی داخلی آپارتمان مسکونی

گردآوری و ترجمه: تحریریه پویانو-عزیزی

منبع تصاویر:

realsimple

decoist