8 سنگفرش محبوب برای محوطه

سایت پویانو-سنگفرش

8 سنگفرش محبوب برای محوطه

متریال: سنگفرش یکی از ملزومات منظره پردازی است که هزینه آن براساس نوع مصالح استفاده شده و میزان در دسترس بودن آن متنوع می باشد. به طور معمول بتن درجا ارزانترین و از نظر نصب آسان ترین گزینه سنگفرش است اما برای کسانی که در مناطقی با سنگ های طبیعی، همانند سنگ آهک و گرانیت، زندگی می کنند این گزینه های بومی می تواند به صرفه تر تمام شود. در ادامه راهنمایی از 10 نمونه از محبوب ترین مصالح را ارائه می دهیم که خواه بخواهید سنگفرش خود را تعویض نمایید یا از ابتدا قصد سنگفرش نمودن محوطه خود را داشته باشید، می توانید از آن ها استفاده نمایید.(8 سنگفرش محبوب)

سایت پویانو-سنگفرش
سایت پویانو-سنگفرش

بتن درجا، باصرفه: بتن یک گزینه استاندارد است زیرا به صرفه بوده و نصب آن آسان می باشد و نیز به راحتی می توان از آن محافظت نمود. با این وجود بتن درجا لزومی ندارد که خسته کننده و یکنواخت باشد تنها به این دلیل که استاندارد است. ترفندهای بسیاری وجود دارد تا طرح، بافت و رنگ هایی را به منظور ایجاد تازگی و طراوت خلق نمایید.

سایت پویانو-سنگفرش
سایت پویانو-سنگفرش

بتن پیش ساخته، بهترین تنوع در رنگ و بافت: سنگفرش بتنی پیش ساخته مدولار بوده و در انواع مختلفی از نظر ابعاد، فرم، رنگ، بافت و طرح در دسترس می باشد. این سنگفرش یک انتخاب عالی برای کسانی است که خواهان یک ظاهر متفاوت هستند اما نمی خواهند برای سنگ طبیعی هزینه نمایند. سیستم های مدولار نفوذپذیر، که آب را جذب می کنند، برای پیاده روها و پاسیو مناسب می باشند.

سایت پویانو-سنگفرش
سایت پویانو-سنگفرش

آجر، سبک کلاسیک و مناسب تمام اقلیم ها: آجر در ابعاد استاندارد می تواند به منظور ایجاد طرح های جذاب، مانند طرح های چپ و راست استفاده شود بدون آن که شلوغ به نظر برسد. طیف های قرمز رنگ آن گرما را برای فضای باغچه به ارمغان می آورد. آجر هم چنین با بسیاری از مصالح به خوبی همگام می شود و به همین دلیل است که اغلب آن را در کنار سایر سنگفرش ها مانند کف های چوبی مشاهده می کنید.

سایت پویانو-سنگفرش
سایت پویانو-سنگفرش

سنگ آهک، مناسب برای بازتاب گرما در اقلیم گرم: رنگ این سنگ به طور معمول از خانواده های سفید و گاهی اوقات یک سفید مایل به خاکستری می باشد. رنگ های روشن آن که می تواند گرما را منعکس کند، سنگ آهک را برای اقلیم های گرم فوق العاده نموده است. هم چنین یک روشنایی خوب برای بخش های سایه دار باغ فراهم می آورد.

سایت پویانو-سنگفرش
سایت پویانو-سنگفرش

تراورتن، مناسب برای اطراف استخر: تراورتن سخت تر و دارای تخلخل کمتر نسبت به هم خانواده خود، سنگ آهک، می باشد که آن را تا حدی برای حفظ و نگهداری آسان تر می نماید. این سنگفرش ظاهر دلپذیری داشته و هم چنین خنک باقی می ماند و برای کناره های استخر و پاهای بدون پوشش یک سطح دوست داشتنی ایجاد می کند.

سایت پویانو-سنگفرش
سایت پویانو-سنگفرش

کاشی، رنگ های درخشان در اقلیم گرم: کاشی یک سنگفرش برجسته می باشد زیرا در رنگ های روشن و غنی وجود دارد و یک گزینه زیبا برای اقلیم های گرم است. نگهداری این سنگفرش می تواند کمی دشوار باشد بنابراین اطمینان حاصل کنید که آماده هستید از کاشی محافظت نمایید.

سایت پویانو-سنگفرش
سایت پویانو-سنگفرش

گرانیت، سنگ سخت و عالی برای اقلیم سرد: گرانیت یک سنگفرش گران است اما ممکن است هزینه آن برای شما ارزش داشته باشد زیرا عمر آن چندین سال طول خواهد کشید. اگر شما نزدیک معادن گرانیت زندگی می کنید این سنگفرش می تواند یک مصالح پایدار و بومی باشد.

سایت پویانو-سنگفرش
سایت پویانو-سنگفرش

تخته سنگ، مناسب برای اقلیم سرد: تخته سنگ یک دامنه رنگ کامل و غنی دارد و در طیف های بسیاری، از ذغالی گرفته تا سبز یشمی، در دسترس می باشد. تخته سنگ در یخبندان مانند یک قهرمان عمل کرده و در سردترین اقلیم ها به خوبی مقاومت می کند.

 

مطالب پیشنهادی:

کفپوش پاسیو و باغ

طراحی پاسیو های زیبای و حیاط خلوت

۱۰ ایده ی دکوراسیون فضای باز منزل که به آن سبک می دهد

 

منبع: houzz

گردآوری و ترجمه در تحریره پویانو|فرزانه علیمحمدیان