گیاه زینتی بواردیا: یک انتخاب رمانتیک برای منزل شما

گیاه زینتی بواردیا

گیاه زینتی بواردیا: یک انتخاب رمانتیک برای منزل شما

گیاه زینتی بواردیا: یک انتخاب رمانتیک برای منزل شما ؛ اگر به دنبال گیاهی هستید که فضای رمانتیکی در منزل شما خلق کند، بواردیا انتخاب فوق العاده ای خواهد بود. این گیاه که می تواند در حیاط یا حتی فضای داخل آپارتمان شما زندگی کند، بی اندازه زیباست. بواردیا با گلبرگ های صورتی خوش رنگ خود برای شما نمونه زنده یک اتفاق رمانتیک خواهد بود. اگر با اخلاقیات این گیاه به خوبی آشنایی داشته باشید، نگهداری از آن را چندان سخت نخواهید یافت. برای این که با بواردیای زیبا و رمانتیک بیش تر آشنا شوید، همراه پویانو باشید.

معرفی

گیاه بواردیا یک درختچه حساس به سرماست که از آمریکای لاتین و به صورت دقیق تر، مکزیک برخاسته است و این روزها مهمان بسیاری از منازل است. برگ های پرپشتی دارد. این گیاه معمولا در فضای حیاط کاشته می شود، اما اگر دوست داشته باشید که آن را به داخل فضای منزل تان ببرید هم اشکالی نخواهد داشت. البته نباید از این گیاه توقع داشت که در فضای منزل گل بدهد و مسلما نمی توان از زیبایی بی نظیر گل های آن نیز چشم پوشی کرد. به هر حال، تصمیم با شماست.

نیازها

جهت این که میزبان خوبی برای بواردیا باشید، بهتر است با اخلاقیات این گیاه آشنایی پیدا کنید. مهم ترین نکاتی که در نگهداری از این گیاه باید مد نظر قرار بگیرند در ادامه شرح داده خواهند شد.

نور

بواردیا گیاهی است که نور را به صورت غیر مستقیم ترجیح می دهد. شما نباید این گیاه را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهید. بهتر است یک پرده حایل نور خورشید و گیاه باشد تا نور به طور مستقیم به گیاه نتابد.

دما

دمای مناسب برای نگهداری بواردیا حدود ۲۹ درجه در فصل گرما و حدود ۱۳ درجه در فصل سرما می باشد. جریان هوا در تابستان برای این گیاه خوشایند است. از طرفی گرمای شوفاژ در زمستان را دوست ندارد.

آبیاری

پیش از آب دادن به بواردیا باید اطمینان حاصل کرد که خاک آن خشک شده باشد. سعی کنید تا حد امکان از آب سرد جوشانده شده برای آبیاری به گیاه استفاده کنید. هرگز اجازه ندهید خاک در اثر آبیاری به شکل باتلاقی درآید.

رطوبت

برای تأمین رطوبت مورد نیاز بواردیا از یک گلدان سنگریزه دار استفاده کرده و زیر آن آب بریزید. در فصول سردتر دیگر احتیاجی به تأمین رطوبت از طریق غبارپاشی نیست و سطح زیر گلدان نیز باید خشک باشد.

تغذیه

در فصل تابستان در فواصل دو هفته ای با استفاده از مواد غذایی مخصوص در حالت مایع یا جامد، گیاه را تغذیه کنید. از دستورالعمل های موجود پیروی کنید. همچنین توجه داشته باشید که میزان کود مورد نیاز گیاه در زمان گلدهی کم تر خواهد بود.

خاک

خاکی که برای بواردیا توصیه می شود، خاک آماده کاشت است. شما می توانید خاک مورد نیاز این گیاه را از فروشگاه های مربوطه که به عرضه گیاهان و موارد مرتبط با آن ها می پردازند، فراهم سازی کنید.

گلدان

گلدان گیاه بواردیا را زمانی باید عوض کنید که از زیر آن ریشه بیرون زده باشد. این اتفاق را به طور معمول در بهار شاهد خواهید بود. بعد از این که گیاه را به یک گلدان جدید منتقل کردید، شاخه های خشک آن را ببرید.

نظافت

برای این که سطح برگ های گیاه را همیشه تمیز و زیبا نگه دارید، می توانید از همان غبارپاشی که در جهت رطوبت رسانی انجام می شود، استفاده کنید. بهتر است دور مواد شیمیایی را خط بکشید.

تکثیر

برای تکثیر این گیاه می توانید از قلمه زدن استفاده کنید. قلمه را انتخاب کرده و پس از ریشه دار کردن آن ها در بهار به تقسیم بوته ها بپردازید و به این شکل، گیاه را تکثیر نمایید.

هرس

جوانه های این گیاه باید به صورت مداوم و هر دو ماه یک بار هرس شوند. در غیر این صورت، گلدهی گیاه به تاخیر خواهد افتاد. با هرس کردن نوک جوانه های انتهایی می توانید ظاهر گیاه را پرپشت نگه دارید.

 

تحریریه پویانو