5 ترفند برای طراحی اتاق خواب سفید

سایت پویانو-اتاق خواب سفید

5 ترفند برای طراحی اتاق خواب سفید

طراحی داخلی: این طور به نظر می رسد که دکوراسیون با طیف های متنوع رنگ سفید هم چنان در سال آینده نیز ترفند محبوبی در طراحی داخلی به شمار رود. اگرچه سفید با هر چیزی از جمله تمامی رنگ ها هماهنگ می شود، به نظر می رسد یک انتخاب ساده برای دکوراسیون باشد اما هم چنان نیاز است به جزئیات در یک فضا توجه ویژه ای نشان داد تا تبدیل به فضای خوشایند و دلپذیری شود. بیایید به 5 ترفند برای طراحی اتاق خواب سفید نگاهی بیندازیم.

جزئیات معمارانه

سایت پویانو-اتاق خواب سفید
سایت پویانو-اتاق خواب سفید

از آن جایی که برای ایجاد یک تاثیر بصری زیبا رگه هایی از رنگ های متضاد را در فضا به کار نمی برید، شما باید در مورد سایر عناصر، که می توانند یک محیط خوشایند خلق کنند، تجدیدنظر کنید؛ در این زمینه می توان از عناصری چون بافت، فرم، درخشندگی و جزئیات معماری نام برد. در این جا قاب های چوبی نمایان بافت مناسبی را در پس زمینه ایجاد نموده و کمک می کند گستره سفیدرنگ در فضا شکسته شود. هم چنین به آن جذابیتی از سبک روستیک نیز اضافه می نماید.

نورپردازی

سایت پویانو-اتاق خواب سفید
سایت پویانو-اتاق خواب سفید

یک عنصر مهم دیگر که نیاز به توجه در یک اتاق خواب سفیدرنگ دارد، نورپردازی می باشد. در حالی که این حقیقت درست است که اتاق های تماما یا نسبتا سفید روشن، گشوده و روح نواز احساس خواهند شد اما آن ها هم چنان نیاز به نور، به طور ایده آل نور سفید گرم، دارند. و اگر شما به استفاده از بافت در فضا، به طور اخص ایجاد بافت در دیوار، علاقه دارید، در مورد اضافه کردن وسایل نورپردازی روی سطح دیوار فکر کنید؛ تا بافت(بافت هایی مثل کاغذیواری و سنگهای آنتیک و دیوار پوش) را برجسته نمایید.(5 ترفند برای طراحی اتاق خواب سفید)

درخشندگی

سایت پویانو-اتاق خواب سفید
سایت پویانو-اتاق خواب سفید

یک عنصر طراحی اغلب نادیده گرفته شده، اما بسیار مهم، تابش و درخشندگی می باشد؛ کیفیت بازتاب کردن یک سطح. ممکن است تمایل داشته باشید سقف و دیوارها درخشندگی یکدستی داشته باشند اما انتخاب های بسیاری برای افزایش درخشندگی و براقیت در یک اتاق خواب وجود دارد. هرچند ایجاد کمی درخشندگی در فضا راه طولانی را طی می کند اما متفکرانه از سطوح منعکس کننده و بسیار درخشان در قطعات کمی، که در حقیقت می خواهید برجسته باشند، استفاده نمایید.

لایه های سفید

سایت پویانو-اتاق خواب سفید
سایت پویانو-اتاق خواب سفید

یک راه آسان برای ایجاد شکست ماهرانه در یک فضای کاملا سفید این است که طیف های مختلف رنگ سفید را لایه بندی کنید. اگر یک پالت رنگی گرم تر را ترجیح می دهید، به عناصر نورپردازی مایل به برنز توجه کنید. برای یک پالت سردتر، نورهای خاکستری را انتخاب نمایید. فضا هم چنان یک حس سفیدرنگ خواهد داشت اما کمی لایه بندی از رنگ ها در فضا تنوع ایجاد خواهد کرد.

اکسسوری

سایت پویانو-اتاق خواب سفید
سایت پویانو-اتاق خواب سفید

این اتاق خواب دارای استخوان بندی خوبی است و بنابراین نیازی به مقدار زیادی رنگ ندارد تا برجسته شود. اما حتی اگر اتاق شما به طور مشابه با جزئیات معماری زیبا همراه نشده است، می توانید به وسیله مبلمان و اکسسوری ها جذابیت را به فضا تزریق کنید. در نهایت اتاقی پر جزئیات و جذاب خواهید داشت.

 

مطالب پیشنهادی:

ترفندهای دکوراسیون اتاق خواب

5 رنگ برای یک اتاق خواب آرام

ایده های دکوراسیون برای نشیمن سفید

 

منبع: houzz

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو|فرزانه علیمحمدیان