سفر به دهه 60 میلادی در یک خانه مدور

سایت پویانو-خانه مدور

سفر به دهه 60 میلادی در یک خانه مدور

طراحی: در این خانه منحنی وار با وجود خطوط زیگزاگ در سقف تقریبا تمام سطوح عمودی می گردد تا یک دایره را شکل دهد. پنجره های خانه منحنی هستند. پانل های ورودی منحنی هستند. در ورودی جلویی ساختمان نیز منحنی می باشد و هنگامی که در را می بندید یک دیواره گرد را مشاهده خواهید کرد. مالکان این خانه خود در آن تغییرات ایجاد کرده و خانه را به یک طرح قرون وسطایی تبدیل نموده اند. (سفر به دهه 60 میلادی در یک خانه مدور) 

سایت پویانو-خانه مدور
سایت پویانو-خانه مدور

این خانه، که در کالیفرنیا واقع شده، مساحتی در حدود 111.5 مترمربع دارد و شامل دو اتاق خواب و دو سرویس می باشد. معمار Leon Meyer بین سالهای 1950 و 1970 میلادی در این حوالی تعدادی خانه مدور را طراحی نموده است. یکی از نمونه های اصلی از خانه های دایره ای حیرت انگیز این خانه می باشد که در سال 1967 ساخته شد و حتی تخته های چوبی در مقابل ورودی نیز منحنی می باشند.

سایت پویانو-خانه مدور
سایت پویانو-خانه مدور

با وجود تنها دو دیوار مستقیم در کل فضای خانه، طراحی مبلمان یک چالش به حساب می آمد. دیوارهای خارجی به شکل مقعر هستند که این مورد چیدمان را آسان تر می نماید زیرا اساسا دیوارها پیرامون مبلمان می چرخیدند. ولی دیوارهای مرکزی محدب بوده و قطعات بزرگ از آن ها دوری می کردند. برای مبارزه با این زاویه های نامناسب، بسیاری از مبلمان ها در فضا شناور هستند.

سایت پویانو-خانه مدور
سایت پویانو-خانه مدور

اتاق مطالعه-میهمان مجموعه ای از تزئینات قرون وسطی را به نمایش می گذارد. یک میز تلویزیون قابل حمل در هماهنگی با قفسه و یک پرتره قاب گرفته شده از پدر صاحبخانه یک سبک شیک تاریخی را خلق می کنند. علاوه بر آن مالکان علاقه مند به طراحی های قرون وسطایی و فرهنگی بوده و خواهان محیطی می باشند که آن ها را در دوره های تاریخی غرق نماید.

سایت پویانو-خانه مدور
سایت پویانو-خانه مدور

فضای غذاخوری شامل یک میز مدرن مدور با چهار صندلی چرم می شود. این خانه هیچ دستگاه تهویه مطبوعی ندارد اما بسیاری از پنجره های کف تا سقف آن به سمت خنکای نسیم باز می شود. این پنجره ها نیز چالش برانگیز بودند. هنگامی که در تابستان آن ها را باز می کردند جریان پایان ناپذیری از حشرات وارد خانه می شدند. از آن جا که در فروشگاه ها پرده ای برای چنین پنجره های گردی یافت نمی شد صاحب خانه از پرده های سفارشی برای پنجره های خود استفاده نمود.

سایت پویانو-خانه مدور
سایت پویانو-خانه مدور

اتاق خواب اصلی شامل کرکره های چوبی طبیعی می باشد تا از ورود نور صبحگاهی خورشید جلوگیری کند. خطوط سقف نیز پنجره های مثلثی را شکل می دهند که از میان آن ها می توان طلوع خورشید را در صبح مشاهده نمود. اشاره ای از زندگی در قرن 21 به شکل یک تابلو روی دیوار بالای تخت نصب شده است.

سایت پویانو-خانه مدور
سایت پویانو-خانه مدور

آشپزخانه زمانی در حدود سال 1980 میلادی به روز شده است. خوشبختانه طرح اصلی آن تغییر نکرده است اما کفپوش، پارکت، کاغذدیواری، رنگ آمیزی و برخی از تجهیزات آشپزخانه تغییر کرده و به آن کابینت هایی از چوب کاج اضافه شده است. صاحبان این خانه معتقدند هرچند خانه آن ها کامل نبوده و خارج از این دوران می باشد اما از نوع زندگی آن ها سرچشمه گرفته است.

 

مطالب پیشنهادی:

طراحی داخلی آپارتمان مسکونی

آپارتمان کوچک با مبلمان مدولار شگفت انگیز

طراحی داخلی خانه در مرز بین مدرن و روستیک

 

منبع: houzz

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو|فرزانه علیمحمدیان